Hoi iedereen op dit forum, Wij zijn gisteren weer naar het ziekenhuis voor de 2e poging om een samenleveningstest te doen. Afgelopen woensdag ook al een samenlevingstest gehad. Daar kreeg ik vrijdag de uitslag van het bleek dat het slijm nog te zuur was en dat er dus geen zaadjes konden doordringen. Vrijdag ook weer een echo gehad het eitje zat nog mooi op zijn plek dus mijn ei-sprong was er nog niet geweest. Dus vrijdagavond verplicht klussen zodat ze gisteren weer een slijmtest konden doen. Het slijm zag er superhelder uit. Dus dat was geweldig nieuws. Daarna een echo het word zo langzamerhand een gewoonte. De arts kon geen eitje meer vinden, dus mijn eitje was gesprongen. Joepie dus dat betekent wat betreft de eisprong dat de medicijnen aanslaan. Maar nu is mijn vraag ik heb al de hele tijd last van krampjes wat kan dat betekenen? Groetjes Astrid
wat fijn dat je je eerste eisprong hebt gehad! voelt vast als die kans waar je zolang op hebt moeten wachten... krampjes... tja voor een innesteling is dat nog wat vroeg maar ik had vaak na m,n eisprong nog 1 a 2 dagen een krampachtig gevoel... het is zo moeilijk om er iets zinnings over te zeggen... was je 2e samenlevingstest wel goed? gr Jose
ik had ook altijd krampjes na mijn ei sprong! dus gewoon afwachten je weet het nooit wat het is je kan niet in je lichaam kijken jammer genoeg
Ik heb soms ook nog een dag of 2 steekjes na mijn eisprong. Vraagje trouwens, wanneer krijg je een samenlevingstest? Ik zie dat hier vaker voorbij komen maar heb nog niet kunnen vinden wanneer/waarom ze die test doen. X Cindy
En waarom kiest hij er dan voor die test te doen? M.a.w. is er een aanleiding om die test te doen? Wij lopen al ruim een jaar bij de gyn, heb Clomid, maar heb hem er nog nooit over gehoord.
Bij ons was dat om te kijken of het slijm te zuur was. en om te kijken of er genoeg zaadproductie was. Daar is die test eigenlijk ook voor. Afgelopen woensdag ook al zo'n test gehad, maar die is mislukt omdat het slijm te zuur was. En er was haast geen zaad te vinden. dus zaterdag weer een test gehad en toen was het slijm superhelder. Heb nog geen uitslag van die test. maar heb zo'n voorgevoel dat het nu wel goed is. en nu maar afwachten of mijn eitje ook daadwerkelijk word bevrucht.
Cjpt, een samenlevingstest is o.a. om te kijken of het zaad van de partner kan overleven in de slijm van de vrouw als ze rond haar vruchtbare dagen/eisprong zit. Ik heb pas geleden ook een samenlevingstest gehad omdat we in de MM zitten en deze was negatief; wèl zaad te zien maar allemaal dood. Waarschijnlijk is mijn slijm te zuur en is het moeilijk voor het zaad om hierin te overleven. Ijskonijntje succes deze ronde! Grt Vanilia
Ja, veel ziekenhuizen doen deze test eigenlijk niet meer en hij zou ook onbetrouwbaar zijn. Maar bij ons was het toch uiteindelijk de doorslaggevende factor om met IUI te kunnen beginnen. Ik werd namelijk na 2 jaar spontaan zwanger en toen dat eindigde in een miskraam vond mijn gyn dat we het zelf nog een half jaar moesten proberen. Maar nu met een negatieve test kunnen ze eigenlijk niet meer om de IUI heen. Dus bij mij heeft het wel geholpen. Hierna krijg ik een HSG- dan spoelen ze je eileiders door. Kijken of er geen verstoppen in de eileiders te zitten. Succes meid.