Osteopathie bij slaapproblemen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luppy, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hoi allemaal,

Mijn zoontje van 9 maanden is erg onrustig en slaapt heel erg slecht. Het wordt eigenlijk steeds erger. We hebben al van alles geprobeerd, bed anders neergezet, ander bed, bed naast ons bed, bij ons in bed, naast hem blijven zitten, pilletjes die kalmerend moeten werken, zelfs laten huilen, het helpt allemaal niks. Eerst sliep hij overdag nog wel redelijk, maar nu gaat hij al huilen als hij moet liggen om verschoond te worden, laat staan als hij naar bed moet....

Nu kreeg ik de tip om langs een osteopaat te gaan, omdat er misschien wel iets niet goed zit bij hem. Ik ben niet zo van de alternatieve artsen, maar langzamerhand wil je alles wel proberen om hem te laten slapen. Ik weet dat veel moeders een voorkeurshouding oid bij hele jonge babies met succes door een osteopaat hebben laten verhelpen, maar heeft iemand hier ervaring met een wat oudere baby, met slaapproblemen?

2. sunrise

sunrise Actief lid

19 feb 2009
    109
    0
    16
    Ik ben benieuwd naar de reacties dus lees graag mee!
    Mijn zoontje van 7 maanden slaapt 's nachts ook slecht. Hij is midden in de nacht klaarwakker, meestal rond 2 uur en gaat dan vrolijk liggen kletsen. We geven hem dan zijn speen en vaak slaapt hij dan wel weer (even). Soms gaat hij huilen of krijsen maar de laatste nachten is het alleen kletsen en geluidjes maken. Hij pakt nog niet Zelf zijn speen maar vraag me ook af als hij dat zou kunnen of hij het dan wel doet. We hebben ook al het een en ander geprobeerd en zit nu ook te denken of een osteopaat zou kunnen helpen. Ik heb het idee dat hij zelf een ander nachtritme aan het creeeren is en dat is niet echt de bedoeling natuurlijk. Mannetje ligt meestal rond 7 uur in bed en 's ochtends weer vroeg wakker, tussen 5 en 6 ondanks spoken ' snachts.

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wat is er alternatief aan een osteopaat?
    Het is echt niks zweverigs.
    Het zijn vaak mensen die eerst fysiotherapeut of manueel therapeut waren en die daarna nog hebben doorgestudeerd.

Mijn zoon wordt behandeld door een osteopaat wegens enorme onrust en heeft hier zeker baat bij.
    Maar die is pas 7 weken.

Deel Deze Pagina