Hoi allemaal, sinds 6 dagen heb ik last van flinke misselijkheid die op komt zetten nadat ik heb gegeten. een negatieve test later heb ik het idee dat het van mijn darmen komt. alles voelt bekneld aan in mijn buik en ik heb constant een ongemakkelijk pijnlijk gevoel. naar het toilet gaan gaat een beetje moeizaam. Ik heb nu activia gekocht, wat waarschijnlijk wel zal helpen op de lange termijn. maar ik ben eigenlijk op zoek naar een middeltje wat het pijnlijke en ongemakkelijke gevoel in mijn buik wat sneller verdrijft, aangezien het werken en huishoudelijke taken doen gewoon lastig maakt. wie heeft hier ervaring mee? groetjes marieke
Hey Marieke, Heb ik zelf ook veel last van gehad (buiten zwangerschap om) Het kan natuurlijk stress zijn, maar dat is van mij naar jou toe slechts een gooi, maar de een krijgt het in zijn rug en de ander krijgt steken in zijn buik, al dan niet gepaard met moeilijk naar de wc kunnen gaan, of juist diarree krijgen. Dat kan elkaar zelfs afwisselen. Steken voel je zowel aan de linker als aan de rechterkant van je buik (aan de ene kant beginnen je darmen, aan de andere kant eindigen ze) Maar wat je kunt doen: kijken waar de klachten vandaan komen, als je je bijv. veel te druk maakt om dingen, is het een idee wat rustiger aan te doen of er met iem. over te praten. Roosvicee Laxo (gezondheidsafdeling supermarkt) werkt tegen verstopping en anders even naar huisarts, die voelt aan je buik en darmen of alles goed zit, die heeft er natuurlijk het meeste verstand van. Succes en sterkte meis, groetjes Coraly
Hoi Coraly, Bedankt voor je antwoord. Stress zou het inderdaad kunnen zijn. ik heb besloten morgen de ha te bellen, want de pijn begint echt heel erg onaangenaam te worden. groetjes marieke
Het heeft vast iets met verstopping te maken, wat heeeeel vervelend is, maar niet gevaarlijk. Maar je zou ook een infectie kunnen hebben. Ga dus gauw naar de huisarts en laat het onderzoeken! Zeker als je last hebt van 'loslaatpijn': dat betekent dat het heel veel pijn doet nadat iemand op de zere plek heeft gedrukt en weer heeft losgelaten. Als je dat hebt, moet je echt niet wachten en meteen naar de dokter gaan.
Ik heb voor morgenochtend een afspraak bij een ha die me goed kent.. kan ik gelijk pillen voor tijdens het vliegen vragen (kheb vliegangst) ben benieuwd.. mijn vader en broertje hebben beiden een prikkelbare darm, dus wie weet ben ik gewoon de volgende!