geachte verloskundige. Misschien kunnen jullie mij helpen. İk heb 6 maanden geleden een BBZ gehad met gesprongen eileider. dus met spoed geopereerd en de helft weg gehaald. Nu ben ik ongesteld geweest op 29 juli. dus zit nu ongeveer op de helft. İk had al 3 dagen erge steken in de linker onderbuik dus gister toch maar even naar de arts. İk woon in Turkije dus een beetje een taal barriere. hij heeft een echo gemaakt daarop was in ieder geval niet te zien dat ik zwanger was. Nu werd er wel een ei gezien of een follikel denk ik. Maar de arts zei een nieuw ei. Ze hebben een bloedtets gedaan die negatief was op zwangerschap. Maar als ik pas 2 weken geleden ongesteld ben geweest dan lijkt mij die altijd negetief. helaas kan ik geen foto van de echo laten zien. Maar zou dit mogelijk een follikel zijn? lijkt me sterk want de groote was maar een paar mm of is dit dus een ei wat onbevrucht/ bevrucht is en nog onderweg is. Of zie je een ei wat onbevrucht is niet op de echo? Nou hoop dat me vraag toch een beetje duidelijk is. Maar ik vind het zelf ook best lastig uitleggen
Hallo, Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Is die follikel in de baarmoeder gezien of in je eileider?? Dat is een wezenlijk verschil. Zat hij nog in de eileider dan kan dit wijzen op een komende eisprong of een eisprong die net heeft plaats gevonden. (afhankelijk van de follikelgrootte). In de baarmoeder kun je een onbevruchte eicel niet zien op de echo. Hopelijk geeft deze informatie antwoord op je vragen. Groetjes Gea
de follikel was te zien bij de eileider. maar omdat ik al meer als over de helft zit van me normale cyclus lijkt het me sterk dat het een follikel was. want het was maar 2,3 mm.. mijn baarmmoeder was helemaal leeg trouwens
Het meest waarschijnlijke (gezien de grootte, dat het in je eileider gezien is en je over de helft van je cyclus was) is dat het om een corpus luteum cyste gaat, ook wel het gele lichaam genoemd. Dit is de rest van de follikel waaruit het eitje gesprongen is. Dat blaasje wat dan overblijft wordt dan weer zelf door je lichaam opgeruimd. Maar met zekerheid kan ik dat natuurlijk niet zeggen maar dat lijkt mij wel het meest waarschijnlijke. Groetjes Gea
En als er dan dus niets in de baarmoeder te zien was. hebben we dus weer een kans gemist. Tenminste dat neem ik dan tenminste maar aan toch?
Je kunt pas bij ca 4 weken zwangerschap een zeer kleine vruchtholte zien in de baarmoeder. Ze hebben je onderzocht 2 weken na de laatste menstruatie ongeveer, toch? Dus het kan zijn dat ze te vroeg gekeken hebben. Dus even wachten of je wel/niet ongesteld gaat worden. Een bevruchte eicel is namelijk niet te zien op de echo in de baarmoeder. Dus wie weet! Gebruik je trouwens foliumzuur? Groetjes Gea