eczeem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama aes, 24 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    Heeft iemand van jullie mischien ervaring met eczeem?
    Anne heeft altijd al wat last gehad van eczeem maar sinds 1 week heeft ze hier heel veel last van (vooral haar borst)
    Ze gilt het soms uit van de jeuk vooral s avonds ze krapt het ook helemaal kapot.
    Gisteren bij de huisarts geweest maar deze vond het wel mee vallen.
    We vette zalf gekregen gebruik ook al balsum tegen jeuk voor in bad.
    Vind het zo zielig voor onze kleine meid.misschien heeft een van jullie een goede tip.
    Het kan volgens mij ook geen koemelk allergie zijn oid want ze eet al wel een maand yoghurt en biogarde en dit ging altijd goed.
    alvast bedankt
    groetjes gerdien

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier heeft ook 1 vd meiden eczeem. Ik gebruik voor haar Balneum jeukstillend of Balneum extra vettend. Iedere dag smeer ik haar 2x in met Lanette zalf of creme, verkrijgbaar bij apotheek. En zo is het bij haar goed te doen. In de lente en zomer heeft ze udidelijk minder last dan in de winter en herfst, door al die lagen kleding..

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Quinn heeft ook eczeem, maar dan wel door koemelkallergie.
    Zelfs bij het uitsluiten van koemelkproducten blijft hij er last van houden.
    Ben je van wasmiddel veranderd? gebruik je wasverzachter? Heb je iets aan haar voeding toegevoegd wat nieuw is?
    Kan allemaal.
    Ik heb het eczeem redelijk onder controle bij Quinn. Behalve zijn handjes, gezicht en knieholtes is hij behoorlijk eczeemvrij.
    Hij slaapt regelmatig in een krabpakje , gaat maar 1 x per week in bad en zonder olie, zeep of wat dan ook.
    Ik hou zijn nageltjes heel kort en smeer hem in met een creme die ik van de dermatoloog heb gekregen ( vettend , vaseline met iets erin)
    De ergste plekken behandel ik regelmatig met hormoonzalf.

Ik hoop voor je dat het niet echt doorzet en gauw weer beter wordt!

xx
    Pinguin

4. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Ha Gerdien,

Ik heb een tijdje geleden ook een topic geopend over eczeem, Esmée heeft er ook erg last van, maar dan in haar gezichtje en achter haar oren.

Ik dacht zelf eerst aan een koemelkallergie, maar na het wisselen van de flesvoeding gaf dat geen verbetering, dus ik ben weer terug naar mijn oude flesvoeding. Ik heb ook alle mogelijke zalfjes gebruikt, maar niets wat echt hielp.

Het consultatiebureau en de huisarts namen ons ook niet echt serieus (het valt wel mee, zeggen ze dan; maar ja zij hebben geen jeuk!), maar ik ben echt op mijn strepen gaan staan en nu heb nu eindelijk een hormoonzalfje gekregen wat lijkt te helpen. Het jeukt nog steeds, maar het ziet er in ieder geval al beter uit.

Ik heb zelf het idee dat het eczeem begonnen is na haar 1e vaccinaties.

Ik zou er niet te lang mee rond blijven lopen en bij je dokter aandringen op een hormoonzalfje of een doorverwijziging naar een dermatoloog.

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik gebruik alleen Neutral om te wassen. Voor de rest gebruik ik alle producten van Zarqua, badolie, haarlotion, 3 in 1 wash. Zarqua is zonder parfum, ph neutraal en er zit niets in waar de huid op kan reageren. Het enige nadeel is dat het ook naar niets ruikt. Maar sinds ik het gebruik heeft ze bij geen eczeem meer.

6. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Zit er ook geen alcohol of iets dergelijks in? (ik ken het niet)
    Daar kun je ook een reactie op krijgen. Rick heeft gelukkig nergens last van (klopt gauw af ;) ), maar ik dus wel. Hier moet ook alles in de neutral gewassen worden, en alles wat ik voor mijzelf gebruik mag dus geen parfum, parafinne, alcohol etc. inzitten..... :rolleyes: Het is af en toe effe zoeken, maar ja, da's beter dan onder de uitslag of eczeem zitten!

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Dit kan niks zeggen want een allergie kan je opbouwen!
    Succes!

Heb zelf nog steeds eczeem en het is heel erg om jeuk te hebben.
    Ik gebruik er tabletjes voor en die helpen maar die kan je helaas niet aan baby's geven.

8. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    lees mee in dit topic, mijn meisie heeft dus ook eczeem blijkt nu:( op haar borst en haar gezichtje. heb een cremetje gehad, en moet dus op haar voeding letten, nog geen gluten, alles word eigenlijk een beetje uitgesteld.

hoop dat ik wat tips kan krijgen ook.

9. brennied

brennied Fanatiek lid

10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    ook wij hebben te maken met eczeem bij onze kleine. Begon met een maand of 2. Gebruik nu speciale voeding , werkt wel een beetje. Zijn al meerdere malen bij de ha en kinderarts geweest en hebben ook hormoonzalf gekregen maar dat smeer ik liever niet. Ze heeft ook vaak natte plekken in d'r nekje, oksels en knieholtes en daar helpt die hormoonzalf niet tegen. Gebruik 2 x daags vette creme; vaseline/paraffine die de ka ons voorschreef. Zijn sinds vorige week met een homeopaat bezig, hopen dat dat gaat helpen.
    Tis echt gewoon heel vervelend maar je kan er zo weinig aan doen...

10. sarah25

sarah25 Lid

22 nov 2006
    37
    0
    0
    ik dacht dat ik gister antwoord had gegeven maar ik sta er niet meer in.
    ik en mijn zoon hebben allebei last van exceem.
    hier een aantal tips:
    - 1 keer per week in bad, de rest van de week wassen met lauw water
    - voor het baden eerst insmeren met olie
    - het huis stof/huisdier vrij
    - de baby zo veel mogelijk zonder kleding laten liggen
    - bephatem zalf (ik weet niet of ik het goed typ)
    - homeopatische zalven, misschien hebben ze ook druppels tegen jeuk
    - alleen katoenen kleding
    - speciale handschoentjes tegen krabben
    - niet de haartjes wassen in het bad waar ze in ligt of gebreuk speciale schampoo (neutral)
    - wasmiddel aanpassen

ik raad hormoonzalf erg af! mijn huid is nu heeeel dun geworden en die plekken zijn extra gevoelig waardoor ik het steeds terug krijg.
    ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen..

11. jannie24

jannie24 Lid

29 mrt 2007
    5
    0
    0
    Je kan ook eens gaan informeren of een homeopaat Anne kan helpen.

12. Doenka

Doenka Lid

28 jul 2006
    63
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Mijn zoon heeft ook last van eczeem, had het behoorlijk erg want hij heeft er van top tot teen onder gezeten.

Ik heb van de kinderarts Elocon zalf gekregen, dit hielp matig (=ook hormoonzalf) hydrocortison hielp sowieso al nauwlijks.
    Bij homeopaat beland speciaal voor kinderen en dat was dus wel de oplossing. Ik heb korreltjes meegekregen en ik zag hem na een dag of 5 á 6 gewoon zienderogen opknappen.
    Jeuk weg, eczeem werd rap minder en ik kreeg er gewoon een heel ander kind voor terug. Veel vrolijker etc.

Dus zeker de moeite waard om naar een homeopaat te gaan.

Deel Deze Pagina