Steeds terugkerende spruw

Discussion in 'Verzorging' started by Angellove90, Apr 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

Mar 2, 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Toen mijn dochter 8 dagen was, heeft ze spruw gekregen. We waren er toen gelukkig op tijd bij, en na nystatine (wat een rotspul trouwnens) was het ook vrij snel weer weg.

Met 6 maanden kregen we opeens een dipje: ze dronk niet goed, wilde wel een fruithapje, maar absoluut geen groenten. Wij dachten dat het met haar karakter te maken had, omdat ze echt een eigen willetje heeft. Maar toevallig moest ik die week naar het cb en toen zagen ze dat ze weer spruw had. Ik had er zelf eigenlijk helemaal niet over nagedacht dat dat weer terug zou kunnen kon komen.

Dus de ha gebeld, en een recept voor Dacatrin-gel voor in haar mondje gekregen. Na een paar dagen was het weg, maar ben ik toch een paar dagen door blijven smeren. Op haar billetjes was het trouwens ook rood, dus daar heb ik toen ook een anti-schimmel creme op gesmeerd. Toen ik een paar dagen gestopt was, kreeg ze het weer.. Weer 5 dagen blijven smeren toen het weer weg was..

Nou zag ik gisteren dat ze dus weer een beetje een wittig laagje op het achterste van haar tong krijgt.. Uiteraard ben ik nu weer gaan smeren, maar zit toch te twijfelen om het cb/ha even te bezoeken..

Hebben jullie hier ervaringen mee?

(Oh ja, en ik kook elke dag alle flessen en spenen uit.. :()

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter heeft ook al maaaaaaanden spruw, gelukkig heeft ze er zelf geen last van. Nystatine ging ze enorm van aan de diaree dus daar ben ik snel mee gestopt. De spruw in haar mondje heeft ze geen last van maar op haar billen heeft ze ook vaak schimmels. Daar smeer ik inderdaad regelmatig met een miconazol zalf en ik heb een week of 6 pro biotica gebruikt, dit zou volgens diverse tips op internet & in de natuurwinkel goed kunnen helpen voor de darm flora ( want spruw / schimmel zit ook in de darmen ) momenteel is de schimmel op de billen onder controle dus ik weet nog niet of de probiotica geholpen heeft. Ik heb ABC Dolphius en Ortiflor start gebruikt.

3. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    geef je borstvoeding?

4. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

Mar 2, 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Nee, Pepti flesvoeding i.v.m. een waarschijnlijke koemelkallergie..

5. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    mmmmm dan weet ik het niet (met borstvoeding kan het nl via je tepels, ingevroren melk en kolf terugkomen)

succes ik hoop dat je er snel vanaf bent

6. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik moest, nadat de spruw niet meer zichtbaar was, twee weken doorgaan met nistatyne geven..

Share This Page