Osteopathie

Discussie in 'De lounge' gestart door Napoleon, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @marleen, de kinderfysio kon niks ontdekken aan haar nekje of schouders (heeft even vastgezeten bij de bevalling).

maar pff het gaat je zo aan je hart dat ze zo hartverscheurend kan huilen... je ziet gewoon dat ze pijn heeft. Dus wil graag iets proberen.

2. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Het probleem met osteopathie is dat het geen beschermd beroep is. Met andere woorden, iedere dorpsgek kan zich osteopaat noemen, en een praktijk openen.
    Vooral belangrijk dus dat je goed kijkt wat de opleiding van de behandelaar is

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ligt eraan, overal staat wat anders;

Osteopathie is een beschermd beroep.
    Als de osteopaat voldoet aan alle Nederlandse exameneisen dan mag de osteopaat zich laten registreren in het Nederlands Register voor Osteopaten. Wanneer de osteopaat is geregistreerd dan mag de osteopaat de letters DO (Diploma Osteopathie) en de letters MRO (Member Register Osteopathy) achter de naam voeren.

Osteopathie is een beschermd beroep, maar iedereen kan zich helaas osteopaat noemen. Alleen osteopaten die de toevoeging D.O. M.R.O voeren hebben een studie met succes afgerond zijn geregistreerd en verzekerd ! Voor een patiënnt is het dus belangrijk om te zoeken naar een osteopaat met de titel D.O. M.R.O.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een osteopaat kraakt niet. Ik denk dat jij bij een chiropractor bent geweest?

5. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik zweer erbij! Ik heb er ook veel ervaring mee en allemaal positief. Ik heb ook een osteopaat in de familie waar ik trouwens niet als patient kom en van haar weet ik heel zeker dat als je een behandeling hebt gehad die je als zeer pijnlijk hebt ervaren dat je echt bij de verkeerde bent geweest!

En als een cb zegt dat het gevaarlijk kan zijn dan zijn ze zeer slecht op de hoogte! Belachelijk eigenlijk...

6. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    @Devilchase Dus is het geen beschermd beroep. Enkel de titel is beschermd, en de titel is enkel te verkrijgen met de opleiding.
    Maar het beroep an sich is dus niet beschrmd

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Osteopaat zet helemaal geen wervels op zijn plek. Hij zorgt dat alles in verhouding komt.

8. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0

Dus een aantal jaar geleden is er een keer en kindje overleden... (was trouwens niet bij een osteopaat, maar bij een manueel therapeut volgens mij. die niet eens geregistreerd was..) Je moest eens weten hoeveel mensen er ieder jaar overlijden of blijvend gehandicapt zijn door medische missers in het ziekenhuis... maar daar horen we bijna nooit iets over. Gewoon een goede geregistreerde osteopaat zoeken en gáán. Scheelt zoveel ellende...

9. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hier met eigen zoontje goede ervaringen gehad (bizar snelle bevalling gehad).

Nichtje van vriendin ook goed geholpen.

Kindje van oud-klasgenootje ook goed geholpen.

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Dat kindje is overleden door een cranio behandeling! Niet door een Osteopaat. Zembla heeft er in 2010 ook al zo'n misser mee gemaakt. Jammer van die verkeerde info, osteopathie is een perfecte manier voor kinderen met bv reflux of kiss om er zonder medicatie vanaf te komen.

In Rotterdam zit trouwens echt een top osteopaat!

11. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Mag ik weten wie? Evt. via pb als je dat liever wilt?
    Ik woon in Rotterdam en mijn dochter heeft eetproblemen, wie weet kan een osteopaat hier wat mee....

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Neeeheeee! Was bij een cranio-sacraal therapeut; baby werd met de kin op de borst geduwd. Helaas is bij die uitzending van Zembla de hele beroepsgroep osteopaten over de verkeerde kam geschoren.

Een osteopaat kraakt niet en douwt niet, die werkt met zachte vingerbewegingen. Zo niet; heb je een verkeerde osteopaat te pakken.

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik PB je even!

14. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    #34 Pandora, 14 nov 2011
    Laatst bewerkt: 14 nov 2011
    na 2 behandelingen heb ik een heeeeeeel ander kind :) ben dus heel positief
    ( ik had een huilbaby, kiss syndroom en verborgen reflux )

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @devilschase, dank je voor het stukje, Deze osteopaat heeft idd die titels.

Meiden, bedankt, ik ga er maar vanuit dat het gewoon goed gaat. Wordt je toch weer bang gemaakt door het consultatiebureau... (zou na 5 kids toch beter moeten weten :D )

16. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    en? heeft het geholpen?

Deel Deze Pagina