hallo dames, ik heb een vraagje. Hebben jullie ervaring met dit? Ik ben dus nu 11 dagen overtijd, heb een regelmatig cyclus van 30 dagen. Ben dus na een vervelende invaldokter, liefdevol ontvangen door mijn eigen gyn en die heeft een inwendige echo gemaakt. En dit is wat hij zag: een verdikt baarmoederslijm en een vergrote eierstok. Hij vermoedt dat ik helemaal geen eisprong heb gehad. En ik had natuurlijk al getest maar ik test heel laat pas positief minimaal 3 weken overtijd. En met mijn achtergrond wil ik liever als de kippen bij zijn. Vandaar dat ik al bij de gyn ben geweest. Heeft iemand dit ook gehad? En wat was het bij jullie?
nee een vergrote eierstok zou bij mij terug te leiden zijn dat ik helemaal geen eisprong heb gehad deze maand. Moet over een maand terug, als hij dat nog niet gesprongen is krijg ik medicijnen. bij jou wel?
Ik had ook geen eisprong gehad, het eiblaasje is dus gewoon blijven zitten en dus nu een cyste. maar ik werd wel gewoon op tijd ongesteld. Dan geeft een evt cyste bij jou dus nog hormonen af geloof ik waardoor je niet ongi word.
oh echt waar? maar de eventuele cyste is dan nu nog niet zichtbaar? Omdat hij gister een inwendige echo heeft gemaakt en hij zei er niets over. Wat was het behandelplan voor jou wup?
Nog niks op dit moment, ze willen eerst deze cyclus afwachten. En kijken of er nog iets van een eisprong komt. Ik heb nu zeker 2 keer geen eisprong gehad en 1 keer wel. Ik geloof dat ze straks toch iets met hormonen willen gaan doen. Ze verwachtte dat de cyste vanzelf weer zou verdwijnen. Maandag moet ik weer voor een echo om te kijken of er een eiblaasje gaat groeien.
Ik heb ook meerdere keren een cyste gehad op mijn eierstok, maar dat was elke keer op de echo wel duidelijk te zien. Hierdoor had ik inderdaad ook een vergrote eierstok en was ik overtijd. Ik weet niet of dat afhankelijk is van de grootte van de cyste, wanneer je het op een echo ziet?!? De grootste was bij mij 9cm en dat kun je denk ik ook niet echt missen op een echo. Ze zijn bijna allemaal vanzelf weer weggegaan en een keer hebben ze het operatief verwijderd, maar dat kwam doordat ik heel veel buikpijn had. Heeft de gynaecoloog niks gezegd over wat de oorzaak kan zijn? Misschien kun je hem/haar hierover nog bellen om wat zekerheid te krijgen? Succes ermee
dankje meiden voor jullie reactie. Nee hij heeft gezegd dat als we iedere vrouw moesten volgen d.m.v. inwendige echo's hoe hun cyclus verloopt dan zouden we er achter komen dat we helemaal niet zo regelmatig zijn als wer denken (hihih zo zei hij het alsof hij zelf een cyclus had). Hij vermoed alleen dat er nog geen eisprong is geweest, niets gezegd over een cyste. Volgende maand moet ik toch terug voor weer een echo kijken of hij dan wat ziet. @wup hoop dat je gewoon weer lekker een eisprong hebt gehad en dat je niet aan de medicijnen hoeft!
Misschien sla je dan een cyclus over deze keer? IK hoop voor je dat je gauw duidelijkheid hebt en dan weer verder kunt!
Als het een cyste was geweest, had de gyneacoloog het vast wel gezegd of aangewezen op de echo. Ik duim ook voor je dat je snel weer verder kunt!