Zorgen om niets? of voortekenen van dreigende miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Aiden, 1 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aiden

Aiden Lid

1 feb 2008
    27
    0
    0
    Hallo iedereen,

Mijn man en ik proberen al zo'n 1,5 jaar kinderen te krijgen. Bij mij is vorig jaar PCO (verkleefde eierstokken) vastgesteld en het was dus een klein 'wonder' dat ik spontaan zwanger raakte! Het is een heel verhaal, maar ik ben onzeker en bang.. hoop dat jullie mij misschien wat kunnen geruststellen.. of misschien hebben jullie een gedachte over het volgende;

Op 21 januari deed ik een zwangerschapstest. Op deze test was een lichte streep te zien! Heb meteen een afspraak bij de huisarts gemaakt.
    Thuisgekomen heb ik wederom een test gedaan en deze streep was alweer wat duidelijker zichtbaar.

Om 14:00 uur een test bij de huisarts gedaan, maar omdat de streep weer niet al te donker was, werd me aangeraden een bloedtest te doen.

Thuisgekomen heb ik nog 2 testen gedaan en ook deze (waaronder de digitale van ClearBlue) gaven aan dat ik zwanger was.
    De dag daarna kon ik bellen voor de uitslag van de bloedtest. En ja,.. de assistente zei dat ik in verwachting was

Ik durfde het niet helemaal te geloven.. Was en ben nog altijd sceptisch op de een of andere manier..

Maandagavond had ik voor het eerst wat last van een beetje 'bruine afscheiding'.. Toen dacht ik .. ow dat is die innestelingsafscheiding waar ik over gehoord heb'.

Toen later die avond ging ik naar de wc en verloor een druppel of 4 aan bloed! Ik schrok me kapot.. De volgende ochtend belde ik naar die vrouw die de echo voor me zou maken, om te vragen of ik eerder terecht kon.
    Nou dat kon gelukkig.. Ze ging kijken en zei op een gegeven moment.. 'ik zal meteen met de deur in huis vallen.. dit ziet er niet goed uit' Ze zei 'volgens mij ben je het al kwijt'. Ik voelde me op dat moment heeeeeel verdrietig.. Toen zei ze..'maar ik snap het niet, want je slijmvlies is heel erg dik!'

Toen liet ik de brief van de huisarts zien en ze vroeg me hoe het zat met de testen. Anderhalve week voor de positieve test, had ik namelijk ook een test gedaan en die was negatief. Mijn laatste menstruatie was zo tussen 25 - 30 november. (altijd onregelmatig)
    Ze zei uiteindelijk dat toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, ik net in verwachting was! Dat ik nu pas zo'n 5 weken ben en omdat mijn menstr zo onregelmatig is, het heel goed kon kloppen met het beeld dat ze zag. Volgende week krijg ik weer een echo en dan kunnen we in iedergeval al wat zien zei de echoscopiste. (hoop ik)

Nou.. nu zit ik dus steeds met de vraag of alles nog wel goed zit en word gek van mezelf. Pieker weer veel te veel. Kan dus niet wachten tot dinsdag.

Ik heb nog steeds last van een beetje bruine afscheiding, maar heb geen last van pijnen of bloed gehad.
    Heb nog wel steeds gevoelige borsten en tepels.

Iemand die dit ook meegemaakt heeft?

2. havefun

havefun Bekend lid

19 dec 2007
    576
    1
    0
    dromenland
    hoi Aiden,

zolang als je geen helderrood bloed verliest hoef je je niet heel veel zorgen te maken.
    Ik ben geen dokter, maar bruinverlies kunnen nog resten zijn van een vorige menstruatie. Een miskraam verloopt meestal met (veel) buikkramp maar dit hoeft niet. Ook heb je niet altijd helderrood bloed verlies, maar meestal is dit een teken dat het niet goed gaat.
    Ik denk dat je niet veel meer kunt doen dan afwachten, hoe moeilijk het ook is en toch proberen te genieten van het feit dat je zwanger bent, want zwanger is zwanger, tot het tegendeel is bewezen.

3. Aiden

Aiden Lid

1 feb 2008
    27
    0
    0
    Hoi,

dank je voor je reactie! Ik weet inderdaad dat ik gewoon moet afwachten.. Mijn moeder maakt zich zorgen, omdat ik zoveel pieker en de stress een slechte invloed kan hebben op de vrucht...
    Het is alleen zo moeilijk, omdat ik het ontzettend graag wil en gewoon bevestiging wil dat ik nu op dit moment nog zwanger ben..
    Het bloed was tussen helder en donkerrood in, maar was natuurlijk vermengd met het water in de wc-pot.

Ik zal dinsdag ook meteen laten weten hoe het is afgelopen :)

4. Flo1975

Flo1975 Lid

1 okt 2007
    73
    0
    0
    Hoi!

Ik heb bijna precies hetzelfde verhaal als jij, wat bloed/bruin betreft. Ik heb de vk gesproken en moet het even afwachten, dat is echt slopend want ik weet niet of het nou goed gaat of niet.

Het voelt op zich wel goed, geen buikkrampen en nog steeds pijnlijke borsten maar dat bloed en bruin daar wordt ik heel onzeker van.

Volgende week ws een echo.

Heel veel sterkte en ik hoop voor ons dat het mee gaat vallen, soms hoor je ook positieve berichten maar ik ga op dit moment nergens van uit.

5. Aiden

Aiden Lid

1 feb 2008
    27
    0
    0
    Hoi Flo1975,

Afgelopen zaterdag ben ik ongesteld geworden... :(
    Ik weet niet of ik het verloren ben, want sommige vrouwen schijnen ondanks hun zwangerschap, ongesteld te worden. Zo ook een van mijn tantes, maar toch ga ik kapot van onzekerheid. Morgen heb ik een echo.. Het is dus afwachten..

6. Flo1975

Flo1975 Lid

1 okt 2007
    73
    0
    0
    Hoi Aiden

Zitten we toch nog in hetzelfde schuitje, ik heb morgen ook een echo. Bij mij veranderd er niet zo veel maar ik blijf vloeien, wel bruin en zonder kramp maar het lijkt alsof het niet doorzet.

Ik knijp 'm wel voor morgen maar ik hoop dat ik een groot stuk onzekerheid kwijt raak want ik ben nu al zo'n 10 dagen ermee bezig.

Heel veel sterkte voor jou ook morgen!

7. Aiden

Aiden Lid

1 feb 2008
    27
    0
    0
    Hey Flo,

Ow spannend! ik zal echt voor je gaan duimen!
    De vk's die ik al aan de telefoon heb gehad (en dat zijn al best wat ;) hebben allemaal gezegd dat bruine afscheiding niet verkeerd hoeft te zijn. Het kan allemaal met de innesteling te maken hebben.. of oud bloed..

Maar ik had dus ook steeds het gevoel dat ik moest menstrueren, maar dat het niet doorzette.. Steeds zo'n 'onderbuikgevoel' alsof je of ongesteld moest worden of naar de toilet moet! En telkens had ik zoiets van.. ow als ik maar niet ongesteld ga worden! Nu ben ik het dus en ben van dat gevoel af..

Vanmiddag had ik de verloskundigepraktijk gesproken waar ik morgen een echo laat maken.
    Ze zei dat ik me nu echt nog niet druk moest maken. Ze vroeg of ik hevige krampen in mijn liezen had... Dat had ik niet gehad.
    Mijn borsten zijn nog gevoelig en dat was allemaal nog goed om te horen vond ze. Ondanks dat ik proppen verlies iedere x dat ik naar het toilet ga. Ook met mijn gewone menstruatie verlies ik altijd proppen, dus daar kon ik zelf niets uit afleiden..

Nou, let me know hoe het was!
    Ikzelf heb pas om 18.15 uur een afspraak, dus laat ik het donderdag weten (woensdag ben ik vrij en heb thuis geen computer ;) )

SUCCES!

8. Flo1975

Flo1975 Lid

1 okt 2007
    73
    0
    0
    Hoi Aiden

Ik ben zo blij! Het is goed! Een heel mooi klein vruchtje met een kloppend hartje, echt ongelooflijk!

Ik heb alle emoties gehad deze week en ik ben doodmoe maar zoooo blij! Ik hoop voor jou ook dat het allemaal goed is gegaan! Ik zal voor je duimen!

Ik heb nog wel wat bruinverlies maar verder zonder krampen of andere gekke dingen dus ik maak me wel wat minder zorgen, nog even door de zure appel heenbijten maar het ziet er nog goed uit nu!

9. Aiden

Aiden Lid

1 feb 2008
    27
    0
    0
    Hey Flo,

Ow wat goed zeg! ik ben echt blij voor je. Is weer een heel pak van je hart. Nu proberen zo weinig mogelijk te piekeren (maar ik weet dat dat moeilijk is)

Voor mij is het minder goed afgelopen.
    Ik heb een miskraam gehad :( De echoscopiste zag ook dat ik het al helemaal kwijt ben.
    Mijn slijmvlies was van 2.5 cm naar 3 mm gegaan en er was niets meer te zien.

Ze heeft wel gezegd dat ik nog heel erg vruchtbaar ben, dus dat als ik ervoor wil gaan, dat het beste nu kan doen.
    Ik hoop dus echt dat ik je binnenkort weer goed nieuws kan melden...

10. Flo1975

Flo1975 Lid

1 okt 2007
    73
    0
    0
    Hoi Aiden,

Wat een vervelend en naar bericht. :( Had je het al een beetje aan zien komen of had je nog veel hoop dat het goed zat?

Klinkt vreemd maar het geeft wel weer hoop dat je nu vruchtbaar bent, dus zet 'm op en ik hoop dat je hier binnenkort goed nieuws kan vertellen.

In ieder geval bedankt voor je steun en ik wens je het allerbeste toe! :D

11. Aiden

Aiden Lid

1 feb 2008
    27
    0
    0
    Hey Flo,

Ik was er wel bang voor, maar had toch nog een beetje hoop omdat veel mensen in mijn omgeving toch de ervaring hadden dat ze nog menstrueerden tijdens hun zwangerschap. Ook de verlosk zei dat ik me niet meteen druk moest maken.. maar helaas..

Ik wens jou ook heel veel succes! en ik hoop tot snel

12. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap ook verschillende keren bloed verloren (beetjes). Toen helaas bij 11 weken missed abortion. Ik was binnen 2 maanden weer zwanger! Er zat maar 1x menstruatie tussen en nu ligt er een heerlijke meid van bijna 3 maanden boven te slapen. Ook tijdens deze zwangerschap weer verschillende keren bloed verloren. Het hoeft dus niet altijd mis te gaan bij bloedverlies. Helaas was dat bij jou wel het geval. Het is zwaar, een miskraam, maar ik hoop dat je hieruit mijn verhaal ook iets positiefs kunt halen. Ik wens je sterkte en hopelijk komt er binnen een jaar bij jou ook iets moois..

13. Aiden

Aiden Lid

1 feb 2008
    27
    0
    0
    Hey Laatje,

Dank je voor je bericht. Inderdaad, dat geeft mij weer een positief gevoel!
    Inderdaad,.. het was erg zwaar, maar we blijven hoop houden.
    Vooral de berichten waarbij je hoort dat de vrouw vlak na de miskraam weer zwanger raakt :) Natuurlijk blijf ik realistisch en weet dat het ook een tijd op zich kan laten wachten, maar ik hoop natuurlijk het beste!
    We zijn in iedergeval weer flink aan het oefenen ;)

Deel Deze Pagina