Het lukt niet

Discussion in 'Zwanger worden' started by Krystal, Jan 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krystal

Krystal Nieuw lid

Jan 25, 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ruim 13 maanden geleden per ongeluk zwanger geraakt. Na de flinke schrik was het uiteindelijk zeer welkom. Helaas eindige dit in een MK. Uiteindelijk een curretage gehad.

Nu zijn we al 6 maanden bewust bezig en het lukt gewoon maar niet. :(

We zijn beide gezond, roken niet / drinken niet, gezond eten / gezond gewicht etc. Een regelmatige cycluss van 28 dagen. Een jaar geleden lukte het ook dus ik kan me niet voorstellen dat er nu wat veranderd is.

We klussen elke week in mijn cyclus zo'n 3 a 4 keer per week. We hebben gewoon een actief seksleven. Je zou zeggen dat het dan toch echt wel een keertje raak is, toch?

Geen idee wat ik verkeerd doe. Na de seks veeg ik wel de rest af op het toilet. Is dat het? Ik zou het anders ook niet weten.

Iemand tips? Ik ben zo bang dat het uiteindelijk niet meer lukt.

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Normaal staat er een jaar voor zwanger worden, dus zes maanden is zo gek nog niet. Na de seks kun je het beste even blijven liggen zodat de zaadjes meer kans krijgen om naar binnen te zwemmen, het liefst ook in missionarishouding.
    Succes, jullie zijn allebei gezond dus het komt vast goed :)

3. Michiee

Michiee Niet meer actief

Idd 6 maanden vind ik persoonlijk helemaal niet lang hoor.
    natuurlijk voor je gevoel wel maar zie de reactie boven mij 19 maanden ..dat is pas lang ;)

Veder niet echt tips het komt wanneer het komt.
    vooral positief blijven !

4. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

Feb 4, 2011
    652
    252
    43
    Ik snap dat je het nu enorm graag en heel snel wilt, helaas is 6 maanden echt niet lang. En na je miskraam begint het tellen gewoon weer opnieuw. Het gaat vast een keertje lukken. En je bent al een keer spontaan zwanger geworden dus alles werkt.
    Een miskraam is heel verdrietig maar kun je zelf niks aan doen.

5. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

Feb 4, 2011
    652
    252
    43

Dat zeg je toch niet over iemand anders???
    Sorry, maar dat is gewoon kwetsend.

6. Michiee

Michiee Niet meer actief

Hoezo kwetsend ?
    Zo bedoelde ik het ieder geval niet.
    ik probeerder duidelijk te maken dat 6 maanden niet lang is in ieder geval.

Smnee dat weet je wel he ? Knuf

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,274
    6,185
    113
    Ik denk dat ze bedoelde dat Smnee wel al lang moet wachten, is dat kwetsend?

Ts Inderdaad is het heel normaal als een zwangerschap tot een jaar op zich kan laten wachten terwijl je normaal vruchtbaar bent. Neemt niet weg dat je het natuurlijk zo snel mogelijk wilt. Succes en ik hoop dt het deze ronde raak is!

8. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Na mijn mk was het na 3 maanden weer raak. (dat vond ik al lang, dus begrijp je volkomen) Na een mk moet je lichaam ook even weer op gang komen.

Misschien ovulatietesten doen? Zorgen dat je zeker rond je ei genoeg klust ;). Succes!

9. Michiee

Michiee Niet meer actief

Idd dat bedoelde ik ...dat dat pas lang is en dat ze toch zo positief nog is en doorzet ;)

Ts; positief blijven hoor dat is toch echt mn beste tip !

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,274
    6,185
    113
    Ts of je zwanger wordt en blijft is van heel veel factoren afhankelijk (kwaliteit eitje, kwaliteit zaad, timing, baarmoederslijmvlies optimaal etc ect, nestelt t goed in, groeit het door) en ook een aantal factoren die we maar gewoon 'geluk' moeten noemen wnt er is ondanks zoveel onderzoek nog best wat onduidelijk over hoe het leven ontstaat.

Zolang je regelmatig seks hebt zonder voorbehoedsmiddelen doe je eigenlijk al wat je kan. En je zegt zelf al dat jullie gezond leven dus daar hoef je ook niet veel te verbeteren op het moment.

11. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

Feb 4, 2011
    652
    252
    43
    Ik vond het erg lullig overkomen. Zoiets als "Jeetje heb je die al gezien, die is pas lang bezig". Dat vind ik niet zo aardig overkomen. Je kunt het ook algemener zeggen, dat veel mensen lang bezig zijn, bla bla.

Je had over mij kunnen zeggen: 1 miskraam is helemaal niet zo veel, die hier boven schrijft heeft er al 3 gehad, dat is pas veel...
    Vind ik evenmin grappig. Dus schrijf dat soort dingen gewoon niet.

Trouwens, had het er met de gyn over, en na een doorgemaakte zwangerschap (ook als het eindigt in een miskraam) begint het tellen opnieuw, dus zo lang is die 19 maanden niet. Al willen we het natuurlijk allemaal meteen de eerstvolgende cyclus, zo werkt het helaas niet.

12. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Hoi,

Ik vroeg me even af of je een jaar geleden, toen je "per ongeluk" zwanger raakte, de pik slikte en door de pil heen zwanger bent geworden? Zeker als je de pil hebt gebruikt heeft je lijf tijd nodig om zelf alles te gaan reguleren. Dat kan tot een jaar duren gemiddeld.

Ik snap je frustratie; de wens is er nu heel sterk en dan wil het maar niet. Toen wij net begonnen was ik na vier maanden ook al best gefrustreerd, niet wetende wat me nog te wachten stond:( Maar probeer te blijven genieten van het samenzijn en laat het geen verplicht nummertje worden. Teveel druk erop leggen kan ook averechts werken. Ik ga niet van die foute clichés roepen van: laat het los, want dat slaat als een tang op een varken en ik werd doodziek van die opmerkingen. Dat lukt toch niet. Probeer voor ogen te houden: het is al een keer gelukt, het gaat echt weer lukken!

Groetjes Patricia

13. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Ik las het eerlijk gezegd ook niet als kwetsend of grappig hoor, haar bedoeling was volgens mij goed. Ik lees het als dat ze probeert te helpen relativeren, misschien wat onhandig, maar goed bedoeld:)
    En in je laatste alinea maak jij een opmerking over die 19 maanden dat dat eigenlijk zo lang niet is. Ook misschien niet zo handig geformuleerd? Dan baggatelliseer je het, lijkt het wel (al bedoel je dat misschien helemaal niet).

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

Pardon? Heb jij ze wel op een rijtje.. 19 rondes is voor mij 20 maanden en dat vind ik behoorlijk lang. Zeker voor iemand die zelf niet gemakkelijk zwanger worden vind ik dit behoorlijk kwetsend. Michiee bedoelde niks lulligs in mijn ogen ;)

15. Smnee

Smnee Niet meer actief

Niets kwetsend aan meis, helaas de waarheid :) xxx

16. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Ik snap heel goed dat je na een mk snel weer zwanger wilt worden. Ik heb het ook meegemaakt. Toch is 6 maanden absoluut niet lang, zoals iedereen hier zegt en is het echt veel te vroeg om bang te zijn dat er iets mis is. Het gemiddelde stel in NL doet er geloof ik tussen de 6 en 9 mnd over, dus no worries! Gezien het feit dat je eerder spontaan zwanger bent geworden, zou ik er voorlopig gewoon vanuit gaan dat alles goed komt, maar je nog een klein beetje meer geduld moet hebben. Ik zal voor je duimen!

17. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

Feb 4, 2011
    652
    252
    43
    Ik vind deze post persoonlijk ook weer niet zo aardig dus ik ga gewoon naar een ander lijntje waar er op een andere manier met elkaar gesproken wordt.

Veel succes allemaal.

18. Michiee

Michiee Niet meer actief

Idd hoe vreselijk ook.. gelukkig kwam het bij jou niet zo binnen dat was ook echt niet de bedoeling ik duim nog steeds dat voor jullie het snel raak is EN dat het een plak beeb is. Dikke knuf

19. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

Jun 3, 2013
    1,342
    721
    113

Ohhh dus je bent zelf pas vanavaf November bezig dan aangezien het tellen opnieuw begint. Vind het best raar wat je zegt en ook kwetsend terwijl je zelf ook genoeg tegenslagen hebt gehad. Dus jij begint elke keer opnieuw met tellen? En dat je nu dus al geruime tijd probeerd telt niet want je bent pas vanaf november bezig... Beetje krom

20. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

Mar 7, 2013
    1,301
    599
    113
    Off topic.. Maar +1 !

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen.. Houd moed.. Je kan er helaas toch niets aan veranderen. Meestal na een jaar actief proberen, kan je de stap naar de ha maken om te laten onderzoeken of alles ok is.

Hier na een curretage ook 7 maanden moeten wachten op een zwangerschap. Welke eigenlijk heel onverwachts kwam, omdat ik 3 weken daarvoor bij de gyn was geweest en zij mij vertelde dat het nog wel even zou kunnen gaan duren.. ;) Succes!

Share This Page