Hoe warm is jouw kindje aangekleed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door justme1974, 16 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Nu het de laatste dagen zo heerlijk koud is, met een prachtig zonnetje en alles, heb ik ontzettend veel zin om 's middags lekker te wandelen. Soms even de stad in en dan ben ik verbaasd over de verschillen in het aankleden van kindjes. De één loopt in een compleet ski-pak met vier mutsen op en de ander heeft nog geen eens schoentjes aan.

Wat hebben jullie kindjes aan en welke leeftijd hoort daarbij, want het maakt natuurlijk wel verschil of je kindje al zelf loopt of alleen nog maar kan liggen/zitten.

Als ik met Esmae (vijf maanden) de stad in ga, zit ze eigenlijk altijd in de maxi cosi. Ze heeft dan aan; een romper met lange mouwen, een truitje, maillotje, broek (dikke stof), schoentjes. Dan een lekker winterjasje met daarin handschoenen aan zo'n touwtje. Die heeft ze zelden aan, want ze stopt haar handjes in de mouwen van haar jas. Ik voel ook regelmatig, maar ze heeft nooit koude handjes. Ze heeft een fijne muts op van fleece, die goed over haar voorhoofd en oren gaat. De muts van haar jasje is af. Omdat ik denk; als het nóg kouder gaat worden, moet ze er nog wel wat aan hebben. Verder een sjaaltje om en voor op haar benen heb ik nog een klein fleecedekentje.

Toch twijfel ik enorm aan mezelf als ik al die kindjes zie die nog niet lopen en helemaal van top tot teen zijn ingepakt; dik pak aan, twee mutsen, handschoenen, sjaal, in zo'n speciale warme zak. Doe ik het wel goed? Esmae voelt altijd lekker warm aan als ik haar uit de maxicosi haal, dat dan weer wel.

2. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    hier doe ik Bas ook altijd goed inpakken... dan zie ik altijd kinderen die blote benen hebben en n zomerjasje aan terwijl het vriest. dan denk ik dat ik hem ook te dik inpak. maar goed hij wordt toch verkouden ondanks dat ik hem zo inpak.

3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier valt het wle mee. hij heeft zijn gewone kleren aan wle een romper met lange mouwen. en dan muts op fleecejasje aan. en in de maxi dan in de zak. en in de auto gaat die los. en in dek inderwagen leg ik hem met jas in en slofjes aan en muts op . en dan gewoon een wollendekentje erop. ff voorverwarmen met een kersenpitbeer en hups hij is lekker warm hoor.

als je kleine goed aanvoelt dan is het goed toch.

hier zie ik in de buurt oo kalitjd overdreven veel kleren. zelfs in de herfts lopen ze la met muts ne sjawl ed nou volgensm ij iets overdreven hoor die kids wordne dan toch koukleumpjes. is mijn idee dan hoor. dus ons meisje heeft ook nu pas dr skibroek voor het eerst anagehad met buitenspelen lekker warm. maar als we op pad gaan gewoon dr winterjas en een thermobroek.

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Klinkt lekker warm hoor wat je doet. Is toch net zo dik ingepakt als de kindjes met een skipak aan? Je hebt een maillot, en broek en dekentje voor de benen en jas + muts voor de bovenkant.... Het ziet er alleen een beetje anders uit, maar volgens mij is het even warm....
    Hier altijd in de kinderwagen bak met een jas of dikke trui aan en een slaapzak aan. Sinds vandaag een voetenzak die helemaal dicht kan, ook om haar hoofd als muts... Ik vind een ding uit 1 stuk wel prettig omdat het dan nergens kan inwaaien/tochten. En als je kleine warm aanvoelt is het prima toch?!

O ja, Merel heeft winterjas aan (2,5 jaar) sjaal om, muts of capuchon op, en dan dikke maillot of broek..... wanten aan en klaar....

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik doe hem gewone kleren aan, dus romper met lange mouwen, broekje, truitje. Daarover zijn fleecejasje en dan in de voetenzak van de quinny. Ik doe hem wel een muts op, maar dan niet ook nog eens de muts van zijn jas, dat lijkt me wat te warm.

6. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Die van ons kan al wel lopen maar zit nog veel in de wandelwagen hoor. Maar dan pak ik hem wel dik in, hij zit immers stil, ik loop tenminste nog. Hij heeft dan een maillot, broek, schoentjes, romper, trui en dikke jas aan. Sjaal om, muts op en wantjes. Ik verbaas me wel eens over mensen met kindjes waarvan dan het broekje van het kindje omhoog is gekropen en dan zie ik van die blote kuitjes, zo zielig, wat zal zo'n kindje koude beentjes hebben!

7. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hier gewoon normale kleren (wel trui natuurlijk) winterjas, handschoentjes en muts met oorkleppen. Ik vind dat persoonlijk genoeg maar ik heb een kacheltje hahahahahaha... net als mama niet gauw koud! Ik voel wel regelmatig in zn nekje maar gaat altijd goed. Denk dat het er ook aan ligt aan je eigen kindje!!!

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Met deze kou:

romper lange mouw, malloit, broek en trui. Winterjas, muts handschoenen en voetenzak. Terug van weggeweest voelt hij altijd nog warm aan, niet te warm overigens

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik doe haar normale kleding aan, en soms een lange mouw romper (ligt eraan wat voor truitje ze aan heeft).
    Als ze een legging aan heeft dan doe ik er een mailloit onder aan.

Verder een jasje, wantjes en een sjaaltje en soms een muts.
    Ze zit in de buggy en wandelwagen altijd in een voetenzak.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik deed meestal een laagje meer dan ik zelf aan had.
    En proberen ze een beetje uit de (koude) wind te houden.

In de nek kun je voelen hoe warm ze zijn. Als ze daar echt warm zijn of zweten dan zijn ze eigenlijk al te warm aangekleed.
    Koude voetjes en handjes zijn ook zielig, maar de nek is een goede graadmeter voor het echt koud/warm hebben.

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hier gister:

Romper lange mouw, maillot en een skipak.. Met voetjes en wandjes eraan vast ;) Ow ja en een muts met sjaal ;)

Moet er wel bij zeggen dat Djayson het snel warm heeft..

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier:
    romper zonder mouwen, meestal een overhemd met een spencer of trui eroverheen. Maillot + broekje. En als we naar buitengaan nog een winterjas en als meneer 'm oplaat z'n muts. Handschoenen en das niet, want dan krijst 'ie alles bij elkaar, lekker eigenwijs. Maar hij heeft 't eigenlijk nooit koud.

Verder ook geen voetenzak ofzo, dat wil meneertje ook al niet ;).

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik zie momenteel steeds overal skipakken voor baby's hangen en steeds denk ik "wat moet je er in godsnaam mee, je gaat toch niet skieën met een baby?!". Ik had dus geen idee dat je zo'n ding ook gewoon hier kunt gebruiken :) als normale kleding.

14. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik heb hem gekocht voor op de fiets, lekker warm :D
    Voordeel vind ik ook dat de rug altijd bedekt is, kan niet omhoog gaan oid..

15. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Justme, mijn Esmee:p heeft dezelfde kleding aan als jou Esmae!
    Een romper met lange mouwen, niet altijd.
    Truitje, broekje, of rokje met mallot, een lekkere warme winterjas, wantjes met een touwtje door de mouwen. Alleen heeft ze de wantjes niet aan, een muts, en dan de muts van de jas met dit koude weer ook nog op. En dan nog een sjaal om. Muts, sjaal en wanten ook van fleece. En koud heeft ze het echt niet.
    Ze ligt dan in de buggy, waaronder ze ook nog onder wol ligt. Zolang het nekje warm is heeft een baby het echt niet koud.

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    romper met lange mouwen. Longsleeve of blouse. Maillot met rok/jurk en lekkere warme uggs.
    Als we naar buiten gaan winterjas, wanten, sjaal en muts.

17. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier:
    - romper met korte mouwen
    - truitje (daarover soms een spencer)
    - broek (als we lang naar buiten gaan, komt daar een maillot onder)
    - sokken
    - leren slofjes zonder voering
    - winterjas
    - handschoentjes
    - sjaal
    - warme muts (meneer >11½mnd< heeft bijna nog geen haar op z'n hoofd)
    - en met dit koude weer in de voetenzak in de wandelwagen.

18. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    jamie heeft altijd alleen zn winterjas over zn kleertjes, verder niks. dus rompertje met korte mouwen, truitje met lange mouwen, broekje en sokjes en daarover zn jas. hij heeft wel de voetenzak over de buggy helemaal opgetrokken tot zn schouders...#deze jas is het en hij heeft ook de muts op:
    Bekijk bijlage 36625

19. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Mijn zoontje ook een romper met lange mouwen (hangt wel af van de trui), trui, broek, sokken, slofjes (nu het vriest). Winterjas, muts en soms ook de wantjes. Capuchon van de jas doe ik ook om, niet zozeer voor de warmte, maar anders ligt hij erop. Lijt me niet prettig. Verder ligt hij wel lekker in de voetenzak. Denk dat ik hem af en toe wat te warm aankleed. Maar vind het erg moeilijk om in te schatten. Afgelopen zondag zag ik nog een kindje in de maxicosi (wel in een winkel) met blote voetjes!!! Dat vind ik dan wel heeeel raar hoor... Maar ze zullen er misschien wel een reden voor hebben (of de kleine trekt de sokjes uit?).

20. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Momenteel in huis : romper met korte mouw, shirtje met lange mouw, blouse/trui/polo longsleeve. Maillot, broekje, sokjes en sloffen.

Buiten gaan de slofjes uit en de schoenen aan en gaat er een winterjas overheen. Wantjes aan, sjaal om en tot aan haar kin in de voetenzak.

Deel Deze Pagina