Onzeker...

Discussion in 'Miskraam' started by Lisetje, Feb 15, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisetje

Lisetje Actief lid

Jan 26, 2017
    315
    246
    43
    Female
    Reisadviseuse
    Schiedam
    He meiden,

Ik ben erg benieuwd of iemand dezelfde ervaring heef In mijn omgeving ken ik niemand die iets dergelijks meegemaakt heeft vandaar dat ik hier even alles van me af typ en wil vragen of iemand ook zoiets heeft meegemaakt.

Ik zal mijn situatie even beschrijven vanaf het begin.
    20 december 2016 was de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
    10 januari was ik erg misselijk en vanaf dat moment ook steeds meer een zwangerschap gevoel.
    13 januari 's morgens een test gedaan, kwam niet snel een streepje vandaar weggelegd.
    's avonds toch maar weer even gepakt en daar stond een heeeeeeel licht streepje Ik denk dat 8 van 10 het streepje niet eens kon zien.
    14 januari met ochtend urine weer een test gedaan, een iets donkerder streepje.
    16 januari een CB digital test gedaan en deze gaf aan 'zwanger 1-2 weken'
    25 januari bloedverlies, helderrood en die dag beetje oud bloed met afvegen. Daarna geen last meer gehad van bloedverlies.
    27 januari een CB digital test gedaan en gaf aan 2-3 weken

Op 31 januari mocht ik naar de VK vanwege het bloedverlies. Zij gaf aan dat het te klein was voor het aantal weken (als je rekent vanaf mijn eerste dag laatste menstruatie).
    Wachten op een miskraam.

Ik voelde me steeds meer zwanger, misselijk, onwijze pijnlijke borsten, mega moe.
    Dus heb ik op 6 februari weer een CB test gedaan en daar kwam 3+ op te staan.
    Ik was erg in de war, zat midden in een miskraam maar mijn lichaam geeft meer HCG af.
    Vk gebeld verhaal uitgelegd en ik kon op 8 februari terecht.

Weer echo gemaakt en vk gaf aan dat het een windei was.
    Zij ging me doorverwijzen naar de gynaecoloog.
    9 februari kon ik gelijk terecht! Ik had 's middags een beetje naar de optie's gezocht, curettage of medicatie.

Gynaecoloog wilde uiteraard nog een echo maken. Ook wilde zij de vorige echo's graag zien, deze had ik bij me.
    Naar aanleiding daarvan ging zij overleggen en gaf aan dat zij nu nog geen behandel plan durfde te maken.
    Dit omdat zij niet haar handen in het vuur kon steken dat het om een slechte zwangerschap gaat.
    Maar misschien wel om een hele vroege zwangerschap. Zij heeft mijn vruchtzakje opgemeten en de meting kwam uit vergelijkbaar met een zwangerschap van 5w5d.

Ik mag vrijdag weer terug en de zenuwen slopen me.
    Misschien willen en kunnen jullie me geen antwoord geven maar ik ben gewoon erg benieuwd.

Ik heb de echo's als bijlage toegevoegd.

Attached Files:

2. Liva

Liva Fanatiek lid

Dec 5, 2016
    2,018
    3,042
    113
    Lastig zeg.

Ik zie zelf niet echt iets wat op een zwangerschap lijkt. Bij 5,5 zou je wel een vorm verwachten plus een dooierzakje. Wat ziet de gynaecoloog.?

Ik heb recent een miskraam gehad waarbij het vruchtje met 6 weken gestopt was. Het was wel duidelijk een boontje van 4,4 mm met een dooierzakje. Verder had ik ook een 3+ want het vrucjtzakje en placenta groeideniet wel door en die maken het hormoon aan.

Ik kan er niks over zeggen en hoop het beste maar ik zou me wel instellen op een miskraam.

3. Lisetje

Lisetje Actief lid

Jan 26, 2017
    315
    246
    43
    Female
    Reisadviseuse
    Schiedam
    Dank je voor je reactie.
    De gynaecoloog zei dat ze misschien niks kon zien omdat het nog te vroeg was.
    Ik bereid me idd al 2 weken voor op een miskraam.

4. Suutje87

Suutje87 Lid

Nov 23, 2016
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb eenzelfde verhaal, weet niet meer de exacte data maar had na een positieve test ook erg bloedverlies. De gynaecoloog zag toen een gelijkaardig beeld op de echo en gaf me 50% dat het nog goed zat. Zij heeft mn hcg laten prikken en een week later weer. Die was toen van 685 naar bijna 10.000 gegaan. Weer een echo en toen was er beginnend embryonale ontwikkeling te zien maar nog geen kloppend hartje. Kwam overeen met 4w5d, terwijl ik volgens mn laatste menstruatie op dat moment al ruim 6 weken had moeten zijn. (En dus al positief getest met een normale test op 7 dagen voor NOD!) Ik wil je geen valse hoop geven, maar het kan dus nog alle kanten op! Ik ben ondertussen 23 weken zwanger. Sterkte met wachten!

5. Suutje87

Suutje87 Lid

Nov 23, 2016
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had je ook krampen tijdens het bloedverlies? Ik had het meermaals tijdens het persen op het toilet (en het helder rode bloed stroomde ecbt over mn benen).. ging zonder krampen gepaard.

6. Lisetje

Lisetje Actief lid

Jan 26, 2017
    315
    246
    43
    Female
    Reisadviseuse
    Schiedam

Hoi Suusje87,

Ik heb tijdens het bloeden niks gevoeld ik had een uurtje geslapen en moest erg nodig plassen. Het enige wat ik gevoeld is was een hele volle blaas.

7. Lisetje

Lisetje Actief lid

Jan 26, 2017
    315
    246
    43
    Female
    Reisadviseuse
    Schiedam
    Lijkt inderdaad wel een beetje op elkaar. Die onzekerheid maakt me zo gek. Zeker omdat je gevoel en lichaam zegt 'je bent zwanger'.

Wat fijn dat je ondertussen 23 weken bent!! Geniet van je zwangerschap!

8. Lysje90

Lysje90 Actief lid

Jan 29, 2017
    156
    13
    18
    Hoi Lisetje,

Ben erg benieuwd hoe het bij jou is afgelopen. Mijn verhaal komt enigszins overeen.

30 januari eerste dag laatste menstruatie
    16 feb positieve ovulatie test
    1 & 2 maart positieve cb test (zwanger 1-2 weken)
    9 maart overdag ligt bloedverlies bij afvegen
    10 maart bruin en rood bloedverlies bij afvegen
    11 maart half uurtje erge krampen zonder bloedverlies. Rest van de dag alleen wat met afvegen
    12 maart bruin en rood bloedverlies bij afvegen

Ben erg onzeker, heb ook geen nieuwe test gedaan omdat ik bang ben dat mijn lichaam mij misleidt. Aankomende dinsdag heb ik een echo gepland staan. Omdat mijn eisprong vrij laat was (dag 18) is het onzeker hoe ver ik ben. Vk zei aan de telefoon dat de kans bestaat dat er niks te zien is op de echo en dan moet deze na een week herhaald worden.

Hoe is het uiteindelijk bij jou afgelopen?

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Bij mij kwam zoiets nooit goed..

Share This Page