Meisjes makkelijker dan Jongetjes? Waar of onzin?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mirella28, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirella28

    Mirella28 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ik hoor vaak dat meisjesbaby's makkelijker zijn dan jongensbaby's en zie ook in mijn omgeving dat de jongetjes meer problemen hebben met slapen en krampjes dan de meisjes.

    Is dit waar of heb je ook heel makkelijke jongetjes die geen enkel probleem hebben in de eerste weken/maanden?
     
  2. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Volgens mij is het allemaal afhankelijk van het kind, in mijn omgeving hoor ik beide; 't is een meisje, dus ze is gemakkelijk en dan ergens anders 't is een jongen, daar heb je geen problemen mee :)
     
  3. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dylan is heel makkelijk. Vanaf dat ie is geboren slaapt hij goed, en huilt heel weinig.
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Onzin... mijn dochter is juist veel tempramentvoller dan mn zoon. De eerste 6 mnd met mn dochter vond ik echt zwaar. Veel gehuil, veel onrust en mn zoon is een modelbaby. Zoals hij is wil ik wel een heel elftal, maarja ook bij kids geldt "in het verleden behaalde resultaten geven geen garanties voor de toekomst"

    Stomme is dat ik daardoor bij een evt. derde misschien ook stiekem hoop op een jongen omdat mn zoon zo makkelijk is, terwijl als ik logisch nadenk het geslacht niks zegt en het vooral te maken heeft met het karakter van je kind.
     
  5. Female

    Female Niet meer actief

    Onze zoon is al vanaf dag 1 zo lief, rustig en relaxed. Nooit 1 krampje, huilt bijna nooit, slaapt altijd door. Soms geloof ik zelf bijna niet dat et zo relaxed kan! ;)
     
  6. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Mijn dochter heeft ook veel gehuild de eerste drie maanden en veel last van darmkrampen gehad (tot 4 maanden!). Zit een aardig temperamentje in ook hoor!
     
  7. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka was een brave baby, maar ik heb het gevoel dat Leander zelfs nog braver is. We horen hem alleen maar als hij honger heeft of een vuile poep heeft.
    Serjenka daarentegen is altijd al behoorlijk temperamentvol geweest.
    Leander kan ook veel vlugger getroost worden dan Serjenka.

    Dus mij hoor je niet klagen over ons jongetje.
     
  8. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    Volgens mij grote onzin, ligt heel erg aan het karakter van je kind.
    Ons zoontje is de makkelijkste baby die je je maar kunt voorstellen.
    Heeft (nog) nooit last van darmkrampjes gehad. is een hele rustige, ontspannen baby, die heel goed in zijn vel zit.

    Hij huilt serieus nooit, tenzij hij iets stoot, als hij iets niet wilt, of hij heeft honger of een peopbroek, dan geeft hij een paar gilletjes en wij weten genoeg, maar huilen nee......

    Ligt er ook aan denk ik, aan hoe je de dag-structuur indeling aanbrengt bij je kind...Kan een behoorlijk verschil zijn!
     
  9. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Tja die dagstructuur ben ik het mee eens. Toen wij dat duidelijk gingen aanbrengen werd het huilen een stuk minder inderdaad. maar na drie maanden werd ze echt pas relaxter.
     
  10. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    volgens mij onzin maar dat vanuit het oogpunt jongen ik heb een zoontje en die is zo makkelijk als het maar zijn kan hij huilt bijna nooit ook de eerste maanden niet alleen als ie ziek was en dat is misschien 2 keer geweest.
     
  11. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Denk ook dat dit onzin is.. Mijn nichtje is n pittige tante zeg maar en nog maar 2 weekjes oud dus.. Justin is de rustheid zelve.. S;aapt veel..
     
  12. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ook met structuur ed kan je niet alles veranderen... ik heb bij beide kids hetzelfde gedaan maar het is echt een wereld van verschil.

    Heeft voor en nadelen, mn dochter heeft een poittig karakter maar maakte zich daardoor ook kwaad als haar iets niet lukte en ontwikkelde zich dus enorm snel terwijl mn zoon echt een softie is en zich niet zo bezig houdt met ontwikkellen. Gewoon op zn rug liggen en luisteren naar wat om hem heen gebeurt is genoeg.
     
  13. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    ik had juist gehoord dat meisjes liever zijn, maar jongens makkelijker...
    mijn oma (veel ervaring: onze zoon is nummer 42 van haar nageslacht) zei dat onze baby een makkelijk kind is, en dat is ... een jongen!
    Dus volgens mij kan je dit niet generaliseren.
     
  14. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Moet eerlijk zeggen, dat ik Jelte erg makkelijk vind. Hij huilt alleen als er iets is, hetzij honger, hetzij een vieze broek.
     
  15. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    1) Martijn heeft veel last gehad van krampjes de eerste weken, Lotte had nergens last van.

    2) Lotte was veel vaker 's nachts wakker, Martijn sliep eerder door.

    3) Martijn vraagt op dit moment eerder aandacht. Lotte vermaakt haarzelf iets langer door te kletsen tegen knuffels.

    En zo zijn er nog wel 10 verschillen op te noemen denk ik! maar dus niet altijd in het voordeel van de een en het nadeel van de ander.

    Ik denk dus dat het geslacht niet echt uitmaakt, maar dat het meer karakter-afhankelijk is hoe een kindje is.....

    Marian *mama van een jongen-meisje tweeling*
     
  16. Mirella28

    Mirella28 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Oké onzin dus.

    Grappig om te lezen dat bij kinderen binnen hetzelfde gezin er zoveel verschil kan zitten tussen de karakters en dat je dat al heel vroeg kunt merken.
     

Deel Deze Pagina