Spuiten bij moedervlek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door violetta, 12 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. violetta

violetta Niet meer actief

Hallo

Even een vraagje aan jullie. Ik heb in de buurt van mijn navel twee moedervlekken.
    Nu met spuiten moet je niet te dicht bij de navel ivm gevoeligheid maar merk als ik aan de kant spuit waar moedervlekken zitten dat dit gevoelig is (spuit ene dag links andere rechts) maar aan andere kant nergens last van.
    Ik prik ook niet in de moedervlekken maar wel in de buurt omdat ik anders te dicht naar mijn navel ga. Voel het al met spuit zetten en daarna komt rode vlek. Vandaag is zelfs bultje op prikken gekomen en erg gevoelig. Zou dit aan kunnen liggen dat ik toch de dicht bij de moedervlekken prik? Of is gewoon toeval tot nu toe links gevoeliger is dan rechts (zondag begonnen met spuiten).
    En doen jullie iets op de prikkplekjes (zalf ofzo) of niets ? Ik niets maar was benieuwd hoe andere doen.

2. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hoi Violetta,

Ik had iedere dag een rode vlek met bultje en deze trok vanzelf weer weg. De vlek na een paar uur al en het bultje na een aantal dagen. Ik weet dat dit niet aan mijn prikkunsten ligt want werk zelf in de zorg. Denk niet dat het aan jou ligt, dat je te dicht bij de moedervlekken prikt. Denk toeval. Mijn buik was gevoeliger richting de zijkanten en was juist rustiger in de ruimte dichterbij m'n navel, kan dus wisselend zijn.
    Ik doe niks op de prikplekjes.

Succes met alles!

3. violetta

Sdi86. Bedankt voor je antwoord misschien is m'n linker kant gewoon wat gevoeliger dan. Hele week nog geen bultje gehad alleen rood vlekje dat binnen half uur wel weg is..
    Prikken denk ook wel dat goed gaat werk zelf ook in de zorg en spuit al jaren andere ;)
    Maar vroeg het me gewoon af of het in verband stond met elkaar of dat gewoon toeval is.

4. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige

Toch fijner he, om anderen te spuiten;)

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Volgens mij heeft het helemaal niks met moedervlekken te maken. Het kan best zijn dat de ene kant gevoeliger is dan de andere kant. Moedervlekken beinvloeden de gevoeligheid van je huid niet, zolang je niet in de vlekken zelf prikt.

Een bult en rode vlek op de injectieplek is wel normaal, dat is een reactie van je huid op de vloeistof of de prik. Ik had dat meestal als ik een hele tijd niet gespoten had, na de eerste keer spuiten weer. Rood met een verheven verdikking en jeuken! Het was na een paar uurtjes vaak weer weg en de keren erna had ik het niet meer.

Ik deed nooit wat op de prikplekken. Ik denk dat zalf weinig zin heeft, aangezien je meer last hebt van het prikken onderhuids. En als je een rode vlek hebt door de injectievloeistof, denk ik dat je er beter niet ook nog zalf op kunt smeren.

6. violetta

Ja dat wel.
    Was erg spannend ok bij mezelf te doen. Maar gaat nu ook wel. Ff verstand op nul. Haha

Deel Deze Pagina