Doorkomende tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bezorgdepapa55, 3 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezorgdepapa55

bezorgdepapa55 Nieuw lid

3 mrt 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een pracht van een zoon van 7,5 maand.

Alleen de laatste week gaat het niet zo best. Hij word aan het einde van de middag en 's avonds op verschillende tijdstippen krijsend wakker van de pijn. De pijn duurt dan ongeveer 10 min en daarna slaapt hij weer verder. Na 00.00u lijkt hij geen pijn meer te hebben en slaapt hij gewoon door.

Nu denken we zelf dat het met de tandjes te maken heeft, alleen weten we dat niet zeker. We zien en voelen namelijk nog niets, dit terwijl hij toch al 'n week pijn heeft. Hij kwijlt wel veel en bijt op alles wat los en vast zit.

Kan het zijn dat een baby langer last heeft van doorkomende tandjes... bijvoorbeeld een aantal weken?

Ik hoop dat jullie ervaringen ons kunnen helpen, want wij weten het niet meer...

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Volgens mij kan de last van tandjes wel even aanhouden. Hier ook al sinds 4 maanden aan het tobben met tandjes. kwijlen, jengelig etc.etc. Ik heb wel eens gehoord dat het pijnscheuten kunnen zijn en misschien heeft hij daar meer last van als hij ligt?
    Hier gaat het een beetje op en af met het last ervan. De ene keer heeft hij een paar dagen er flink last van en daarna weer even niet.

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Tandjes kunnen ze lang last van hebben voordat die krengen er eindelijk zijn. Mijn zoontje heeft nu zijn 2 ondertanden en volgens mij zitten ze er boven ook aan te komen. Hij heeft al zeker een week flinke rode en kapotte billen, poept dat het een lieve lust is en slaapt vooral overdag een stuk onrustiger.

Vaak zie je op de plek waar tandjes doorkomen (de eerste tandjes die doorkomen zijn vaak de 2 ondertanden) een bult zitten, dat is de plek waar het tandje zit te duwen om door het tandvlees heen te breken. Je zou Dentinox kunnen kopen (koop je gewoon bij de drogist), dit kan je met een wattenstaafjes op de zere plekken smeren. Het verlicht de pijn.

4. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    hier is het al af en aan vanaf bijna 4 maanden... sinds vorige week is eindelijk het eerste tandje doorgekomen maar zitten alweer veel bobbels op het tandvlees en kan merken dat ze er last van heeft... vandaag is het trouwens wel heel erg... dus vandaag lekker veel knuffelen met mamma en af en toe toch even in de box...

5. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    hier ook al bezeg vanaf zijn 4 maanden maar ze blijven maar weg . 's avonds steek ik soms zelfs een suppo op tegen de pijn . hoelang max duurt zoiets en kan ik nog iets laten doen buiten op bijtring enz laten bijten voor ze door te laten komen ?

Deel Deze Pagina