Discriminatie en/of Rasisme binnen de familie

Discussie in 'De lounge' gestart door Foxymama, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zeg jij er wat van als een familie een discriminerende opmerking maakt?

1. Ja, spreek hem/haar er meteen op aan

2. Ja, maar neem die persoon eerst apart

3. Nee, maar voel me er toch niet gemakkelijk bij

4. Nee, het is zijn/haar eigen mening

5. Anders.....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

#1 Foxymama, 14 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2011
    Ik hoor vaak mensen zeggen dat ze niet discrimineren en dergelijke, maar ik ben benieuwd.

Als een familielid een opmerking (tijdens een feest bijv) maakt wat naar jouw mening valt onder discriminatie/rasisme zeg je er dan wat van? Of bemoei je je er niet mee en laat die familielid zijn/haar gang gaan.

Ben benieuwd hoe jullie daarmee omgaan :)
    *Poll is anoniem

2. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    ik schat hoog in dat dit topic niet mag worden geplaatst

zie huisregels

maar kan het mis hebben

3. Foxymama

Als het niet mag, merken we het vanzelf wel toch :)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja ik zeg daar meteen heel hard iets van, heb er echt een rothekel aan.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja zeker dat ik er wat van zeg.

En het gebeurt soms ook.

Bijvoorbeeld me pa. Op voetbal nemen ze geen donkere kinderen meer aan en dan zeg ik van jij hebt het over je bloed eigen kleinzoon. Dan zegt hij maar dat is anders en de mensen denken anders.

Nou bozer kan hij me dan niet maken rot op met z.n instelling. Mensen zo als hij als ze er pas lak aan zouden hebben dan pas verbeter je de wereld en denk wijzen van een ander ga je er in mee dan ben je net zo erg..

Nog een voorbeeld tja je hebt zelf een ander cultuur gekozen. en ik van tja maar niet het karakter altijd. cultuur kan je mee leren omgaan karakter eigenschappen hebben niks met cultuur of kleur te maken.

Ik Haat echt mensen voor al Nederlanders( ben zelf ook z.n kaaskop) dat ze van ja pietje dit pietje dat pffffff.

P.s ben er trots op dat ik me nooit hebt laten leiden door een kleur of wat dan ook en ben trots er op mijn mooie gekleurde kindjes.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier werd mn vriend zelfs persoonlijk gediscrimineerd door zn zwager.

Echt zo'n laatdunkende opmerking over mensen met een uitkering.

"Ja, die wonen dan in Duitsland,.... maar wel hier in NL zn handje op houden voor een uitkering"

Mn vriend gaf meteen lik op stuk: ik wil wel met je ruilen hoor, mag jij de godganse dag met mijn pijn lopen.... ik zou dolgraag willen werken! En daar komt bij, dat ik er net zo goed voor heb betaald als jij.

7. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    oh ik heb daar ook echt een rothekel aan zou er gelijk iets van zeggen. probeer wel altijd aardig/respectvol te blijven. maar als er een sneer mijn kant op komt... kan die persoon er eentje terugverwachten. Ligt er ook een beetje aan wie.. maar als het iemand zou zijn die dicht bij mij staat zou ik de persoon apart nemen om hem/haar niet in het openbaar voor schut te zetten.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Heel af en toe gebeurt het wel eens, maar ik geef er geen aandacht aan. Ik ga die persoon geen platform geven om die "mening" nog eens versterkt te verkondigen, dus ik negeer die persoon op het moment dat die dergelijke opmerkingen maakt.

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik zeg er meteen wat van: zie mijn topic nu;)

Maar veel mensen zullen zoiets niet meer zeggen waar ik bij ben, omdat ze weten dat ze dan de wind van voren krijgen.

10. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.005
    113
    Ik heb mijn vader daar ooit bijna de deur voor uitgezet. Hij heeft er nogal een handje van, maar bij mij in huis dus niet meer. Hij kon toen kiezen of delen. Blijven en normaal doen of vertrekken. Hij heeft een uur mokkend in een hoekje gezeten. Nou, dat is dan lekker jammer. :D

11. tulip

tulip Niet meer actief

haha, daar krijg ik meteen beeld bij, een vader die als een klein kind zit te mopperen.

12. Foxymama

LAs het net ja en vind dat je goed gereageerd hebt hoor :)

13. fafje

fafje Niet meer actief

ik maak ze direct met de grond gelijk ...sorry but no sorry

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ben daar heel fel in.... mijn familie is nog al ala wilders....

15. Foxymama

Moet zeggen dat ik eerst kijk welk familielid dit zegt.
    Mijn familie (van moeders kant) is nogal rasistisch en vele zien dingen als humor en hebben altijd smoesjes klaar. (ben zelf gemixt donker-blank)

Vroeger ging ik er wel vaker op in, maar tegenwoordig laat ik het gaan (tenzij het echt ver gaat) maar ik merk wel dat het niet altijd nut heeft

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.347
    36.205
    113
    Ik zeg er altijd wat van, zeker als mijn kinderen erbij zijn. Ik wil niet dat ze met die ideeën opgroeien. Vooral mijn schoonouders hebben er een handje van en laat ik nou ook altijd graag tegen ze in gaan..

17. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Je begrijpt hopelijk zelf (ookal ben je zelf een Nederlander) ook wel dat je nu net zo erg bezig bent?

18. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Ja ik heb er ook een bloedhekel aan, mijn man is een negroide surinamer wij wonen al 13 jaar samen

Kregen we eerst een opmerking van, hoeveel buitenvrouwen heb jij wel niet..moet je bij mijn man zijn zegt hij gelijk jou erbij gerekend of niet? of mijn man zegt (als het een man betreft) met jou vrouw erbij kom ik precies op de 10 uit.

Of een opmerking van ja al die surinamers zijn ook echte criminelen kun je beter een Hollander hebben.
    Dan zeg ik ja maar pedofiliteit komt juist 96% bij de blanken voor en niet bij de surinamers

Dus ik kaats altijd de bal direct terug.

Met als resultaat dat ze na zoveel jaren niets meer onzinnigs melden

19. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Ter aanvulling nu we toch bezig zijn
    dan zeggen ze o ja die zwarte van de overkant dan zeg ik ja dat heb je met die witte mensen, hoor je van hoezo witte mensen zijn wij wit.
    Dan kom ik met mijn opmerking als jij zwart zegt zeg ik wit zeg jij donker zeg ik blank dat is het tegenovergestelde hahaha

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het ging er toch om over discrimineren en waarom rasisme en dat soort dingen.

Laat ik het duidelijk zijn bedoel voor al de nederlanders die het doen. wijzen met vingers naar andere culturen en ja die nederlanders haat ik.

Als jij dat het zelfde vind tja.;)

Deel Deze Pagina