Wie nog meer een zieke baby??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door This is me, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hallo iedereen.

Ons zoontje is nu al een week flink verkouden.
    Vorige week wel de ha gebeld,maar omdat hij goed drinkt en geen koorts heeft hoefde wij niet langs te komen met hem.
    Nu herkenen jullie vast wel de onmacht en de onzekerheid die erbij komt kijken als je kleintje ziek is.
    Dus ik vroeg me af wie nog meer een zieke baby op dit moment heeft en hoe jullie baby daar op reageert.
    Dit om een beetje mijn eigen onrust weg te nemen en meschien ook wel de onrust bij meerdere onzekere moeders :)

Ons zoontje is dus behoorlijk verkouden.
    Zijn ademhalling piept een beetje en hij lijkt ook een beetje kort ademig.
    Voor de rest eet hij wat minder maar drinkt gelukkig wel goed.
    Ook slaapt hij gelukkig sinds vrijdag wel weer goed van 8 tot 8.
    Vanochtend temp. gemeten die kwam uit op 38.1.
    Eventjes dus in de gaten houden of het niet meer wordt.

Ben benieuwd na jullie reactie's.
    Alvast bedankt.
    Gr een beetje onzekere mama :(

2. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Ons meisje is ook flink ziek geweest. Ze heeft het RS virus gehad.
    Ik herken de onmacht, oh wat voel ik me beroerd als er iets met mijn meisjes is.

Lekker veel knuffelen en bij je houden als hij dat wil en steeds kleine beetjes drinken aanbieden als hij wat minder drinkt, meer kun je niet doen.
    Verder goed de temp. in de gaten houden en als jij het niet vertrouwd gewoon weer de ha bellen!

Beterschap

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

flink verkouden maar voor de rest niet echt ziek. hij is gewoon fit maar je hoort wel dat hij flink wat slijm bij zich heeft.

4. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Mijn zoon is afgelopen week flink verkouden geweest en had daarbij diarree. Drinken ging wat moeilijker en hij moest veel hoesten. Daardoor kokhalzen en daardoor melk terug spugen. Hij stikte dan ook elke keer half. Hij heeft een week bij ons in bed geslapen omdat ik het hartstikke eng vond. Vannacht weer in zijn eigen bedje en dat ging goed. Ik vond het zo zielig voor hem. Hij zelf was gewoon vrolijk en gezellig.

5. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Het klinkt in mijn optiek niet verontrustend, maar ja machteloos voel je je wel.
    Ik zou ieder dagdeel temapraturen. Mij is altijd verteld dat kindjes 3 dagen koorts mogen hebben, maar ik heb tot nu toe eerder gebeld naar de ha, idd door onzekerheid.
    En ja lekker knuffelen en druinken aanbieden, maar gelukkig drinkt je kindje goed.

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hier waarschijnlijk de 6e ziekte, de koorts is gelukkig weer over maar hij slaapt nog steeds veel. De afgelopen dagen wel 20 uur op een dag. En drinken wil ook nog niet echt.
    Ik vind het vreemd om te zien dat mijn kindje nu ook eens "gewoon" ziek is, alle andere keren dat hij ziek werd was het gelijk ernstig. Ik merk dat ik echt nog moet leren vertrouwen dat het ook gewoon goed kan gaan.

7. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van ons is laatst ook flink verkouden geweest.
    Sliep slecht, dronk ook minder goed en gaf door het hoesten ook nog eens over.
    Ben wel even naar HA geweest toen, ze zijn nog zo klein dus dan maar beter voor niks naar de dokter. Dat was ook wat deze tegen me zei.
    Ik herken het wel, je voelt je super machteloos, want je kunt niets voor ze doen.
    Wat tips:
    Zet het ledikantje schuin, dus dat het hoofdeind wat omhoog staat.
    Ik heb dat nu nog steeds omdat hij nog steeds een beetje neusverkouden is.
    Ui bij het bed
    Gelukkig gaat het weer over, maar vervelend is het wel.

8. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ons meisje is de laatste tijd regelmatig 'ziek' geweest, eind november begonnen met een dag spugen + 5 dagen vreselijke diarree. Daarbij wou ze niet meer drinken, en dat vond ik niet leuk. Heb toen de ha gebeld, en we moesten meteen langskomen. Ze had ook koorts en kregen wat tips mee voor het niet willen drinken ivm eventuele uitdroging. Bleek dat ze ook een virus in haar oren had, en ons meisje had superveel pijn. En wij dachten dat ze oorpijn had ivm doorkomende tanden/kiezen (en ik heb mij ontzettend dom gevoeld waarom ik dat niet eerder doorhad...maar dat is gewoon dat je je schuldig voelt, onzeker en machteloos)

Daarna werd ze beter en werd ze flink verkouden, ze is nu al meermalen verkouden geweest. Paar weken terug had ze het rs-virus, en sinds een weekje gaat het beter. Af en toe wat niezen, maar niet meer echt ziek.

We hebben nu meegemaakt hoe het is een ziek kindje, je kan verder weinig dan doen veel liefde geven, zetpillen geven tijdens pijn, en je kindje goed in gaten houden. Wij hebben weken bijna niet geslapen, we hebben spooknachten gehad, dat is niet grappig. Maargoed, we hebben het achter de rug.

Houd je kleintje in de gaten, maar zolang hij verder geen hoge koorts heeft en goed blijft eten/drinken dan moet je proberen om je niet teveel zorgen te maken.
    En maak je je wel zorgen, bel de ha, de assistente kan je verder helpen met tips/advies.

Deel Deze Pagina