Hoi. Ik zit in week 23 van me zwangerschap. Nou ben ik eigenlijk sinds zondag gieperig en mega verkouden. Die dagen der voor voelde ik doe kleine onwijs goed en zag ik ook me buik heen en weer gaan. Nou de laatste dagen eigenlijk heel weinig. Als ik ff poor voel ik soms wat maar ook niet altijd. Het hartje heb ik zelf al geluisterd en die klopt naar mijn weten gewoon goed. Heb wel wat zeurig gevoel soms in me buik. Heeft dit met de griep te maken of moet ik de VK bellen? Veel liefs
Ik volg mee! Ik voel de kleine ook minder krachtig sinds enkele dagen wat me onzeker maakt. Zelf heb ik ook naar de harttoontjes geluisterd en deze waren goed. Ik zie dat jij ook 23 weken bent... Misschien een periode? Lastig he! Die onzekerheid
Hier hetzelfde een beetje! Vandaag weer veel minder beweging dan andere dagen. Vorige week toch even VK gebeld en die gaf aan dat het met een veranderende ligging te maken kan hebben, vandaag voelde ik bijvoorbeeld voeten bijna ter hoogte van mijn maag en uur later weer helemaal onderin. VK gaf aan dat kindje echt nog alle kanten op zwemt en dat bijvoorbeeld als je placenta in de weg zit je daar niets voelt. Na het gesprekje met de VK werd ik toch wel iets geruster. Zelf heb ik gemerkt dat als ik niet 24/7 op de bewegingen let, ze ook echt beter voel ofzo. Succes in ieder geval! zorgen maken is dus heel herkenbaar
Kan idd verandering van ligging zijn. Maar rond die periode hebben de kleintjes vaak ook een groeispurt, waardoor ze wat minder energieker zijn...
Bedankt voor jullie reacties! Ik had dit nog niet geplaatst of heel me buik ging heen en weer haha. Het zal wel de ligging en periode zijn als zo jullie reacties lees. Maak me weer om niks ongerust.
Bij mij is het altijd erg wisselend. Soms dagen achter elkaar echt minstens elk uur flink veel bewegingen en dan weer een paar dagen dat ik haar misschien 3x op een dag voel... Het kan wisselen... Mocht je echt een hele dag níks voelen, dan zou ik aan de bel trekken.
Zelf hartje luisteren is voor je plezier en niet bedoeld om je gerust te stellen. Dat je het hartje hoort betekend niet dat het goed gaat met het kindje. Als je twijfelt over het aantal bewegingen van je kindje kan je het beste de vk bellen. Met 23 weken hoef je het nog niet dagelijks te voelen. Al begrijp ik heel goed je zorgen als je het daarvoor wel dagelijks voelde. Volg je gevoel.
Hoe gaat het ondertussen met jullie? Al meer/steviger bewegingen? Hier nog alles hetzelfde! Ik voel het wel maar niet zoals ik gewoon ben. De verloskundige zegt dat zolang ik het voel alles oke is. De intensiteit maakt niet uit. Toch blijf ik zo met een wrang gevoel zitten, maar ik ben er wrs te veel mee bezig.
Dit was rond die tijd bij mij dus zo. Ik mocht van de verloskundige langskomen omdat ik me drukte. Meneer lag in stuit en omgekeerd. De week erna was ie ineens erg actief en dat voelde ik héél erg
dag dames, ik ben nu 25 weken zwanger en mijn kleintje is nog redelijk actief alleen ik voel der minder krachtig. nou zit mijn placenta wel aan de voorkant maar toch voelde ik daar zo nu en dan een flinke schop doorheen. hebben meerdere mensen rond dit termijn er mee te maken gehad?
hier lagen vaak de billen tegen de placenta aan (lag voor) en de voetjes richting m'n rug. Hierdoor voelde ik ze soms best slecht. Gelukkig kreeg ik ivm de tweeling zwangerschap best vaak echo's. En hier zag je dat heel goed.
Zo herkenbaar de verhalen! Hier ook placenta voor en pas gevoel 20wkn+. De onzekerheid overkomt de meeste vrouwen volgens mij, zelf vorige wk nog gehad.. Des te drukker ik me maakte en erop ging letten, des te minder ik de baby voelde. Uiteindelijk om 3u 's nachts zo onzeker dat ik mn vriend heb wakker gemaakt en we samen de angelsound hebben aangezet. Niets aan de hand natuurlijk! Meneer gaf even een harde trap tegen het apparaat Wil uiteraard niet zeggen dat je niet in de gaten moet houden of je beweging voelt, maar teveel erop letten jaag je stress alleen maar aan. Als je je echt anders voelt bij twijfel natuurlijk wel even de vk bellen.
Het zal idd wel zo zijn dat de baby anders ligt. Ook ik heb een voorliggende placenta. dank jullie wel
Ik ben echt zo blij om te lezen dat ik niet de enige ben die daar erg op let en mee bezig is. Vermoeiend wel soms he. Ik merk dat ik ook niet zomaar tevreden ben. Als ik het drie keer gevoeld heb, wil ik ook de vierde keer voelen etc. @Lies30, heb ik van de week ook gedaan om vijf uur 's nachts. Oh oh.. Vrouwen wel fijn dat het herkenbaar is. Voel ik me iets minder schuldig
Ik heb een echo gehad. Mijn voorliggende placenta is naar omhoog gekropen met als gevolg dat het een schokdemper is voor de bewegingen. Op de echo bewoog het kindje heel fel maar ik voelde het niet altijd door de placenta. Voor de rest was alles prima in orde. Oef, nu kan ik de onrust in mijn hoofd afsluiten.