(Oud) bloedverlies/bruine afscheiding na seks

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lonit27, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Afgelopen zaterdagmiddag heb ik seks gehad met mijn vriend en sindsdien heb ik last van bruinige afscheiding (overigens niet veel). Vlak na de vrijpartij verloor ik de meeste afscheiding, toen hield het weer op. Op zondag weer een beetje, waarna het weer ophield. En nu vandaag had ik wederom een klein beetje bruine afscheiding in mijn slipje. Na toiletbezoek merk ik trouwens niets van die afscheiding; het zit niet aan het wc-papier ofzo.

Na de aanvankelijke schrik maakte ik me verder niet zo'n zorgen. Ik weet dat de baarmoedermond gevoeliger en rijker doorbloed is en dat seks ervoor kan zorgen dat er een vaatje knapt. Omdat ik tot nu toe niet eerder last van bloedverlies heb gehad (ook niet na het vrijen), is die laatste vrijpartij een duidelijke oorzaak. Maar ik begin me nu toch een beetje bezorgd te maken, omdat het onderhand toch wel over zou moeten zijn...? Helaas was ik vanmiddag net iets te laat met het bellen naar de verloskundige en ik vond dit nou ook niet meteen een reden om naar het spoednummer te bellen.

Zijn er meer dames die dit hebben gehad en waarbij het ook enkele dagen aanhield?

Oh ja, ik heb verder geen last van buik- of rugkrampen.

Liefs,
    Lonit

2. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    Belgiƫ
    Hey Lonit

Weet je al iets meer?
    Ik wou dat ik raad kon geven maar zoals mijn banner zegt ben ik niet echt de aangewezen persoon he.
    Laat je iets weten al ist via een krabbel?
    dikke knuff

Jeanney6 vindt dit leuk.
  3. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoii

volges mij als het geen rood bloed is wat je verliest, en je geen krampen of iets dergelijks hebt hoeft het helemaal niets te betekenen.

en het zou kunnen zijn dat het door de sex komt, maar he kan ook gwoon zo zijn dat je lichaam het oude bloed opruimt en dat het daardoor dus misschien al vanaf zaterdag is.

ik zou het in de gaten houden maar zolang het niet rood is, zou ik me niet te veel zorgen maken!

en volges mij hebben Heeel veel vrouwen hier last van gehad, ik zelf niet.

Groetjes en suc6

4. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Nou, ik heb gisteren even de verloskundigenpraktijk gebeld en ze maakten er niets van. Het verhaal is inderdaad dat zolang ik geen last heb van buikkrampen en helderrood bloedverlies, er niets aan de hand is. En het begon meteen na een vrijpartij, dus de aanleiding was heel duidelijk.

Toch ben ik nog bezorgd, steeds meer zelfs :( Heb vandaag ineens nauwelijks last meer van gevoelige borsten. Ik had sowieso weinig zwangerschapskwalen en ik heb al eerder gehad dat mijn borsten ineens wat minder gevoelig werden. Maar nu, in combinatie met dat bruinverlies, weet ik het niet hoor. Ik ben er niet gerust op. Het zou toch ongelooflijk zijn als het nu fout gaat, een week na de goede echo en vlak voor het doorkomen van de kritieke termijn....???!! :(
    Zou ik om een extra echo kunnen vragen/aandringen?

Liefs,
    een bezorgde Lonit

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ach lieverd! Ik kan je niet helpen, heb geen ervaring. Maar wil je wel even een dikke knuf geven en mijn duimen draaien voor je. Ik hoop dat alles goed is met de kleine spruit.

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb ook geen ervaring, maar heb het bruinverlies-na-sex al vaak gehoord. Maar ik snap je zorg heel goed!! Als zij geen echo willen doen, kan je altijd naar een bureau. Je krijgt er maar twee vergoed, (bij eerste termijn en 20 wk). Dus betalen doe je er toch al voor, tenzij ZIJ vinden dat het medisch noodzakelijk is om die echo te maken.

Ik zou nog een keer bellen, bij nee kan je altijd naar een echo bureau als je daar geruster van zou worden.

7. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Meiden, dank voor jullie ontzettend lieve en bemoedigende woorden. Evenstar, wat een fijne tip, dat van die echobureaus. Daar heb ik echt geen seconde aan gedacht, maar ga ik vanaf nu goed onthouden.

Gelukkig kan ik melden dat het bruinverlies inmiddels nagenoeg gestopt is. Voel wel de hele tijd een vervelende druk rondom mijn stuitje (was natuurlijk ook weer een extra reden voor mij om te panieken), maar dat kunnen ook mijn uitgezette darmen zijn. Daar begin ik steeds meer last van te krijgen naarmate de zwangerschap vordert. Begin zelfs mijn borsten weer een beetje te voelen, hoewel ze nog steeds niet zo gevoelig zijn als eerst.

Man oh man, ik ben nog steeds alert op mijn lijf nu, maar ik voel me wat rustiger. Ongelooflijk hoe snel je hecht aan zo'n kleintje. Die wil ik gewoon onder geen beding kwijt.

XXX,
    Lonit

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Fijn om te horen dat het bruinverlies bijna weg is en dat je borsten weer gevoelig worden. Hou het even goed in de gaten, maar de pijn rond je stuitje komt waarschijnlijk door de zwangerschap.

9. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Dag lieve meiden,

Even een update: het bruinverlies is toch nog niet helemaal opgehouden. Vooral als ik veel beweeg, krijg ik er last van. Gelukkig is het wel minder en lichter dan voorheen. Heb vandaag toch nog een keer de verloskundigenpraktijk gebeld en ik mag volgende week vrijdag langskomen voor een controle. Dan krijg ik geen echo, maar dan gaan ze naar het hartje luisteren. Dat kunnen ze nu nog niet doen, omdat ik nog niet ver genoeg ben qua termijn. Dan bestaat de kans dat ze het hartje niet kunnen vinden met de doptone, wat me natuurlijk juist extra ongerust kan maken. Dus vandaar dat ik volgende week pas heen kan. Wederom stelden ze me gerust en zeiden ze dat er hoogstwaarschijnlijk helemaal niets aan de hand is. Dat denk ik inmiddels ook wel, maar ik ben wel blij met de extra check :)
    Ik weet het liever zeker, dan dat er zo'n stemmetje in mijn achterhoofd blijft zitten.

Liefs,
    Lonit

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Goed om te lezen meid! Zo'n extra check kan geen kwaad en misschien dat je dan extra gerustgesteld bent.
    xx

Deel Deze Pagina