Osteopathie bij problemen met zwanger worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by 1979, Mar 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
    Hoi meiden,
    Heeft iemand van jullie ervaring met osteopathie, wanneer het zwanger worden niet zomaar lukt? Wat zijn de ervaringen en de resultaten? En werden de behandelingen vergoed vanuit je zorgverzekering?
    Alvast bedankt!

2. pbw19811970

Jan 19, 2010
    53
    0
    0
    hi 1979
    ik ben zelf nog niet bezig om zwanger te worden,maar kan je wel vertellen dat bij mij de osteopaat heel goed geholpen wat betreft mijn slijmbeursontsteking van mijn heup, als ik een behandeling had gekregen,moest ik de behandeling eerst zelf betalen en daarna declareren bij je ziekenfonds, ik heb unive zorgeverzekering met aanvulling.
    misschien heb je hier wat aan.

groeten.

3. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het niet weten, maar ik lees even mee!

4. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
  5. misa

misa Niet meer actief

up.. ??

:)

6. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Ik ben een paar keer naar een osteopaat geweest. Wij zijn nu 2 jaar bezig voor ons 1e kindje en er zijn geen oorzaken gevonden. En omdat ik positieve verhalen had gelezen over osteopathie besloot ik om het ook te proberen. Omdat zij wist waarvoor ik kwam heeft zij zich vooral gericht op mijn onderbuik. Ik moet je zeggen dat het op zwanger worden gebied niet heeft geholpen, maar eerlijk gezegd had ik dat ergens ook niet verwacht ;). Maar ik had wel altijd onwijs veel energie de dagen na de behandeling, dus dat was voor mij een teken dat het toch wel IETS doet in het lichaam.
    Ik ben er nu mee gestopt omdat ik het hele zwanger worden een beetje naast me neer wil leggen, ik wil niet meer dat het mijn leven beheerst en dus wil ik ook geen afspraken meer die ervoor zorgen dat ik er weer continu mee bezig ben, ja alleen nog de afspraken bij de gyn ;).

7. misa

misa Niet meer actief

Jeetje Emma, wat een verhaal..! Goed om te horen dat het wat met je lichaam deed. Maar zonde dat het niet het gewenste resultaat had...

Ik hoop voor je dat het snel mag lukken. Ik zie dat je op de wachtlijst staan voor iui. Wist niet dat er een wachtlijst was..!
    Veel sterkte!

8. riv

riv Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,339
    0
    0
    Drenthe
    Hoi Hoi,

Hier ook iemand die ervaring heeft met de osteopaat.
    Ik ben er een paar keer geweest en ik ben er wel zwanger door geworden. Maar heb ook weer een miskraam gekregen.
    De kosten zijn ongeveer 80 euro per behandeling en bij mij werd er 35 euro vergoed per behandeling. Het is wel zwaar, ik was na elke behandeling erg moe.
    Ik zal het gewoon proberen.

Succes ermee.

Liefs Riv.

9. Linny79

Linny79 Lid

Mar 6, 2010
    24
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb ook ervaring met de osteopaat. Niet om zwanger te worden, maar wel voor andere dingen. Bleek van alles niet goed te zitten in me lichaam. Kwam voor darmklachten en bekkenklachten. Maar toen kwam ik erachter dat ik zwanger was, dus de behandeling gestaakt. Maar als ik bevallen en ontzwangerd ben ga ik zeker weer langs. Osteopaat heeft mijn zoontje ook goed geholpen. Zorgverzekeraar heeft alles vergoed.

Gr. Linda

Share This Page