Toch maar weer een vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Donna78, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donna78

Donna78 Lid

12 sep 2008
    33
    0
    0
    Hallo verloskundige,

Ik heb toch weer een vraag over harde buiken. Heb hier met tijden erg veel last van. Helaas heb ik een overgevoelige baarmoeder volgens de VK. Probleem is dat het deze week weer erger is geworden.

Nu vraag ik me af of het erg is als ik ze gedurende de hele dag (bijna) 2 tot 5 keer per uur heb. 's Nachts weet ik niet, soms word ik wel wakker met een harde buik. Ze doen geen pijn en ze zijn niet regelmatig. Dan zit er 10 minuten tussen, dan 5 en dan weer een half uur. Ik ben nu 29 weken zwanger. Ik heb ze zowel als ik gewoon lig of zit en als ik bezig ben. Ik ben gestopt met werken en houd heel veel rust, dus daar kan het niet aan liggen.
    Ik word er erg onrustig van.

Misschien kunnen jullie me geruststellen.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Donna,

ik zou het nog eens met je verloskundige bespreken. Laat ook je urine even nakijken bij de huisarts op blaasontsteking.

Mirjam

3. Donna78

Donna78 Lid

12 sep 2008
    33
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Blaasontsteking heb ik niet.
    Kan ik tot mijn controle dinsdag wachten, of moet ik eerder bellen?

Gr. Donna

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Donna,

ik kan dat niet voor je inschatten. Als je er geen goed gevoel over hebt dan nu even bellen.

Mirjam

5. Donna78

Donna78 Lid

12 sep 2008
    33
    0
    0
    Hoi Miriam,

Ik ben er niet superbezorgd over, ik heb het al een aantal weken en het gaat weer iets beter. Het is meer dat ik wil weten wat het maximum per uur is, wanneer moet ik echt aan de bel trekken?
    Vandaag heb ik er meximaal 2 per uur heb? Is dat nog okay?

6. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

2 per uur mag absoluut, je mag er zelfs 5-6 per uur hebben.
    Iedereen heeft verschillend last van harde buiken. vaak of minder vaak. Het gaat ook vaak in fases. GEen zorgen. zolang ze niet regelmatig a 4-5 min komen voor 2 uur achter elkaar is hetheel normaal.

Imke

Deel Deze Pagina