Hoi iedereen, We zijn in april begonnen met onze eerste IVF behandeling. Ik had 8 rijpe eicellen waarvan er maar 3 waren bevrucht. Eentje teruggeplaatst en eentje diepvries...Ze wisten niet hoe het kwam dat er maar zo weinig waren bevrucht, ze stelden voor de volgende keer ICSI te doen. Zogezegd zogedaan, deze maand begonnen met tweede ICSI behandeling...12 rijpe eicellen, waarvan 9 bevrucht, dus op zich waren we super enthousiast. Nu de dag van de terugplaatsing gisteren dus, er waren dus maar 8 embryootjes...maar de dokter deed zo geheimzinnig vond ik. Hij ging 1 goeie embryo terugplaatsen en 1 slechte (die toch de diepvries zeker niet zou overleven), en de rest ging hij laten nog doordelen tot dag 5. Maar hij zei dat ze van niet te goeie kwaliteit waren, dus min of meer, geen diepvriesmateriaal...Ik was super depri, hoe kan dat nu, we doen ICSI om meer eitjes te knn hebben, en blijkbaar zou ik zelf geen cryo's hebben( ik weet het morgen pas definitief) maar zei hij meestal als we het nu al zien dat het geen goede kwaliteit is, wordt dat ook niet beter na 5 dagen... Dus ik kon wel in de grond zinken...ik was zo blij dat we meer eitjes hadden. Ik begin echt de moed te verliezen. We zijn pas bezig van april en we mogen al bijna beginnen met onze 3de beurt... Eerst te weinig bevruchtingen, nu genoeg maar embryo's van slechte kwaliteit...terwijl ze de vorige keer van goede kwalitiet waren. ik voel mij zo hulpeloos...nu maar hopen dat die 2 of 1 emmy(s) blijven plakken... Zijn er nog vrouwen met dit probleem...
Ja, helaas hier nog iemand zonder cryo's.... Bij ons is tot op heden nooit wat gevonden, maar toch een aantal x geen bevruchting gehad en bij ICSI geen cryo's. Dus hoe het kan...? Wij hebben geen beurten meer over helaas, we stappen nu over naar Dusseldorf. Hopelijk krijgen we daar wat meer antwoorden en betere embryo's. Het is behoorlijk shit allemaal.... Sterkte!
Ik heb bij de laatse poging voor het eerst 2 cryo's. Dit was de 5de verse IVF poging. Hiervoor ook nooit cryo's. De artsen hebben toen wel verteld dat er enorm hog eissen aan cryo's worden gesteld, waardoor het invriespercentage laag is.
Bij onze 1ste poging vorige maand waren er 8 follikels aangeprikt waarin 4 eicellen bleken te zitten. Die zijn allemaal bevrucht dmv ICSI. 1 was goed genoeg om terug te plaatsen, 1 viel meteen af omdat ie niet doordeelde, 1 voldeed niet aan de strenge eisen waaraan een cryo moet voldoen en uiteindelijk was er 1 embryo goed genoeg voor cryopreservatie. Wij vonden dit in eerste instantie teleurstellend, maar volgens de arts is het gewoonweg niet zo dat je altijd cryo's over houdt aan een behandeling. Ook zei ze dat het niet zo is dat je hetzelfde resultaat krijgt bij een volgende behandeling, ook al gebruik je precies dezelfde hormonen in dezelfde dosering; de uitkomst kan toch anders zijn...
Het is jammer dat je door alle info van internet en zp ervanuit gaat dat er altijd wel cryos zullen zijn. Helaas is de werkelijkheid dat dit vaker niet dan wel het geval is, helaas... Ik ging er ook vanuit dat we wel cryos zouden hebben, maar van de vier icsi's hebben wij dit ook maar een keer gehad, en toen zijn er 25 eitjes geoogst en iets van 19 bevrucht. Hiervan twee teruggeplaatst en 4 de vriezer in, waarvan er weer 3 het ontdooien niet overleefden... De eisen aan cryos zijn in nl hoog, in duitsland vriezen ze veel eerder en veel meer in. De vierde icsi had ik maar 5 eitjes waarvan 3 bevrucht, twee teruggeplaatst en ik was zwanger van onze dochter. De "slechtste" poging gaf het beste resultaat! Veel succes met je derde poging!
Heel herkenbaar, hier de 1e poging IVF 10 eitjes en maar 1 bevruchting. Poging mislukte helaas en toen over op ICSI. 6 eitjes 3 bevrucht waarvan maar 1 goed doorgedeeld. Een 6 cellige emmy en die loopt nu rond bij ons thuis. Nu bezig voor een 2e kindje. 1e poging afgebroken, 2e poging weer 6 eicellen en 3 bevrucht. 1 terug geplaatst helaas mislukt. En de andere 2 waren niet goed genoeg om in te vriezen. Het is heel vervelend en ik denk ook weleens wow! als hier vrouwen langs komen met 10 cryo's. Maar het is nou eenmaal niet anders voor ons. Dus je moet proberen je te focussen op de emmy's in je buik. Sterkte!
Dag iedereen, ja het is eigenlijk zo je leest overal op internet van zoveel of zoveel cryo's, dat je je dan buitenaards vind als je er zelf geen hebt. De vroedvrouw zei ook dat ze strenge wetten hebben in België wat betreft invriezen. Ik weet nog altijd niet of er nu effectief cryo's bijzaten of niet vandaag gebeld, ze hadden nog geen verslag...Dus misschien nog een klein beetje hoop... Hopelijk lukt het nu toch nog met onze terugplaatsing, duim duim duim....er zijn twee verse emmy's teruggeplaatst... Maar gisteren weer in ziekenhuis belandt, met vergrote eierstokken, daarom dat ik nog zoveel pijn heb na de pick up...dus nu een weekje platte rust...wat nog allemaal... Ik wens jullie allemaal veel sterkte, en hopelijk snel een kindje... Ik vraag mij af hoeveel terugplaatsingen je in feite moet hbb om zwanger te zijn...
Hallo meiden, Ik had zo'n 22 follikels, waarvan 17 grote en 5 kleintjes. IK moest bloed laten prikken omdat de arts inschatte dat als ik ovitrelle zou spuiten ik overstimulatie gaat krijgen. En ja hoor, ik had een hoge oestradiol waarde. De behandeling werd bijna afgebroken. Moest drie dagen achter elkaar bloed laten prikken. Dat was geen pretje, ze prikten niet goed waardoor ik onder de blauwe plekken zat. zodra die oestradiol waarde daalde mag de punctie alsnog doorgaan. En ja de waarde zakte. Ze hadden mij niet verteld hoeveel follikels ze hadden aangeprikt. Uiteindelijk maar 5 eicellen geoogst en 2 ervan bevrucht. 2 werden teruggeplaatst op dag 4, na de dag van de punctie. Ons embryo's waren traag met delen, maar delen wel. Ik kreeg na de punctie een papier mee met afbeeldingen van delingen van embryo's en uitleg over embryo's van goede/minder goede. Verder is weinig verteld over ons emmy's. ze waren verbaasd dat er veel follikels groeien bij mij! En ze hadden ook niet verwacht dat er maar 5 eicellen zijn, omdat ik een hoge oestradiol waarde heb, veel follikels en overstimulatie dreigt te krijgen. Zijn er eicellen blijven hangen in de follikels ???
dank u wens wens en ik hoop voor jou ook!! Ik vind het ontzettend jammer voor de dames met weinig eitjes! Ik versta ook niet goed hoe het komt, je hebt dan zoveel eitjes en bitter weinig embryootjes...hier in België onderzoeken ze dat maar na drie beurten hoe dit komt. Het is gewoon 1 grote afvalrace he, wachten en wachten, goede hoop om dan toch maar weer ontgoocheld te worden...pfff...tlc81 hoop dat je beter nieuws zal hbb in Dusseldorf meid! Duimen... Laat ons hopen dat we deze keer geluk hbb...
Ik ben weer iemand met veel cryo's, maar ook dat zegt niks. Poging 1 had ik 11 follikels en 11 bruikbare eicellen. 9 bevrucht, 7 goed doorgedeeld, 1 verse tp en 6 cryo's. Poging 1 zijn alle cryo's goed ontdooid, waarvan 2x een vroege miskraam. Poging 2 had ik 56 follikels, 18 bruikbare eicellen, 10 bevruchtingen, 9 goed genoeg, 1 verse tp en 8 cryo's. 1 vmk uit poging 2, 1 cryo niet goed ontdooid en 1 wel en die zit nu in m'n buik. Heb dus nog 6 cryo's over. Het zegt dus helemaal niks een cryo, al is het fijn als je ze hebt.
hoi Babi, ja idd, veel cryo's hebben kan soms ook een probleem zijn, en is geen garantie dat het lukt! Maar als je cryo's hebt heb je tenminste meer kansen op een terugplaatsing. Want als je er geen of bijna geen hebt...ja dan zijn je beurten snel op he...toch proficiat met je zwangerschap!
Ik had ook altijd heel weinig cryo's. 1e IVF: 1 embryo, 0 cryo's 2e IVF: 1 embryo, 1 cryo 3w IVF: 1 embryo, 2 cryo's, waarvan de 1 na laatste is blijven plakken. Heel veel succes toegewenst!
Dat is zeker zo, maa ken helaas ook vele gevallen waarbij de cryos niet goed ontdooide. Toch snap ik wel dat mensen hopen op cryos, het geeft je toch "meer" kans...l
1e ICSI hadden we 9 eicellen en maar 1 emmy en geen cryo, de 2e ICSI hadden we in eens wel 4 cryo's waar dat nu aan ligt kunnen ze niet zeggen...