dokter zegt dat het niks is..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anoniemusje, 1 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniemusje

5 mei 2012
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik heb een zoontje van 12 weken. sinds hij 3 weken oud is, is hij enorm verkouden, maar dit schijnt normaal te zijn voor baby's. Nu sinds 3 weken is meneer enorm begonnen met huilen, na 3 dagen krijsen ben ik naar de dokter gegaan. Hij bleek een flinke oorontsteking te hebben aan beide oren. Hiervoor kreeg hij druppels welke goed hielpen echter bleef hij huilen. Wat mij opviel is dat het altijd begon precies 2 uur na zijn voeding, slaan, schoppen, krijsen enz. Uiteindelijk terug naar de dokter waar we dachten dat het misschien koemelkallergie zou zijn. Mocht de kleine blijven krijsen dan mocht ik weer terug komen. Sinds vorige week dus Pepti1 gaan gebruiken. De eerste 3 dagen leek het erop dat hij hier goed op reageerde, maar nu sinds eergisteren is het weer zo erg krijsen, slaan en schoppen. Sinds een dag of 3 lijkt het ook iedere keer alsof hij gaat spugen, maar het komt niet. Dit is meestal niet na zijn voeding, maar pas 3 uur later ofzo. Vanochtend dus maar weer terug naar de dokter, maar kreeg een plaatsvervanger. Weer heel mijn verhaal gedaan, en die zegt ja dan zal het geen koemelkallergie zijn, heb je gewoon een lastig kindje, gaat vanzelf over.
    Wel was 1 oor nog steeds een beetje ontstoken, dus nu andere oordruppels. Maar in deze druppels zit geen antibiotica en pijnbestrijding.. Mijn gevoel zegt dat er meer aan de hand is, ik zie gewoon aan mijn kind dat hij pijn heeft. Nu ik thuis ben denk ik waarom heb ik me zo makkelijk weg laten sturen..

Wat denken jullie zou het gewoon een fase zijn zoals de dokter zegt en ben ik gek aan het worden?

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik denk dat je naar jezelf moet luisteren.
    als jouw gevoel zegt dat er meer aan de hand is grote kans dat het ook zo is.
    artsen zouden meer naar de moeders moeten luisteren want het moedergevoel klopt eigenlijk vaker dan dat een arts zegt dat het niks is.
    lastige kindjes zijn er niet volgens mij.
    een baby huilt niet voor niks

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    dat het lijkt of je kindje moet spugen heeft mijn zoontje ook. Yoshua heeft (een lichte vorm van) verborgen reflux. hij spuugt niet veel, maar heeft vaak de hik en je ziet met gewoon zn voeding/maagzuur weer inslikken en soms ook bijna spugen. nu krijst hij het niet meer uit als het gebeurt, maar in het begin krijste hij het uit en zag je gewoon dat hij pijn had hierdoor.
    wij zijn de leefregels bij reflux gaan opvolgen en de voeding iets gaan indikken (toen de leefregels niet voldoende werkten).
    misschien als je de leefregels volgt dat je verschil merkt. (als je dat niet al doet) Als je het niet vertrouwd gewoon naar je ha blijven gaan. heel veel baby`s zijn wel heel vaak verkouden en vaak is het idd niks, maar luister naar je moedergevoel.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als het eerst beter gaat op pepti en dan weer slechter, is dat geen indicatie dat het geen kma is maar net een indicatie dat je zwaardere dieetvoeding nodig hebt. Dus nutramigen. Jammer dat je een dokter hebt die dat niet weet.

Ik zou dus even teruggaan en dit nog een keertje bespreken.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.361
    10.314
    113
    Erg vervelend, herken je ook iets van de kenmerken van verborgen reflux?
    Anders de leefregels na leven .zo niet dan zou ik ook naar de huisarts blijven gaan en dan moeten ze maar verder onderzoeken.

6. anoniemusje

5 mei 2012
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie snelle reacties.

Ik heb ook zitten twijfelen of het nier verborgen relux was. Hij boert vaak en dan lijkt het net of hij ook wil spugen maar er komt niks, daarnaast ligt hij altijd helemaal met zijn hoofd achterover. Hij hoest ook veel, maar dit kan natuurlijk ook met zijn verkoudheid te maken hebben. Hikken deed hij ook altijd veel, maar sinds ik Pepti1 geef niet meer. Vandaag is meneer hartstikke vrolijk en doet hij het super goed, misschien dat hij nu aan de pepti gewend is en dat het dus toch koemelkallergie is, maar als het morgen weer slechter gaat ga ik maar weer gewoon terug naar de huisarts. Zal daar ook wel even zeggen dat ik die vervangende dokter niet meer hoef met 'je hebt een moeilijk kind, deal er mee'.

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hoeft natuurlijk geen kma zijn.
    Hier ook verkouden va geboorte borstig. Kan link met kma zijn kan ook gewoon verkouden zijn zei ka.
    Ze kijken meer naar het afvallen, ontroostbaar huilen zonder reden, uitslag, ontlasting.

Je zegt 3 uur na voeding: heeft hij gewoon niet honger? Hier ok dochter bijna 12wk en overdag krijgt ze elke 3 a 4 uur 150cc maar snachts slapt 10-12 uur door. Ook hier schopt ze, krijst, grabt als ze honger heeft.
    Geef je ook probiotica?
    Ben je al bij osteopaat geweest?
    Bakker je in?

Wat we hadden is zo: ze kreeg pepti van ka omdat ze was erge darmkrampen had ondanks probiotica, veel huilen, onrustig drinken, uitslag. Het leek verbeterd zijn behalve ontlasting is slechter geworden en ze bleef verkouden. Na 6wk ka zei dat ze geen sterkere voeding wilden maar erst terug naar standaart om te kijken of het hetzelfde blijft of slechter gaat.

Volgend ka: verkoudheid kan op zich staan of in relatie met kma: gevoellige luchtwegen. Onrust schoppen etc is gewoon ook te sterke kind met eigen willitje (en daar geloof ik wel in omdat mijn oudste net zo was en dat is inderdaad klopt!)
    Bij pepti krijgen ze ook meer reflux.

Als ik zou lees denk ik dat je kindje heeft voornamelijk last van oren, verborgen reflux en lichwegeninfectie. Ikzelf zou niet aan kma denken maar ik denk dat artsen en jij beter zelf kunnen het beoordelen

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    O ja hoesten is sympthom van reflux en geen kma! Dacht ik ook eerst van wel maar ka zei dat het echt niet zo is minst reflux komt of erger wordt door kma.

Hoofd achterover kan overstrekken zijn dan osteopaat is goede idee;)

9. anoniemusje

5 mei 2012
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    De reden dat wij aan kma dachten is vanwege uitslag in zijn gezichtje, 2 uur na de voeding begon meneer te slaan, schoppen en krijsen. Ook kon hij heel slecht poepen, de uitslag e.d. zijn nu weg met pepti. Heb inderdaad zelf ook zitten twijfelen om naar de osteopaat te gaan, misschien toch maar is doen!

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    En vind altijd vaag over "eigen gevoel luisteren" tja kinderarsen zelf kunnen geen kma vaststellen vaak omdat sympthomen hetzelfde zijn minst is erge kma is, laat staan je "gevoel".
    Mijn oudste had van alles toen ze baby was en met alles gedaan ging het beter en ik had periodes dat ik dacht wel kma/geen kma. Met 13mnd kreeg ze erge eczeem en met 2 jaar werd het vastgesteld dat haar eczeem heeft atopische genetische karakter en heeft niets met koemelk te maken. Dat was ook zo maar joh mijn gevoel zegt echt niets, nada. Ik heb geen idee. Ik laat dat aan profeccionals over.

Mijn jongste ook zoals mijn oudste baby was onrust, willen, doen. Ze wordt flink beperkt nu door heupafwijking maar ik zie het dat ze copy van mijn oudste is. Verschil is dat nu weet ik wat ik mort doen en geven en waar moet ik gaan. Of ze kma heeft of niet mijn gevoel zegt wederom niets, 0.0 gevoel.
    Ik denk soms kma en soms niet, osteopaat ging samen met pepti in dus wat geholpen heeft is raadsel. Volgende week gaan we terug naar normale voeding maar dan alweer zelfs zonder kma baby zal niet blij zijn met standaard voeding omdat darmen eenmaar eiwit slechter verdragen en nu al ontwent zijn..
    Enige wat ik nu zal willen veranderen is ontlasting (nu is waterdun 1x p dag en verkoudheid (geen snot maar borstig en verstopte neus lijkt zo).. Voor de rest ze is erg tevredeb baby..

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0

Ik zou zeker gaan dat helpt ook tegen reflux onrust etc. Tegen kma kan hij tuurlijk niets maar wel tegen wat jij beschrijft..
    Hier ook uitslag had ze bij drinken met normale voeding ook met pepti was dat weg en dat was eigenlijk ook enige reden waarom we pepti kregen...
    Ontlasting zou met pepti zoiezo beter gaan maar wellicht met standaart ook met combi probiotica. Hier zoiezo kinderarts zei dat we goed deden gelijk na de geboorte met probiotica starten en nu doorgaan. Bij ons ontlasting met pepti juist slechter (diaree elke dag) en dat is ook niet goed dus

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Voor mogelijke reflux kun je de leefregels gaan toepassen, dan kan je soms al goed verschil merken. Dat kan je zelf doen zonder arts.

Verder ben ik erg sterk van mening;
    Artsen zijn mensen met een mening. Een mening hoeft niet correct te zijn en mensen maken fouten.
    Ik heb de ervaring dat ik het beter wist dan de artsen met mogelijk vergaande gevolgen.
    Dus luister altijd naar je moeder instinct.

Een osteopaat kan soms ook veel goeds verrichten.

13. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Zou het niet gewoon ziek zijn kunnen zijn? Als hij laatst al een ooronsteking had is zn weerstand misschien wat verzwakt en heeft hij misschien gelijk weer iets anders opgelopen? Hier rollen we ook van bronchitis naar keelonsteking naar buikgriep. Er heerst op dit moment gewoon heel erg veel.

Ik zou het toch nog even afwachten. Als hij ziekig is kan hij zich ook zonder koorts natuurlijk goed shit voelen. Wat betreft vooral lang na voeding huilen- bij een keelonsteking kan drinken/slikken verzachten. Als hij even geslapen heeft en een tijdje niets gedronken zou het goed kunnen zijn dat hij meer last heeft van zn keeltje. Hoest hij ook?

En anders inderdaad misschien reflux? Dat kan volgens mij ook goed pas later na het drinken ontstaan.

Sterkte!

14. Lenteliefde

Lenteliefde Actief lid

22 aug 2015
    164
    14
    18
    NULL
    NULL
    De klachten klinken mij ook als (verborgen) reflux in de oren. Mijn dochter gaf ook pas uren na de voeding wat terug (vaak niet zichtbaar, we hoorden het omhoog komen en hoorden dat ze het weer inslikte). We zijn vier maanden lang van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk de diagnose "Syndroom van Sandifer" en is Nexium voorgeschreven. Misschien de moeite waard om er eens op te googlen, vooral je omschrijving van "hoofd in de nek" klinkt me heel bekend in de oren. Er zijn ook filmpjes te vinden van dit syndroom, daardoor herkende ik het bij onze dochter.

Ik snap dat je je hebt laten overbluffen, op zo'n moment denk je dat de arts het wel beter weet. Ik zou echt teruggaan naar de hoor. Wij hebben te lang "de deskundigen" vertrouwd en uiteindelijk bleek toch dat wij gelijk hadden... Sterkte!

15. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Het kan zijn dat de pepti niet sterk genoeg is qua dieetvoeding en dat je een stapje verder moet. Bij pepti zijn de eiwitten van de koemelk in stukken geknipt, zodat er minder snel een allergische reactie optreedt, maar dat is niet in alle gevallen voldoende.
    Nutramigen LGG of hero allergy care is een stapje verder, maar ook duurder. Voor vergoeding door je verzekering moet je een machtiging van een arts hebben. Ik zou met je huisarts overleggen of je een proefperiode vergoed kunt krijgen en na een provocatie met normale voeding gaat bekijken of hij dieetvoeding nodig heeft of niet.

16. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Osteopaat kan trouwens tegen reflux enkel iets doen als dat wordt veroorzaakt door kiss-syndroom. In alle andere gevallen kan de osteopaat enige tijdelijke verlichting geven, maar de reflux niet verhelpen. Reflux wordt soms veroorzaakt door koemelkallergie, maar in de meeste gevallen gewoon doordat de maagspier onvoldoende goed sluit nog.
    Maar omdat het pas 2 uur na de voeding begint, denk ik eerder dat het een allergie is. Reflux geeft juist tijdens en kort na de voeding meer problemen.
    Feit dat je zoontje ook uitslag heeft en darmkrampen, lijken mij dan meer te wijzen richting allergie, (hik kan veroorzaakt worden door zowel reflux als allergie).

Deel Deze Pagina