Cyclus nog niet op gang na Primolut

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marjoleintje27, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjoleintje27

30 okt 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor veel van jullie misschien herkenbaar; je besluit er voor te gaan om zwanger te worden, dus je stopt na 9 jaar met de pil :)
    Maar helaas, na 6 maanden nog niet ongesteld :(
    In overleg met de huisarts heb ik toen een kuurtje Primolut gekregen om mijn cyclus weer op gang te brengen.
    Ik heb toen 1x een onttrekkingsbloeding gehad van een dag. Als het goed is zou mijn lichaam het daarna zelf weer oppakken, maar helaas ben ik nog steeds niet ongesteld geworden.
    Dit had ik afgelopen maandag moeten worden (ja ik weet het, het is nu pas dinsdag), maar ik ben zo bang dat het allemaal niet op gang komt!! :$ Hebben jullie ervaringen hiermee?
    Ik hoor het graag!

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ja helaas wel en toen bleek ik PCO te hebben. Ik zou me laten doorverwijzen naar de gyn als ik jou was en laten onderzoeken of alles verder goed is. Het hoeft niks te zijn, maar wachten duurt erg lang wanneer je er klaar voor bent en zwanger wilt worden.
    Trouwens pco is goed te behandelen en tegenwoordig heb ik weer een normale cyclus.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Primolut werkt maar eenmalig. Het is bedoeld om een onttrekkingsbloeding op te wekken, zodat je baarmoeder als het ware schoongemaakt wordt. Soms wordt je lichaam daardoor gereset en komt je cyclus weer op gang. Maar dit staat los van de Primolut. Primolut doet in principe niks voor je cyclus, het werkt niet stimulerend, het zorgt alleen voor bloedverlies.

Als er meer problemen spelen, bijvoorbeeld verstoorde hormoonwaardes door PCOS, dan zal je cyclus zich na de Primolut niet herstellen. De kans is helaas dus groot dat je lichaam nu weer in staking is. Ik zou het nog een paar weken aankijken en daarna weer contact opnemen met de huisarts. Misschien kun je dan een doorverwijzing vragen voor de gyn.

4. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Hee Marjoleintje, het kan ook nog even duren hoor. Ik heb in juni een primolut kuur gehad, omdat het bij mij ook niet op gang kwam na 15 jaar pilgebruik. Ik werd na de ontrekkingsbloeding, pas na 57 dagen uit mezelf ongi. Bij mij komt het dus helaas ook niet echt op gang. Nu lopen wij nu bij de gyn. Zou het nog heel even geven, week of 2, als er dan niets gebeurd, zou ik terug naar de HA gaan en vragen om doorverwijzing. Succes meid!

5. Marjoleintje27

30 okt 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super bedankt allemaal voor jullie reacties! Vooral jouw reactie El80 is heel fijn om te lezen. Heb toch voor de zekerheid maar een afspraak gemaakt bij de huisarts voor eind volgende week. Mocht ik deze week ongesteld worden zeg ik de afspraak gewoon af. Wel fijn om te horen dat het dus ook gewoon kan dat je lichaam nog wat langer de tijd nodig heeft na de primolutkuur.
    Hoop dat er toch nog wat gaat gebeuren voor die tijd!
    Zijn er nog meer die ervaring hebben met het opnieuw ongesteld worden na de primolutkuur?

6. Marjoleintje27

30 okt 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi El80, ben eigenlijk heel benieuwd hoe het met jullie bij de gyn. gaat.
    En ben je toen na die 57 dagen maar 1x ongesteld geworden of vaker?
    Ik hoor het graag van je :)

7. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook primolut gehad. geen effect. soms heb je mazzel dat je een bloeding krijgt maar dan is het alsnog afwachten of je het daarna nog een keer uit jezelf wordt. Heb orgametril gehad. geen effect. acupunctuur gehad. uiteindelijk dmv een echo kwam ik erachter dat mijn klaar was om te springen. Ik had die echo om andere redenen dan uitblijven van menstruatie. Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen. Mijn HA adviseerde toen 2 maanden te wachten om het wat tijd te geven iets wat je niet wilt horen natuurlijk!

8. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    he hoi
    ik heb dus ook primolut gehad na gebruik prikpil omdat ik na 7 maanden nog geen menstruatie had ontrekkings bloeding gehad en na 27 dagen netjes ongesteld en daarna na 28 dagen weer

9. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Hey Marjolein, ik ben na die 57 pas weer na 67 dagen ongesteld geworden. Dus het schiet bij mij niet echt op helaas. Eerste afspraak bij gyn gehad. Echo gemaakt, bloedprikken en heeeeel veel vragen moeten beantwoorden. Op de echo kon ze zien dat ik wel aardig wat eiblaasjes had, maar niet 1 die dominant wordt om te 'springen'. Ik heb dus een cyclus stoornis, maar waar dat door komt??:( Volgende woensdag krijg ik meer onderzoeken en wordt het zaad van mijn man ook onderzocht. 19 dec, krijgen we hiervan de uitslag en dan kijken wat het behandelplan wordt. Ben jij inmiddels al ongi geworden?

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn nicht werd ook niet ongi met primolut en bleek 7 weken zwanger. Haar gyn snapt nog niet hoe dat kan. Het resultaat is nu bijna 3 jaar.

11. Marjoleintje27

30 okt 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend El80!
    Hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt :)
    Inmiddels ben ik nog steeds niet ongesteld geworden.
    Om even op Marieke1983 aan te haken; zwanger kan ik niet zijn (jammer genoeg) want ik heb gisteren een test gedaan.
    Had de stille hoop dat dat misschien de reden was, maar helaas :(
    We hebben nu besloten om eerst maar te wachten tot ik weer ongesteld ben voor we vrijen zonder condoom, anders zit je continu in onzekerheid! Word ik nou niet ongesteld omdat het nog niet op gang gekomen is, of ben ik zwanger? Nog even afwachten dus.... :(
    Afspraak bij huisarts volgende week laat ik gewoon staan.
    Misschien dat hij me kan/wil doorsturen naar de gyn.

12. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    En marjoleintje? Ben je al naar de HA geweest? Of inmiddels ongi geworden? ik woensdag bij de gyn geweest en heb hoogstwaarschijnlijk PCOS. 19 december krijgen we alle uitslagen, dus nog even spannend.

Deel Deze Pagina