Voorweeen of darmkramp?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lissl, 16 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lissl

Lissl Actief lid

10 jun 2013
    272
    6
    18
    NULL
    NULL
    He dames,

op dit moment ben ik 25 weken zwanger van de tweede.
    Afgelopen nacht moest ik uit bed voor ons zoontje die wakker werd en toen ik daarna weer in bed ging liggen kreeg ik toch buikpijn!!
    Het leek echt op weeen want het kwam, werd erger en trok weer weg. Tussendoor bleef het een zeurende pijn houden.
    Ik voelde het in mijn hele buik maar met name bovenin.
    Ik werd er helemaal beroerd van. Zat helemaal te shaken.
    Na een poosje bed maar uit gegaan, naar toilet en rondje lopen, toen trok het weg.
    Maar zijn dit voorweeen of is dat gewoon darmkramp? Wat zijn jullie ervaringen?
    Ik weet nu niet zo goed of ik me rustiger moet houden of dat dit er gewoon bij hoort en waar je niet over na hoeft te denken.

2. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeefff hmm ik heb nooit echt voorweeen gehad.. Toen ik moest bevallen uiteraard wel wat minder pijnlijke weeën voordat de heavy sh*t begon maar die zakten dan ook niet af als ik ging lopen ofzo. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat je zulke erge darmkrampen had..Dus wie weet...

3. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Heb wel voorweeën gehad, maar dat was niet zo vroeg in de zwangerschap. Advies wat ik toen kreeg als je duidelijk verschil wilt weten tussen weeën en voorweeën ga dan onder een warme douche staan. Bij mij zwakte het daarna af. Bij echte weeën zal het wel door gaan zetten. Zal heel goed kunnen dat het bij jou je darmen of je maag is geweest. Je buik wordt ook een beetje hard met voorweeën. Althans bij mij was dat zo. Succes hoop dat die kleine nog voorlopig blijft zitten!

4. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Moest je naar de wc voor de grote boodschap? Ik had namelijk de laatste weken ook dat ik enorme krampen kreeg die zo pijnlijk waren en als ik dan de grote boodschap had gedaan was het weg.

5. Lissl

Lissl Actief lid

10 jun 2013
    272
    6
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties meiden!
    Mijn buik werd inderdaad steeds hard en gespannen.
    Ik ging wel naar toilet maar niet voor grote boodschap. Het trok daarna wel weg en ik heb gewoon weer geslapen.
    Vandaag ook niet meer gehad.
    Hopelijk blijft het nu rustig!

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Dat heb ik ook rond dat termijn gehad! Was in staat om de vk te bellen. Uiteindelijk naar de wc gegaan, en daarna was t grotendeels weg! Dus bij mij was het darmkramp.

7. Lissl

Lissl Actief lid

10 jun 2013
    272
    6
    18
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen!
    Ik was inderdaad ook al hele scenario's in mijn hoofd aan het halen dat we oppas moesten gaan zoeken voor onze zoon, midden in de nacht, omdat ik misschien wel naar het ziekenhuis moest :)
    Viel gelukkig mee.. Je kunt jezelf ook gek maken..

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Ik krijg zelfs harde buiken/darmkrampen als ik een volle blaas heb of wanneer de kleine te dicht op de blaas ligt en de blaas dus geprikkelt worden.
    Wat jij had klinkt mij dus heel bekend in de oren.

9. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Dat is hier ook vaak de oorzaak.

10. lillypie

lillypie Actief lid

1 jul 2014
    255
    0
    16
    Ik had het ook bij 21 weken..supereng werd helemaal naar..Later bleek dat ik erg last had van obstipatie..een paar keer een microlax gezet en begonnen met moviclon..in 1dag 1.5 kg lichter..nu geen moviclon meer maar lijnzaad elke dag en activia toetjes..
    Succes hoor

Deel Deze Pagina