Hoi, ff kort samengevat. We waren op vakantie in Frankrijk net voorbij Parijs. Hij werd ziek. heel erg verkouden en vreselijke hoestbuien snachts. na 3 dagen werd het minder maar kreeg hij hoge koorts. Ruim 40 graden. We zijn naar huis gegaan en die nacht nog bij de arts geweest. Gewoon uitzieken met zetpillen. Maar zijn koorts blijft nu op de 38 hangen. En sinds gister is hij ook aan het projectielbraken. Gister en vandaag met het middaghapje met brood kotst hij zich helemaal leeg... Moet zo weer naar de arts. Wat moet ik nu? Iemand een idee. Hij is op momenten redelijk vrolijk. Hij heeft wel sinds net ook uitslag over zijn lijfje. soort pukkeltjes. ook op zijn voorhoofd. Hij hoest veel en dat doet duidelijk zeer. Hij is erg hees en schor. Zijn tong is wat wit uitgeslagen. Hij is 9.5 maanden. Ik hoop dat jullie me wat kunnen adviseren / geruststellen
Het is gewoon buikgriep miss samen met verkouden. Als hij spuugt moet hij veel water drinkdn en ors verder geef hem banaan en wat droge brood/crackers. Verse kippensoep. Dat kan dagen duren niets ergs
Klinkt een beetje als roodvonk. Probeer z'n lichaam goed te laten uitzieken en het virus/bacterie aan te vallen. En niet de koorts teveel te onderdrukken. Pijnstilling alleen geven bij pijn of echt veel ongemak, voor de rest zou ik zijn lichaam zijn gang laten gaan. Veel sterkte en beterschap.
Lijkt me niet verstandig om diagnoses te gaan stellen vanaf een computer. Dus bovenstaande diagnoses lijken me niet geheel betrouwbaar en zou even afwachten wat de arts zegt. Bij overmatig braken is veel drinken, en als dat niet lukt ORS altijd goed en kan ook geen kwaad. Maar verder zou ik het even aan een arts overlaten. Beterschap in ieder geval
Naar de arts inderdaad ! Het is niet voor niets dat artsen geen internet consulten doen...en het zijn hier waarschijnlijk geen artsen
Volg je moedergevoel... als ie redelijk vrolijk is zou ik het nog even aankijken. Als 'ie sloom wordt en niet alert is direct langs de ha.. beterschap. M'n kids zijn ook weleens zo ziek geweest, heel vervelend. Oh eten is niet zo belangrijk, drinken wel! Moet minimaal 60% van de normale hoeveelheid op kunnen drinken.. Beterschap..
Weet niet of je op mij doelt, maar ik stel geen diagnose hoor. Zeg alleen waar ik het qua symptomen op vind lijken. Vind sowieso dat je naar een arts moet gaan met een ziek kind en als je het niet vertrouwd.