Onze reis voor een kleine... met Icsi

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door strom23, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. strom23

strom23 Actief lid

29 feb 2008
    292
    0
    0
    Hoi hoi

Ik moet echt even van me afschrijeven,...
    we komen net terug van het zh... en ja waar we al bang voor waren gaat ook gebeuren... we komen alleen maar in aanmerking voor icsi..
    Ook al hadden we het al verwacht is het best nog een behoorlijke klap in je gezicht om te horen..

Na opwekking waren en maar 600.000 goed genoeg van de 14milj..

Dus we hebben duidelijkjheid... nu komen we op de wachtlijst voor volgend jaar omdat ons ziekenhuis aan de max van dit jaar zat.

Wel gaan we woensdag naar Dusseldorf om daar te horen hoe of wat en wanneer we daar terecht kunnen..

Ik denk dat ik zoals velen hier dus regelmatig een stukje ga schrijven.. omdat we het niet met iedereen er over en willen praten is dit voor mij denk ik een goeie uitweg..

iedereen veel succes hier!

liefs Niekster

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jeeeeeetje... tegenvaller zeg!

Overweeg je helemaal naar Dusseldorf te gaan of een combinatiebehandeling.
    Heel veel succes samen!

Elmo

3. strom23

strom23 Actief lid

29 feb 2008
    292
    0
    0
    dat weten we ook nog niet echt.. we gaan het na woensdag even bekijken hoe en wat we gaan doen...

ben benieuwd!

4. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Welk ziekenhuis is dat dan? Kun je geen ander ziekenhuis proberen? Succes in elk geval!

5. Dat is inderdaad een tegenvaller voor jullie. Ik hoop dat een ander ziekenhuis jullie meer geluk brengt. Ondertussen is het goed om het één en ander van je af te schrijven. Tenminste zo ervaar ik dat. Ik hoop dat je hier wat steun en tips kunt vinden.

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Niekster ik wil je heel erg veel succes wensen,

veel liefs Jose

7. MissG

MissG Niet meer actief

Hoi Niekster,

Ik wil toch even ook mijn verhaal doen. Ongeveer een jaar geleden kregen ook wij te horen dat het zaadkwaliteit van mijn man niet zo goed was. Hij had er toen geloof ik maar 1 milj. of zo. Wij moesten dus ook op de wachtlijst voor ICSI. De maanden erna werd zijn zaadkwaliteit steeds beter en werden we op de lijst voor IVF gezet. Aangezien ik een jaar wachten te lang vond ben ik overgestapt naar een ander ziekenhuis. Dat was begin dit jaar. Daar heeft mijn man weer onderzoekjes moeten doen, wat bleek, zijn kwaliteit was verbeterd van 1 milj. naar 46 milj. Dus geen ivf en icsi we gingen voor IUI, inmiddels heb ik mijn 3e poging gehad en nu weer 2 wkn wachten. Weet niet of het heeft geholpen maar mijn man is gestopt met roken en is zink/selenium tabletten gaan slikken. Sindsdien is zijn zaadkwaliteit verbeterd. Als deze poging niet slaagt gaan we of voor ivf of voor nog een iui poging maar dan met hormonen.

Heel veel succes in ieder geval!

8. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Jeetje zeg, dat valt idd altijd tegen, ook al ben je een beetje voorbereid...
    Ik hoop dat je toch nog ergens snel terecht kan !

Veel succes, en schrijf maar lekker van je af hoor, bij mij lucht dat ook zo op...

Liefs C.G

9. strom23

strom23 Actief lid

29 feb 2008
    292
    0
    0
    He dames...

bedankt voor jullie berichtjes... woensdag gaan we gelukkig al voor een gesprek na dusseldorf en mijn gevoel zegt nu al een beetje dat ik het daar wil doen omdat ze daar geen wachttijden hebben en gewoon een nederlandse dokter.. maar ik wacht eerst het gesprek van woensdag even af om een goeie beslissing te maken..

bedankt voor de tips en steunende woorden,.. fjin om met mensen te kunnen kletsen die in het zelfde schuitje zitten..

Kan niet met veel vriendinnen er goed over praten omdat ze net als mij nog jong zijn en nog lang niet bezig met kids.. dus dit forum is een ideale oplossing,...

Nou voor ons nog 2 nachtjes slapen en dan hebben we weer wat meer duidelijkheid gelukkig!

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    hey meis, heel veel sterkte en succes. Hoop dat jullie snel ergens terecht kunnen.

Liefs Zora

11. strom23

strom23 Actief lid

29 feb 2008
    292
    0
    0
    dank je...

ik hoop het ook.. ik hoop dat menzis dusseldorf wil vergoeden of een deel daarvan.. dan kunnen we daar evt snel beginnen,.. als ze het niet vergoeden is het denk ik te duur voor ons..

nog 1 nachtje slapen en dan weten we gelukkig weer meer..

ik kan echt nergens anders meer aan denken nu we duidelijkheid hebben... het maakt me wel bang soms..
    maar ik ben er zeker van dat het moet gaan lukken..

liefs

12. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hoi Niekster,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het heel vervelend vind voor je dat jullie uitslagen niet zo goed zijn. Ik begrijp dat je het liefst zo snel mogelijk wil beginnen (ik denk dat iedereen dat wel wil).

Maar je hebt het over "volgend jaar" bij het ziekenhuis waar je nu zit. Bedoel je dan vanaf nu over een jaar, of bedoel je dan januari 2009? Want dat is toch al bijna? Ik weet dat veel ziekenhuizen een wachtlijst hebben van 2/3 maanden. In de tussentijd krijg je nog wat onderzoeken en instructie en zo. Dan vliegt de tijd toch om?
    Als je voor januari op een lijst komt te staan, dan is dat dus best snel. Ik denk dat je met Dusseldorf misschien 1 a 2 maanden tijd zou winnen. Niet verkeerd bedoeld, maar is dat het geld (en alle ritjes naar Dusseldrof) wel waard?

Wat jullie ook gaan doen: ik wens jullie heel veel succes!

Groetjes Mia

13. strom23

strom23 Actief lid

29 feb 2008
    292
    0
    0
    hoi hoi

dat is ook onze afwegen een beetje.. alleen volgend jaar is warsch maart april ... en we wonen zelf in duitsland.. dus dusseldorf is een klein uurtje rijden voor ons..

dus als de verzekering het gaat vergoeden doen we duitsland denken we, en als ze het niet vergoeden gewoon in nl...

en we willen gewoon kijken waar we ons het fijnst bij voelen..
    maar je hebt gelijk als we in jan konden beginnen zouden we daar wel op wachten.. maar dat is warsch niet zo helaas.. en dan zijn we miss toch wat ongeduldig :rolleyes:

14. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Maart/ april, is inderdaad wel een stuk verder weg. Aangezien jullie ook in Duitsland wonen snap ik dat Dusseldorf een goede optie is.

Nou, succes dan morgen! Ik hoop voor jullie dat het door kan gaan.

Groetjes Mia

15. strom23

strom23 Actief lid

29 feb 2008
    292
    0
    0
    dank je... ik hoop het ook!

16. strom23

strom23 Actief lid

29 feb 2008
    292
    0
    0
    JEUJ! :whistle:

vandaag goed nieuws! blij zijn we!

we mogen na dusseldorf!

we kunnen over 2 weken beginnen met spuiten!
    en de verzekering gaat het ook nog eens vergoeden!

in eerste instantie wouden ze niet vergoeden maar vandaag toch te horen gekregen van wel!

nog 2 weeekjes wachten, maar die vliegen wel om!

heb er zin in! :thumup:

liefs

17. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Tjee Niekster, dat is goed nieuws zeg! En dat al over 2 weken, wauw!
    liefs

18. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hey Niekster,
    Wat goed dat het gelukt is!
    En dat is wel heeeeeeeeeeel er snel zeg.

Mag ik vragen waarom de verzekering eerst moeilijk deed en daarna niet meer?

Groetjes Mia

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey wat een goed nieuws meid! Super!

20. strom23

strom23 Actief lid

29 feb 2008
    292
    0
    0
    ja snel he!

we hadden gebeld met klantenservice.. en die vrouw zei gewoon dat ze daar niet aan begonnen..

toen we op gesprek zaten in dusseldorf zei de dokter dat hij veel meer mensen had lopen van menzis dus dat het gewooon wel verzekerd moets worden..

we hebben toen nog een x gebeld en om iemand gevraagd die er wel meer vanaf wist.. en toen kon het gewoon..

die vertelde dat sommige mensen daar bij de klservice en blijkbaar niets vanaf wisten.. best slecht! voor zelfde geld hadden we die vrouw geloofd en konen de op de wachtlijst voor volgendjaar hier in NL..

dus we zijn blij dat we en nog eens achteraan gegaan zijn!

Deel Deze Pagina