Beste moeders Mijn dochtertje Emily is nu 4 1/2 maand oud, ze was 11 weken te vroeg. Als moeder heb ik het gevoel dat mijn dochtertje al een hapje wil of misschien een beetje pap. Maar eigenlijk moet we zo rekenen dat zij met een half jaar dat pas mag toch? Maar mijn moedergevoelens zeggen dat ze dat nu al wil. Nou is mijn vraag vinden en denken jullie dat ik haar nu en dan al een beetje kan geven? groetjes Hartogje
Tja altijd lastig, waar doe je goed aan... Ik heb Amy nog geen bijvoeding gegeven en voorlopig krijgt ze ook nog niks erbij. Zie er geen meerwaarde van en zou het eigenlijk alleen voor mezelf doen omdat ik het dan zo leuk zou vinden maar nu heeft Amy ook nog eens een koemelkallergie en dan word het helemaal sterk aangeraden om te wachten met bijvoeden. Als je het wel gaat doen zou ik eerst met groenten beginnen en dan een soort per week ofzo om te kijken of je kleine meid er goed op reageert.
Onze meiden zijn 8 weken te vroeg geboren, maar ik ben met iets meer als 4 maand begonnen met rijstebloem. GAan ze ook nog eens lekker op slapen MEt iets meer als 5 maand ben ik begonnen met de groente potjes van 4 maand... Als jij denkt dat je kind het aankan, en jij voelt je er ook goed bij zie ik niet in waarom je er niet langzaam aan mee kan starten Gr!
men zegt eerst beginnen met een papje.. dit heb ik niet gedaan omdat ik het gewoon vergeten was en meteen aan het fruithapje was begonnen nu krijgt hij 3 schepjes rijstebloem vanille savonds in de melk en sochtends babix voor 6maanden bijna lepel pap.. en fruit en een avond hap (en ja ja eindelijk met stukjes)
Hallo, Onze dochter was ruim 12 weken te vroeg. We zijn toen ze 5 1/2 maand was begonnen met groente. Dit omdat groente veel minder zuur is dan fruit. Een paar weken daarna kreeg ze ook pap af en toe en nu sinds een maand of 2 krijgt ze fruit (wel opgewarmd anders wil ze het niet), groente, liga, bambix, pyjama pap en soms wat brood. Dit was wel tegen het advies van de KA in. I.v.m. eventuele gluten allergie. Maar wij hadden heel sterk het gevoel dat ze eraan toe was. Ze poepte ook niet zelf. En sinds ze "normaal" eet poept ze ook eindelijk zelf. Ze is nu bijna 9 maanden. Dus we hebben haar niet echt gecorrigeerd met eten. Behalve dan dat ze nog geen stukjes in haar eten heeft. Alles is wel gepureerd. Daar wacht ik ook nog 2 weken mee. Ook aardappel wachten we nog even mee want daar raakte ze verstopt van. In het begin gaf ik rijstebloem maar daar raakte ze ook nog meer verstopt van. Je moet goed naar je eigen gevoel luisteren en goed naar je kindje kijken hoe ze op de voeding reageerd. Succes! Groetjes
Bedankt voor alle leuke verhalen en adviezen. Morgen moet ik naar het ziekenhuis met me dochtertje voor controleren en ik wil het ook zeker met ze erover gaan hebben en daar neem ik jullie ideeen in mee. ik heb vandaag een lepeltje fruithapje gegeven en ze vind het heerlijk dus nou kijken hoe ze er verder op reageerd
Ik was ook niet begonnen en had met vijf maanden een telefoongesprek met de kinderarts uit het ziekenhuis. Zij gaf aan geen reden te zien bij mijn dochter om niet gewoon te beginnen. Dus mijn advies is, vraag het aan je kinderarts (mijn ervaring met CB is ook prima, maar niet met alles) als je twijfelt. Ik ben met fruit begonnen en 's avonds wat rijstebloem in de melk. Gisteren was ze zes maanden en ben meteen met de potjes groente van zes maanden begonnen (ze is gek op tomaat) en ze vond het heerlijk terwijl ze daarvoor geen groente wilde...
We zijn met bijvoeding begonnen met ruim 5 maanden. Dit met name omdat de kids op een gegeven moment weigerden om meer dan 700cc melk te drinken. En ze hadden meer nodig (van nr.1 KV). Toen heb ik ook KA gebeld en ze gaf aan dat het prima was en dat we rustig aan mochten beginnen. Eerst met groente (paar dagen dezelfde) en na een week of 2 met fruit. Ze waren wel al 6 mnd toen ze noemenswaardige hoeveelheden binnen kregen (de meiden, Aldin was vanaf dag 1 verliefd op alles wat van een lepel kwam).
Wij hebben wel echt gewacht tot 6 maanden met groente. Fruit zijn we mee 3 weken later mee begonnen. Het advies is tegenwoordig meestal eerst beginnen met groente. Fruit is zuurder, wat meer vergt van hun spijsverteringsstelsel en omdat het ook zoeter is, willen ze het meestal toch wel.
wij moesten gisteren naar de ka en toen heb ik het er over gehad waneer hij mocht beginnen hij mag er mee beginnen als die 4mnd is en dan niet gecoriceerd (haha moeilijk woord) dus gewoon vanaf zijn geboorte datum dus dan gaan ik gewoon een lepeltje proberen en dan zie ik wel