Continu-rooster basisschool

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door varis, 24 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Hoi,

Kreeg net een brief mee van school, ze willen vanaf volgend schooljaar met een continurooster gaan werken.
    Ik had al eerder er iets over gehoord en van mij hoeft het eigenlijk niet.
    Ze hebben nu een uurtje van 12 tot 13 uur 'pauze'.
    We wonen heel dicht bij school.

Maar het mooie is, ze willen dan 6 euro per maand, per kind vragen..
    Ik heb vanaf volgend schooljaar 2 kinderen die naar de basisschool gaan, dan is ruim 120 per jaar (10 maanden gerekend).
    Ik kan het wel betalen maar eigenlijk vind ik het niet nodig.

Wat zijn jullie ervaringen met continuroosters en moeten jullie daar ook voor betalen?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind het heel fijn omdat ik dan niet 4x per dag heen en weer hoef. ik vind het juist heel onhandig met slapers en een uurtje is zo kort dat je steeds moet haasten. Oppaskindjes hadden ook een uur waar je al een half uur van kwijt was met lopen en dan nog een half uur voor plassen-handen wassen en eten. was niet heel relaxt. Hier zijn we ook een kwartiertje onderweg lopend.

En ja we betalen er ook voor. volgens mij ook iets van 62 euro op jaarbasis.

3. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Wij wonen echt 3 minuten van school.. Het heen en weer lopen vind ik niet zo heel erg alleen als het rotweer is wel..

Dus toch dat er betaald voor moet worden..
    Mag ik dan vragen hoeveel je per jaar aan schoolgeld betaal?
    Ik betaal 50 euro per jaar.
    Dan zou het dus rond de 110 euro per kind worden per jaar bij mij.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

even de brieven erbij gezocht:
    schoolgeld is hier 25,- en overblijven en fruit is inderdaad 62,-

5. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Dat is dan nogal een verschil..
    Ik moet ook nog eens zelf eten/drinken/fruit meegeven.

Dank je wel voor het uitzoeken.

6. shai

shai Actief lid

16 sep 2008
    119
    0
    0
    conductrice
    vleuten
    De school van mijn dochter heeft ook continuerooster maar daar hoef ik niks voor te betalen. We betalen alleen schoolgeld 35,- per jaar

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik zat zelf op een school met continu rooster vanaf groep 4. Gaf zoveel rust en gezelligheid in de klas en thuis. Waar betaal je precies voor dan?

8. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland

Geen idee:)
    Ik vroeg ook al of ze dan een 3gangen menu kregen maar nee moet zelf eten en drinken meegeven.
    De juf van mijn zoontje kon het wel begrijpen dat ik nee had ingevuld op het briefje, zij vond het zelf ook wel veel.

9. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben ze 45 min. pauze tussen de middag omdat ze een continue rooster draaien. Maar wij wonen zo dicht bij school dat ze met gemak nog thuis kunnen eten. En dat vinden ze toch wel gezelliger. Verder is het overblijven hier gratis en er zijn overblijfmoeders die er een kleine vergoeding voor krijgen. Dat zal toch wel ergens uit betaald worden. Ik vind dat ze thuis toch even net wat meer tot rust komen zodat ze weer met nieuwe zin naar school toe kunnen. Even een stukje rust en aandacht.

10. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland

Ja dat lijkt mij ook. Bij ons kan je nu al overblijven voor 1,50 per dag. Ik heb het 1 keer moeten doen omdat het die dag echt niet anders kon en hij vond het helemaal niks.
    Dus voor de ouders die nu al hun kind laten overblijven is dit een stuk goedkoper. Maar voor mij is het ten eerste niet nodig en ten 2e ben ik verplicht om ineens 6 euro(voor 2 kinderen 12 euro) te betalen. Het is niet dat ik het geld niet heb maar eigenlijk onnodig.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier ook een doorlopend rooster, daar moeten alle kinderen ook aan mee doen. Maar wij hoeven, buiten 50 euro schoolgeld, niets te betalen. Schoolgeld is voor schoolreis en andere kosten. Ik geef wel zelf eten en drinken mee.

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind het overigens wel prettig, geen gedoe met heen en weer lopen.

13. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Ik dacht dat ook de planning was, tijd geleden al een brief gehad hoe ouders het zouden vinden, toen maanden niks gehoord en vandaag dan of we er ook voor zouden betalen en hoe we wilden betalen..via de bank of contant.. Zo raar.. Ik ben benieuwd..

14. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland

Ik heb nu nog een peuter die maar een ochtend of een middag gaat dus lopen deed ik toch wel. Hij gaat vanaf volgende maand ook naar de basisschool dus dan ook de hele dag.

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.034
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Ik hoop echt dat het bij ons op school wordt ingevoerd.
    Het scheelt mij gedoe op het werk en met oppas en de jongste kan gewoon alle slaapjes doen.
    Sowieso blijven er redelijk veel kindjes over of gaan ze mee met andere ouders.
    En het overblijven niks vinden....dat is vaak omdat ze er niet aan gewend zijn.
    Tis gewoon een broodje eten met de rest van de klas...niks ergs aan.

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Na de grote vakantie hier waarschijnlijk ook en echt ik sta erom te springen! Heerlijk je kind is vroeg thuis uit school en je hebt nog ruim een halve middag voor iets leuks.

Hey brengt zoveel rust is een klas. We hebben al een maand proef gedraaid in het rooster en wat een heerlijkheid. Geen stress gewoon meebrengen en als je ze op haalt zijn ze ook echt klaar.

17. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier beginnen ze er ook mee na de zomervakantie en ik ben er zo ontzettend blij mee!

Maar wij gaan niks extra betalen, vind het raar dat jullie dat wel moeten. Ik zou er ook niet blij mee zijn als dit het geval is.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Heerlijk zo'n continu-rooster, dan kan ik tenminste nog iets op mijn dag. Ik geloof wel dat we een bijdrage betalen maar dat is heel weinig (hieruit wordt een kleine vergoeding voor de overblijfouders betaald).
    Boterhammen mee, schoolmelk en om 14:45 uit PRIMA!

19. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hier ook een continurooster, ik betaal hier niks voor, we betalen wel 25 euro aan schoolgeld per jaar.
    Ik vind het ideaal een continurooster, lekker om half 3 vrij hebben ze ook nog wat aan de middag. Weet niet of ik er ook zo blij mee zou zijn als ik ervoor moest gaan betalen...

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hoe laat beginnen ze dan

Hier is het straks half 9 tot 2 en op woensdag tot 12. Groep1 is de vrijdag helemaal vrij

Deel Deze Pagina