Eerste gesprek bij gynaecoloog

Discussion in 'Zwanger worden' started by Moefoe, Jun 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moefoe

Moefoe Actief lid

Jul 7, 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Hoi Meiden,
    Even een vraag, maar ik krijg binnenkort een eerste afspraak met de gynaecoloog, en ik vroeg me af wat ze allemaal gaan vragen?

En wat ze mijn vriend gaan vragen. Moet hij dan al meteen zaad inleveren?
    Oja en ik moet waarschijnlijk bloedprikken, weet iemand welke stoffen ze gaan prikken?

Ik ben zo benieuwd. Ahhh nu gaat het toch echt beginnen!

Ik vind het zo spannend hé!

Zijn er nog meer meiden die nét de MMM ingaan?

2. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Hi,

Na een jaar hebben mijn man en ik ook die stap genomen. Ons verhaal was dat ik sterk het idee had dat er bij iets niet goed zat, lichamelijk. En wilde dat gecheckt hebben. Ons gesprek bij de gyn was superfijn. Je vertelt je verhaal en zij vroeg bij ons: wat wil je dat ik doe?
    Ik wilde graag een inwendige echo, daar was ze het mee eens en dat kon meteen. Maar ze vroeg ook of ik dat eventueel pas in een volgende afspraak wilde doen.
    Op de echo bleek niets van blokkeringen of gekke dingen. Alles zag er zo op het eerste gezicht prima uit.
    Toen doorgesproken over wat een vervolg zou kunnen zijn. Dan werd het wel een medisch ding zei ze. Je gaat dan 2x bloedprikken in je cyclus en tegelijk in die periode levert je man zijn spulletje een keer in. Zo heb je tegelijkertijd uitslagen van beide: dus een uitspraak over bepaalde waarden in jouw hormoonspiegel en een uitspraak over de kwaliteit van zijn zaad. Ondanks dat wij aangaven dat we niet geloven dat het aan hem ligt, zei zij toch dat dat wel zo zou gaan, gewoon om dingen uit te sluiten. Dus beide een ckeck.
    We kregen de formulieren mee met de mededeling: bedenk wat je wil doen en bepaal zelf je moment. Mijn man en ik hebben het hier even bij gelaten, maar weten zo dus wel wat de volgende stap is.

Kortom, mijn ervaring is dat je gewoon bespreekt wat je wil en verwacht en dat je niet meteen met je benen omhoog gaat of dat je man achter een gordijntje verdwijnt met een potje, hihi.
    Geen idee of het altijd zo gaat, zal van je verhaal en geschiedenis afhangen.

Maak je niet te druk en geef gewoon aan waar je mee zit, zou ik zeggen.
    Succes!

3. Puck1978

Puck1978 Actief lid

Apr 19, 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Ook wij hebben een afspraak bij de Fertiliteitsarts.
    Ze hebben aangegeven dat er inderdaad bloedonderzoek zal worden uitgevoerd. Spermatest is al een afspraak voor gepland zodat we de uitslagen al hebben voordat we voor eerste gesprek gaan.
    We zullen het zien.

Weet ook niet of elk ziekenhuis dezelfde procedure heeft.
    Succes!

4. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    volgende week hebben ook wij een 1e afspraak bij de fertiliteitsarts.
    mij is verteld dat ze 1e keer direct een echo gaan maken.

nu zullen ze dat bij mij zeker gaan doen, want er is er een verdenking op pco en ik heb een héééle lange cyclus.
    en gisteren moest ik een echo vanwege buikpijnklachten (deze afspraak stond los van de afspraak van volgende week) en toen zag ze een dun baarmoederslijmvlies, wat op dit moment van mijn cyclus niet zo mogen.
    dus volgende week gaan ze het vergelijken.

succes!

5. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    oh ja, er stond ook in de informatiepapieren dat ik een echo ga krijgen.

misschien kun je daar in kijken.
    ik weet niet of elk ziekenhuis op de zelfde manier werkt.

6. riniti

riniti Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    mijn ervaring is dat het in elk ziekenhuis anders gaat.. ik zit sinds januari in de mmm en heb hier al veel op het forum over gepraat... bij mij gaan dingen heel anders als bij anderen... ( alleen al het zaadonderzoek bijv én het bloedprikken, na een maand of 2 had ik een andere fertiliteitsarts en die zei ineens, o nog geen bloed geprikt en geen zaadonderzoek gedaan?? nou gaan we dat toch maar eens eerst doen :(;) zo zie je maar weer... ik las trouwens ook dat bij andere meiden pcos heel anders is geconstateerd als bij mij en ik kan zo nog wel even doorgaan....)
    succes met zwanger worden meiden!

groetjes riniti

7. Moefoe

Moefoe Actief lid

Jul 7, 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb wel een brief gekregen met een afspraak erin, maar verder geen informatie, tenminste van de endocrinoloog. Ik heb gister een intake-brief ingevuld voor de gynaecoloog. Dus daarvoor weet ik nog niet wanneer ik die afspraak krijg. Hopelijk hoef ik daar niet te lang op te wachten. Ik ben dat wachten zo onderhand zat namelijk.

8. Veroontje81

Mar 19, 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    Mijn man en ik hebben ook een 1e afspraak bij de Gynacoloog.
    Ik ben nu al onwijs zenuwachtig omdat wij allebei niet weten wat het zou kunnen zijn omdat wij allebei al een kind uit een eerdere relatie hebben.
    Het enige wat ik heb is geen regelmatige cyclus die elke maand hetzelfde is en we hebben allebei overgewicht maar goed dat hadden we beide ook bij de eerste dus ja.

Share This Page