Operatie niet ingedaald balletje baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ml0605, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ml0605

ml0605 Lid

3 nov 2013
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    #1 ml0605, 25 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2014
    Dag dames,
    Huisarts heeft ons doorgestuurd naar de uroloog omdat mijn zoontje een niet ingedaald balletje heeft. Hij heeft dat sinds de geboorte. Op het cb hebben ze het wel een paar keer kunnen voelen maar is nooit in het zakje geweest.
    Uroloog twijfelde vandaag of hij het kon voelen of niet, dus moeten we over een paar weken weer terug. Maar hij zegt dat het sowieso geopereerd moet worden en het liefst in het eerste levensjaar. :(

Heeft iemand hier ervaring met de behandeling?

2. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ben je bij eebn kinderuroloog geweest?
    Die weten veel meer van zulke dingen dan een gewone uroloog.

3. ml0605

ml0605 Lid

3 nov 2013
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nee was een gewone uroloog.
    We gaan volgende keer kijken of het balletje nu wel te voelen is. Zo niet, moet er een kijkoperatie worden gedaan. En dat is idd door een kinderuroloog in een ander ziekenhuis.

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn zoon is geopereerd toen hij net 2 jaar was.
    Beide balletjes waren bij hem niet ingedaald en hij was al aan de late kant voor een operatie.
    Bij hem waren zijn zaadleiders aan de korte kant en zijn zijn balletjes vastgezet in de balzak. Hij had een beetje "stuiterballen" ;)
    De operatie an sich viel mee. Dagopname en hij heeft er weinig last van gehad. Wel een tijdje last van een trekkend gevoel volgens mij.

5. Becky8

Becky8 Lid

18 jun 2012
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    onze zoon is met 1,5 geopereerd. hij had 1 balletje wat niet in was gedaald. tijdens de operatie zagen ze dat het balletje al was afgestorven. het was dus niks meer, en hebben ze het eruit gehaald. hij heeft nu dus maar 1 balletje.
    de operatie was 's morgens en aan het eind van de middag mochten we weer naar huis.
    geen idee of hij veel pijn had? hij kreeg pijnstillers en klaagde er niet over (huilen), zelfde dag nog erg duf (narcose), maar de volgende dag al weer vrolijker

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Kindje van vriendin heeft echo gehad en later kijkoperatie.
    Tijdens de kijkoperati werd t balletje gevonden en wat vaten omgelegd.
    Later werd het balletje weer op zn plaats gebracht via een volgende operatie

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Mijn zoontje heeft een retractiele testis aan de linkerkant. Op het cb waren ze erg van het doorsturen want hij zou geopereerd moeten worden enzo. Dus bij de kinderarts geweest en zij kon het balletje goed voelen en bijna in het zakje krijgen daarom hoeft hij niet geopereerd te worden en is de verwachting dat het vanzelf goed gaat komen als de zwaartekracht zijn werk gaat doen. Ik heb ook gehoord dat urologen over het algemeen sneller overstag gaan voor een operatie dan nodig is. Ik zou dus eerst naar een kinderarts of echte kinder uroloog gaan om het nog eens te laten beoordelen. Bij mijn zoontje waren beide balletjes trouwens wel ingedaald bij de geboorte. Bij 3 maanden kwamen ze er achter. Succes!

8. ml0605

ml0605 Lid

3 nov 2013
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oh fijn dat het niet geopereerd hoeft te worden! :) Kinderarts en/of kinderuroloog gaan we nog zeker doen voordat we besluiten wat de behandeling gaat worden. Onze zoontje is net 6 maanden en ik vind het eerlijk gezegd wel vroeg om hem te laten opereren.. helemaal als hij nergens last van heeft. :(

9. wendytygo

wendytygo Lid

23 apr 2012
    35
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoontje had ook tijdens de geboorte 1 niet ingedaalde balletje. Ze hebben geprobeerd om hem met de hand terug te zetten mij hij schoot elke keer weer terug. Toen besloten om hem te opereren hij was toen 10/11 maanden oud. Hij heeft er zelf niet veel van mee gekregen. Want hij was nog zo jong.

Omdat hij de jongste was werd hij ook als eerste geopereerd omdat ze zoveel uur van te voren niet mochten eten en drinken.
    Het is een dagopname dus eind van de de dag kan je lekker weer naar huis. We hebben geen pijn gezien bij ons zoon! Hij kreeg ook pijnmedicatie mee naar huis!

Hij was gelijk weer de oude toen we thuis kwamen. Bij thuis komst ging hij ook gelijk voor het eerst staan in de box! Dus pijn had hij zeker niet!

Wat ik zelf het voordeel vind van zo snel behandelen is dat hij er zelf weinig van mee krijgt! Hoe ouder ze zijn hoe meer ze spanning het voor ze opleverd.

10. ml0605

ml0605 Lid

3 nov 2013
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen in welke ziekenhuis jouw zoontje is behandeld? :)

11. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Wij zijn ook meteen doorgestuurd naar het AZM, door het CB.
    Zijn balletjes waren wel ingedaald bij de geboorte.
    Nu is 1 balletje niet in het balzakje.
    De kinderuroloog zei dat zijn spiertje waarschijnlijk te kort was, daarom daalde het niet goed in. Hij kon het balletje wel goed erin krijgen.
    Nu moeten we nog even afwachten en als het op zijn 2e nog niet goed is nog een keer terug gaan.

12. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Zou me inderdaad goed laten adviseren door een kinderarts/ kinder uroloog. Het is inmiddels bewezen dat een ingreep op zeer jonge leeftijd (liefst voor 1 1/2 jaar) de beste resultaten geeft op o.a. latere vruchtbaarheid. Ook is de ingreep op die jonge leeftijd toch vaak minder ingrijpend. Mijn man heeft een zelfde operatie gehad toen hij 16/ 17 jaar was......heel laat dus. Gelukkig heeft dit geen effect gehad op zijn vruchtbaarheid ;)

13. wendytygo

wendytygo Lid

23 apr 2012
    35
    0
    0
    Zuid Holland
    Hij is behandeld in Juliana kinderziekenhuis in den haag.

14. ml0605

ml0605 Lid

3 nov 2013
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja idd, als het moet dan moet het!

Deel Deze Pagina