Veel pijn.. normaal of moet ik toch even iemand bellen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Amezen, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hallo,

Ik ben nu 5,5 week zwanger en heb sinds gisteren erg veel pijn in mijn buik. Niet de 'normale' menstruatie achtige pijn, maar echt pijn aan mijn baarmoeder (voelt een beetje als toen mijn spiraaltje gezet werd) en het straalt uit naar mijn linkerbeen.
    Zolang ik zit/lig gaat het wel, maar als ik sta of loop wordt het echt heel vervelend. De pijn op zich is niet ondraaglijk, maar wel echt heel vervelend en ik maak me er vooral zorgen over.

Ik heb een aantal jaren geleden een lisexcisie ondergaan en vraag me af of dit er eventueel iets mee te maken kan hebben..?

Vanochtend de huisarts gebeld, de assistente kwam met het geweldige voorstel dan maar te blijven liggen als ik dan geen pijn heb.

Ik twijfel nu heel erg of ik de verloskundige moet bellen (moet 19-9 pas voor het eerst heen) of dat ik me te druk maak en het nog aan moet kijken..

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Ik zou gewoon de verloskudnige bellen. Zij kan even wat dingen uitvragen en aan de hand ddarvan vertellen wat je het beste kan doen. Gewoon blijven liggen en niet aan de bel trekken is nooit een goed plan!

Groeten Evelien

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    #3 Mirjam, 22 aug 2012
    Laatst bewerkt: 22 aug 2012
    Evelien had al gereageerd zag ik

4. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Aangezien de pijn weer flink heviger werd, heb ik idd de verloskundige gebeld en en is een afspraak voor morgen ingepland.
    Naar aanleiding van het telefoongesprek denkt zij aan eventueel een BBZ..

Over 24 uur weet ik meer. Dat worden de langste 24 uur ooit..

Bedankt voor je antwoord Evelien.

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat? Is de pijn verminderd? Wat hebben ze gezien op de echo?

Mirjam

6. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hmmm vreemd.. ik dacht toch echt dat ik hier alweer iets gepost had..

Donderdagochtend ben ik bij de VK geweest en daar is een echo gemaakt waaruit bleek dat alles toch gewoon op zijn plek zit. Dat was natuurlijk een hele opluchting!

Daarna urine ingeleverd bij de huisarts waaruit niets abnormaals bleek en ook nog een onderzoek door de huisarts naar bijv. blindedarmontsteking of iets anders in mijn buik, maar hij kon niets voelen.
    Helaas is de pijn er nog steeds en kan ik zonder Paracetamol niet normaal functioneren. Ik beperk het gebruik zo veel mogelijk, maar als ik echt dingen moet doen, heb ik het echt nodig.
    Vanaf a.s. maandag moet ik weer werken. Ik hoop maar dat het dan minder is!

7. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

fijn dat alles goed blijkt te zijn, vervelend dat je pijn blijft houden. Je kunt gerust paracetamol nemen, dat kan geen kwaad verder.
    Sterkte!

Mirjam

Deel Deze Pagina