Ik vraag me af of er vrouwen zijn die zwanger zijn geraakt na een bevalling zonder dat ze tussendoor een ongesteldheid hebben gehad? En dan ben ik vooral benieuwd hoe ze het aan hun lichaam merkten, of dat ze 'gewoon' eens een test deden omdat ze het lang vonden duren voordat ze ongesteld werden. Ben zelf nog niet ongesteld geweest sinds de bevalling en wil graag voor een 2e kindje gaan proberen over 3 maanden.
Ik weet het niet uit eigen ervaring. Maar het gebeurt regelmatig. Bij sommige vrouwen kan het erg lang duren voordat ze weer ongesteld worden, zo is een kennis van mij na twee jaar weer zwanger zonder dat ze tussendoor ongesteld is geworden. (gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom wil je zo snel al weer zwanger worden?)
ja dat is mij min of meer overkomen, gaf al 11 maanden borstvoeding, had wel na een maand of 6 een hele lichte menstuatie daarna niet meer. Toen ik zo moe bleef en mensen aan me vroegen ben je soms zwanger deed ik maar eens een test om het uit te sluiten, maar ik was zwanger en al ver ook meteen 12 weken!
@ puck70 : Als het ons gegeven is willen we 4 kinderen. En aangezien ik bijna 32 ben, willen we niet te lang wachten voor de volgende poging. Hoewel we zeker rekening houden met hoe ik me lichamelijk en geestelijk voel. Dus vandaar... En we weten natuurlijk ook niet hoe lang de volgende rondes gaan duren. Ik heb bijna 3 maanden volledige borstvoeding gegeven en ben benieuwd hoe snel mijn cyclus weer op gang komt. Maar een zusje 'wacht' nog steeds (dochtertje is nu 7 maanden)...