mijn post!

Discussion in 'De lounge' started by fightforlove, Dec 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

hoi,

ik zit met het volgende probleem:
    mijn post word uit me brievenbus gehaald weet het 100 procent zeker.
    in ons portiek hangen de brievenbussen.
    een maand geleden viel me het al op dat ik opeens zo weinig post kreeg. soms hoorde ik wel eens in het portiek dat de buurvrouw 2 brievenbussen opende..
    en tot vandaag weet ik het wel zeker dat mijn onderbuurvrouw hier achter zit. zij heeft namelijk eerst in deze woning gewoond maar toen kreeg ze de kans om beneden te wonen met tuin en dat heeft ze gedaan. ik ontvang steeds nog post van haar op ons adres maar dat doen we altijd netjes weer bij haar in de brievenbus.
    soms kreeg ik 3 dagen geen post en heb nu me kans afgewacht.
    ik kreeg namelijk weer post van haar en ik zei ook tegen me vriend er is maar 1 manier om er zeker achter te komen dat zei het is.
    ik zei laat de post maar 2 dagen liggen (was 1 kerstkaartje voor haar) en kijken wat er gebeurd..
    en ja hoor gistere die post gehad en keek vanmiddag in onze brievenbus en die kaart was weg foetsie...

toen is bij ons het kwartje echt gaan vallen want wij waren echt al eerder belangrijke poststukken kwijt zelfs rekeningen die we opeens nu niet meer ontvangen

ik ben nu echt boos..vriend en ik zijn gelijk nog naar de bouwmarkt gegaan om een hangslot te kopen

maar wat moet ik nu nog verder doen wat zouden jullie doen??

straks heeft ze ook nog een reservesleutel van ons huis..moet er niet aan denken..

en ik snap het echt niet want we hebben nooit geen ruzie met ze gehad. zeg alleen hoi meer niet..

pfff moest het even kwijt er zit me momenteel al zoveel tegen komt dit er ook nog eens bij..

2. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Heb je een huurwoning?
    Zoja, dan kun je (als t goed is) bij de woningbouwvereniging/verhuurder om nieuwe sloten vragen. Kan zijn dat hier een eigen bijdrage aan zit, maar als je aangeeft dat je vermoedt dat anderen nog toegang kunnen hebben tot je huis, heb je goede kans dat ze dit vervangen (hebben ze bij mij in verleden ook gedaan namelijk) En anders misschien zelf sloten vervangen?
    Wat je brievenbus betreft, geldt eigenlijk hetzelfde. Misschien kan daar slot ook van vervangen worden, en anders idd een hangslot.

3. fightforlove

wij huren maar het is toch meer een particuliere verhuurder niet echt een woningbouw weet niet hoe ik t goed moet uitleggen
    maar als er hier iets kapot is en we bellen de verhuurder is het altijd dat ze niks vergoeden..echt heb zelf al veel dingen zelf moeten bekostigen..

ik ga maandag ook wel bellen maar denk dat ik weer hetzelfde antwoord ga krijgen als de vorige keren voor eigen rekening..
    idd hangslot zit er op..
    dan maandag maar even kijken voor andere sloten op onze deur...
    weet iemand hoeveel dat gaat kosten?

4. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Op de man afvragen wat ze in godsnaam in jouw brievenbus te zoeken heeft een haar vriendelijk maar zeer dringend verzoeken om er in het vervolg vanaf te blijven en dat, mocht je post van haar hebben, het netjes in haar brievenbus stopt?

5. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

je kunt toch ook zelf je sloten veranderen. bij de bouwmarkt kun je die gewoon krijgen. Vast goedkoper, dan het laten doen.

en ook brievenbusslotjes zijn te vervangen, bij de bouwmarkt kun je die ook krijgen.

6. fightforlove

het probleem is ze pakt niet alleen haar eigen post maar ook de mijne miste opeens acceptgiro's van het cz, upc enzovoorts..
    en kan me haast niet voorstellen dat instanties vergeten om een acceptgiro te sturen terwijl ik die normaal netjes elke maand kreeg en nu opeens niet meer

ik weet alleen niet of dat wel mag?? zelf sloten veranderen tis natuurlijk wel een huurwoning..

maar hoop idd al dat de hint voor haar duidelijk is nu dat hangslot op de brievenbus zit.

7. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Ohhh dat is gewoon inbreuk op jou privacy!

Ik zou haar of op de man af vragen dat je de sleutel wil hebben, of een briefje in haar brievenbus doen!

Wij hadden ook een buurvrouw die nog de sleutel van ons huis en brievenbus had omdat hier een vriendin van haar gewoond had. Zo stonden wij te schilderen en ineens loopt zij ons huis binnen om hier te plassen omdat bij haar de loodgieter bezig was :$ Ook pakte zij nog post uit onze brievenbus, dus wij hebben haar gevraagd of zij die sleutels terug wilde geven en wij de post van die mevrouw wel aan haar zouden geven als we die ontvingen! Ja kom op nou zeg!

En inderdaad toch de sloten veranderen, zou ik wel doen! Wij hebben ook een ander slot erop gezet!

8. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb vroeger ook in een flat gewoond met een potiek met brievenbussen.. soms dan passen die sleutels op meerdere postvakken... ik zou maar eens contact leggen met de woningbouw dan zetten ze overal andere slotjes in... ik was ook altijd post kwijt namelijk..

9. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Misschien moet je een brief naar jezelf sturen en met de vraag of ze met haar poten van je post wil afblijven! Dan zal ze wel even schrikken... Belachelijk, mensen moeten gewoon van andere mensen hun spullen afblijven!

10. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Oh dat vind ik wel een goeie inderdaad. Echt belachelijk hoor, ik zou haar er zeker mee confronteren.

11. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    allereerst: iehhh das wel een beetje creepy zeg! Heb al vaker verhalen op tv gezien waarbij dus de post uit de brievenbus gehaald wordt en daarmee gefraudeerd wordt op verschillende gebieden!!! Pas maar op!!!

Ik zou denk ik een kaartje in de bus leggen met text er in van:
    BETRAPT!!!! BLIJF VAN MIJN POST AF!!!!

En dan nog een hangslot erop.

12. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Je mag gewoon je sloten vervangen ondanks je huurt van de woningbouw. Het kan wel zo zijn dat het complex waarin je woont voldoet aan politiekeurmerk. De cilinder die je dan terugplaatst moet dan hieraan voldoen.

Ik zou even contact opnemen met je verhuurder en dit nagaan. Ik denk het overigens niet want zo te horen is het meer een huisjesmelker dan verhuurder.

Ik vind de reactie met een brief verzenden (in dichtgeplakte envelop) aan jezelf, met daarin geschreven dat ze van je post af moet blijven wel een hele goede.

13. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ooow wat brutaal :$

Ik zou er een folder inleggen, 10 verschillende manieren om nieuwschierige buurvrouwen te vermoorden :p

14. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Whahaha die is goed!!
    IK lig dubbel hier!

15. fightforlove

haha die van die folder is grappig..
    kan idd mezelf een brief gaan sturen maar nu met dat hangslot erop denk ik niet dat ze er nog in kan..zo ga ffies zo naar de bouwmarkt again en haal sloten voor de deur...
    kan nu geen met een gerust hart weggaan..

ga ook haar zeker confronteren met dat feit..als alle sloten er igg opzitten ga ik naar haar toe..gisteren kon ik dat echt niet ik had haar echt wat gedaan hoor op dat moment...

16. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi!

Wat een nare buurvrouw zeg! Pas sowieso op met je post, we hebben in onze vorige flat een man gehad die bankafschriften wegnam, met die info een creditcard op de naam van de bewoner aanvroeg en een paar weken later de creditcard en activeringscode uit de brievenbus jatte. Zo wist je niet eens dat er een tweede creditcard van jou in omloop was. Toen we hoorde dat dit speelde bij ons in de flat hebben we meteen nieuwe brievenbussloten gekocht en ervoor gezorgd dat hij niet met een hengeltje bij de brieven kon.
    Jouw buurvrouw is hopelijk wat minder slim, maar wie weet wat ze allemaal met de info uit jouw post doet! Ik vind het echt vreemd dat er ook aan jou geadresseerde stukken verdwijnen! Inderdaad gewoon aanspreken en desnoods met de politie dreigen, want het is strafbaar om mensen hun post te stelen!

Sterkte!

17. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Volgens mij is dit regelrecht strafbaar hoor!
    Want er is zoiets als brief geheim!
    Ik zou haar eens aan de tand gaan voelen of ze dat wel weet. En of ze graag problemen wil met mensen die boven haar wonen ofzo?
    Raar wijf dat t is!

18. mriij je hoeft niet eens je sloten te vervangen..
    je kan een pin slot kopen en deze extra op je deur zetten.
    Dit mag je volgens mij gewoon doen.

suc 6.. en wat de buurvrouw betreft haar er op aan spreken en zeggen dat je er een slot op zet en ze haar post wel in de bus kan verwachten..

sterkte er mee yippie

19. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,029
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    Jeetje wat vreselijk om zo'n buurvrouw te hebben!

Toen wij in ons huis kwamen heeft de woningstichting er ook allemaal nieuwe sloten ingezet. Doen ze hier standaard.

20. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

de ex van mijn vriend haalde na ruim een half jaar nog de post uit de brievenbus van hem (ze had sleutel inverband honden)

hij heeft toen groot aan de binnenkant geplakt afblijven is van mij.

Share This Page