Otrivin en BV, mag dat?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Salapio, 26 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    De titel zegt het al ... ik heb geen bijsluiter meer en wel een enorme snotneus die loopt én vastzit (het snot dan ;)). De zoutspray helpt niet. En een opengesneden ui naast mn bed ook niet (stinkt nu trouwens nog steeds naar ui in de slaapkamer) ...

Dank voor de antwoorden (ook namens mn neus)

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Dat mag hoor. Niet langer gebruiken dan 5 dagen (ook als je geen bv geeft)

Beterschap !

3. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    Zwangerschap

* Er zijn nog onvoldoende gegevens beschikbaar om de schadelijkheid van dit middel bij zwangerschap goed te kunnen beoordelen. In dierproeven is de werkzame stof van Otrivin® Neusallergie (zelfzorg) gebleken tijdens de zwangerschap.
    * Dit middel niet gebruiken tijdens de zwangerschap.

Borstvoeding

* De werkzame stof in Otrivin® Neusallergie (zelfzorg) komt in de moedermelk terecht.
    * Tijdens gebruik van dit middel geen borstvoeding geven of dit middel niet gebruiken tijdens de periode van borstvoeding.

ik heb dit voor je opgezocht ;)
    groetjes van Ramona

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik gebruik nu ook, snif snif, otrivin voor mijn neus. Ik weet niet of het mag maar volgens mij wel. Als er niks in de bijsluiter staat zal het wel mogen. Ik heb het, snif snif, nu echt wel nodig...
    Gebruik het wel zo veel mogelijk alleen als ik ga slapen, overdag zo min mogelijk of niet. Aangezien je eraan verslaafd kan raken...en ik en mijn neus en otrivin toch al zo'n goede vrienden zijn en ik er bijna niet vanaf kom...
    Meestal gebruik ik het een nacht of 7 dan stop ik er mee of ik van de verstopte neus af ben of niet...meestal ga ik dan over op zoutoplossing en dan na nog een nacht of 3 is het over..

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dank je!

(Gebruik het alleen voordat ik ga slapen en als ik het overdag echt even niet trek of in ademnood kom. Ben nl helemaal niet van de medicijnen en zeker niet van neussprays - krijg ik altijd eerst stekende hoofdpijn van)

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb mijn man wel eens om Otrivin gestuurd naar de apotheek en volgens hun mocht het wel.

7. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik heb het ook in zeldzame gevallen tijdens mijn zwangerschap gebruikt....ik slaap anders gewoon niet...

8. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
  9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hmmmm ... dan blijf ik wel lekker snotteren/druipen :) ... of ga in een gloeiend heet bad met eukalyptus olie als mn man thuis is :D

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is totaal geen probleem. Gewoob gebruiken dan voel je je sneller beter, en dat is ook goed voor je kindje!

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    In beginsel moet je altijd voorzichtig zijn met de stof xylometazoline ( merknaam Otrivin), maar als je een zoutoplossing al geprobeerd hebt, dan mag je het, zoals Nemo al zegt: maximaal 5 dagen gebruiken. Op het moment dat je merkt dat het minder wordt, stoppen. Je zou eventueel met de kindersterkte 0,05% kunnen beginnen, vaak helpt dit al afdoende.

Mocht je nog vragen hebben dan kan je mij pb-en, ik werk namelijk zelf in de apotheek.

12. Niet meer actief

Otrivin Baby&Kind mag wél tijdens zwangerschap en bv gebruikt worden, dit staat zelfs specifiek vermeld op de verpakking en in de bijsluiter. Dus niet de 'gewone' Otrivin nemen, maar specifiek de Baby&Kind versie.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De Baby&Kind versie doet niets, dat is gewoon zoutoplossing.
    En als je borstvoeding geeft heb je geen zoutoplossing nodig, omdat moedermelk in je neus veel effectiever is dan zoutoplossing.

14. Niet meer actief

Moedermelk in je neus? Meen je dat nou serieus? Hoe moet ik me dat voorstellen? Ik zie mezelf echt geen moedermelk in mn neus stoppen hoor hihi.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon even wat drupjes uit je tepel knijpen en met een pipetje in je neus druppelen. Werkt super, het helpt met het losmaken van het slijm, het laat de slijmvliezen slinken en het gaat infectie tegen.

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hmm .. dus die zoutoplossing heb ik voor niets gekocht ... heb alleen geen pipetje ... :)

Ik ben inmiddels vrolijk aan het doorsnotteren. Durfde de 'hardcore' otrivin toch niet aan. Voel me alleen sochtend heel erg beroerd en de rest van de dag heb ik meer last van mijn schurfterige neus dan van de snottebellen ... lang leve kamillosan!

Mirre is trouwens weer helemaal snotvrij (na een halve dag, zou dat dan toch die BV zijn?) ... dat vind ik het belangrijkste :D

En dank voor alle reacties!

Deel Deze Pagina