Door het spugen het even niet meer weten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Brabantsmeisje, Oct 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

Jul 13, 2012
    923
    46
    28
    Female
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Even van me af schrijven

Sinds donderdag hebben we voor Finn Omeprazol drank (reflux) en nystatine voor spruw. Maar vooralsnog lijkt het allemaal alleen maar erger te worden en nadat ik net 2x compleet ben onder gespuugd tijdens het toedienen van de medicatie zit ik er even helemaal doorheen.

Ik heb vanaf vorige week maandag geen enkel moment rust meer gehad. Toen begon Finn namelijk met diarree. Volgens het cb zou dit kunnen door de jbpm. Woensdag kreeg hij zijn eerste vaccinaties en ook daar reageerde hij heel erg heftig op. Meteen daarop had ie ineens vreselijke spruw en hield hij niet 1 keer zijn voeding binnen. Elke keer na 2 a 3 uur kwam het half verteerd en stinkend eruit. Ook zijn boertjes waren niet te harden en stinken (nu ietsjes minder) naar rotte eieren. Zowel donderdag als vrijdag heb ik bij de ha gezeten omdat ik me gewoon zo'n zorgen maakte.
    Maar Finn is verder blij, ziet er goed uit en ze konden niets "afwijkends" vinden.

Gisteren leek het ook echt een heel stuk beter te gaan. Hij heeft maar 1 keer flink gespuugd en dat was eigenlijk bijna direct na de voeding.
    Maar vannacht was het weer drama. Heel zijn bedje, de grond en hijzelf onder. En ook vanmorgen kwam het er tijdens het toedienen van de omeprazol allemaal weer uit. Ik zat van top tot teen onder de stinkende voeding en spuug. Na het omkleden van mij en van hem verder gegaan en na het toedienen van ook de nystatine kwam er een boertje + golf viezigheid.

Nu lag hij net weer zo te spartelen in bed dat ik even ben gaan kijken en jawel hoor.. ook alles weer nat. En ik weet het nu echt niet meer.
    Zijn ontlasting is nog steeds dun en ik ben zo bang voor uitdroging.
    Maar hij is zo vrolijk, lachen, spelen en slapen doet hij prima en ook het drinken van de fles gaat ondanks de spruw prima. hij krijgt 120/4 x 6 en drinkt nu gemiddeld 100-110/4 x 7 dus daar maak ik me dan minder zorgen om.

Finn drinkt echt rustig 25 tot 30 minuten met 2 x een stop om te boeren.
    Ik houd hem minimaal 25 min rechtop na een voeding.
    En het bedje staat omhoog.

Hij vind de omeprazol trouwen echt heel erg vies, germ dat gezichtje als hij het krijgt. Iemand miss een gouden tip om dat makkelijker te maken?

2. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Wij kregen nexium. Werkt hetzelfde, maar geeft minder klachtern van misselijkheid en smaakt echt minder vies. Hier ging het er heel makkelijk in.

3. InesTaina

InesTaina Actief lid

Jan 21, 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Laat hem anders eens op KMA testen.. Vooral dat met kracht alles onder spugen gebeurde hier ook, nu zit Ryan al even op nutrimigen en heeft hij medicatie (nexium) gehad voor zn reflux en t is echt n ander mannetje.. Hopelijk voelt je knappe mannie zich snel beter!!

4. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

Jul 13, 2012
    923
    46
    28
    Female
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Dus jij hebt ook nexium gekregen.. nondeju en ik heb zo'n vies drankje waar die echt niet vrolijk van wordt.

Ja ik ga maandag sowieso weer even naar de ha. Ook al heeft ie de rest van de dag eigenlijk niet echt meer gespuugd alleen normaal klein beetje terug gegeven. Tis allemaal zo moeilijk te zeggen he.. het ene moment krijst ie alles bij elkaar om me dan ineens met een dikke glimlach aan te kijken :(

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Van maagzuurremmers gaat het spugen niet minder worden he? Het maakt het maagzuur minder zuur en legt een beschermend laagje op de slokdarm, waardoor dat maagzuur minder kwaad kan. Dus als dat je verwachting was, bij deze dan even: dat spugen gaat van de medicatie niet minder worden. De last die hij er van heeft als het goed is wel, maar dat kan soms tot wel 2 weken duren, voordat eea echt gaat werken. Heeft ook te maken met de vraag hoe erg de slokdarm al aangetast is op het moment dat je start met de medicatie.

Maar ik lees helemaal niets terug in je berichten over last van dat spugen? Als hij er geen last van heeft, is er geen probleem he? Zijn heel veel kids die een hoop spugen en dat is voor jou een wasprobleem, maar meer dan niet. Dat spugen, daar doe je -behalve de voeding indikken- helemaal niets aan.

Vaccineren bij diarree is geen handige trouwens: een baby die zich niet lekker voelt, hoort geen vaccinatie te krijgen, dat moet je lekker even uitstellen.

6. Memories

Memories Niet meer actief

hier spuugde ze maanden lang alles met harde stralen weer uit .
    achteraf bleek ze een lichte vorm van kma te hebben zonder verdere andere klachten.
    is daar al naar gekeken eventuele kma ?
    misschien stopt het spugen met pepti ? of Nutramigen ?

hier zei het cb ook steeds nee hoor mevrouw ziet er allemaal goed uit , ze groeit goed ondanks het spugen enz.
    toen kwam ik bij de ha en die zei gelijk, hier heb je je pepti probeer het eens.
    en idd na de eerste fles nooit meer gespuug gehad , niet eens meer mondjes terug.

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    De diarree zou ook overloopdiarree kunnen zijn en dat kan dus betekenen dat er ergens in zijn darmen een flinke verstopping kan zitten.

Mijn zoontje heeft dat gehad en dat veroorzaakte ervoor dat de reflux nog vele malen erger werd.
    Daarbij bleek idd ook dat hij KMA had en toen ik zelf op een koemelkvrij dieet ging werden de klachten al een stuk minder.

Naast een maagzuurremmer wordt er in sommige gevallen ook motilium voorgeschreven. Dit zorgt ervoor dat de maag eerder geleegd wordt.

Als ik jou was zal ik een verwijzing naar de kinderarts vragen, zodat je uk even goed onderzocht wordt, sterkte!

Share This Page