Oud en nieuw alleen vieren..

Discussie in 'De lounge' gestart door demaco, 24 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar waarom trek je dan zelf je mond niet open?

2. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    En dan? Dan gaan ze mij met tegenzin uitnodigen.. Dan voel ik me helemaal opgelaten daar.

3. adi

adi Niet meer actief

Even over het feest van je vader?

Waar is je ex in dit hele plaatje? Waarom vraag je hem niet om op zijn kinderen te 'passen' als jij naar het feest gaat? Of zijn ouders, ze zijn toch ook opa en oma?

4. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Beide kinderen hebben een andere vader. Mijn oudste ziet haar vader helemaal niet.
    De vader van mijn jongste zal ongetwijfeld niet van weekend willen ruilen. Extra oppassen wilt hij helemaal niet. Als hij van weekend ruilt heeft hij beide weekenden dan 1 kind (hij heeft ook nog een andere zoon) en dus geen vrij weekend op dat moment. En dat vind hij toch echt belangrijker..

Ik ga nog wel even mijn nichtje vragen. Die is eigenlijk altijd druk, maar ALS ze kan dan doet ze het ook graag.

5. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Ik vind het allemaal erg vervelend voor je, natuurlijk is het niet leuk om alleen te zijn wanneer je dat liever niet bent.

Maar, ik vind wel dat je je mond open moet doen als je wat veranderd wilt zien. Jij gaat nu voor hen denken en zelf redenen bedenken waarom jij niet uitgenodigd bent. Misschien denken zij wel dat jij waarschijnlijk niet wilt komen omdat je dan met je 2 kinderen zit.... etc etc.

Als je niks tegen hen zegt, dan kan je nog heel lang blijven klagen, want dan verandert er sowieso niks. Als jij nooit zegt wat je dwarszit, nemen mensen dus gemakshalve maar aan dat je het allemaal prima vindt.

Klinkt misschien niet heel aardig, zo is het niet bedoeld hoor. ;)

6. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Jeetje zeg, dit topic geeft eigenlijk ook wel heel duidelijk weer dat oud en nieuw en kerstdagen ed tegenwoordig zo "overrated" zijn.
    We kunnen onszelf niet eens indenken om zo'n dag/avond niet te "vieren".
    Ik heb echt niks meer met dit soort feestdagen, ja ze kunnen gezellig zijn, maar al dat verplichte blegh!
    Ik heb diverse jaren er bewust voor gekozen om alleen te zijn.
    Vroeger jarenlang in de horeca gewerkt, en jaar in jaar uit met de kerstdagen gewerkt, heerlijk vond ik dat, gewoon doen waar ik plezier in had.
    Ook jaren oud en nieuw niet gevierd, gewoon heerlijk alleen in mijn huisje, doen waar ikzelf zin in had, inderdaad het ene jaar lekker op de bank met wat lekker voor een filmpie of de tv, of lekker mezelf verwennen met scrubjes, maskertjes ed, en dan naar bed wanneer ik dat wilde, voor of na 12 uur. Daar kijk ik nog steeds met veel plezier op terug.
    Ook mijn mannetje en ik kijken per jaar waar we zin in hebben, of we spreken met vrienden af of we blijven lekker met ons 2tjes (volgend jaar 3tjes) thuis.

Des al nietemin vind ik het schandalig van je familie! Echt zo niet respectvol. Ik zou daar afgelopen dagen zeker mijn mond over open gedaan hebben. Kerst of niet, ik zou echt voor mezelf en vooral, als ik ze al had, mijn kids opkomen. Zo blijf je steeds weer tegen dit soort dingen oplopen. En tuurlijk wil je niet dat je met tegenzin word uitgenodigd, je kunt dan ook aangeven dat het nu niet meer hoeft, maar dat je wel enorm gekwest en buitengesloten voelt en dat je het vooral voor je kids heel erg vind.

Probeer er met je kids toch een leuk weekend van te maken. Lekker pannekoeken bakken oid, spelletje doen, als ze dan op bed zijn even lekker tijd voor jezelf en de avond gewoon laten verlopen als een gezellige zaterdag avond.

Dikke knuf!

7. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Dit is helaas niet de 1e keer dat ze zo doen en ondanks dat ik toch meerdere keren er zeker wat van gezegd heb blijven ze met deze gekke acties komen. Dus ja, nu hou ik mijn mond maar want ze zullen toch niet veranderen.

Maar ik heb haarverf en maskertjes in huis, nu nog wat lekkers halen en desnoods een filmpje lenen van iemand. Gaat vast goedkomen.

8. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Nou wat triest als je je eigen kind niet uitnodigt zeg.. Ik kan me niet voorstellen dat mijn moeder me zou laten zitten (welke moeder laat haar kind nou liever eenzaam alleen?) Ik zou het dan ook echt zeggen hoor, ik zou hier absoluut niet me mond over kunnen houden.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ja als je zelf je mond niet open doet.....

Je kunt twee dingen doen, het accepteren of zlf actie ondernemen, Er werden hier een hoop ideeën aangedragen maar je verwerpt ze allemaal. Waarom vraag Je je zus niet of je ook mag komen? Zij was zichtbaar geschrokt. Je zei dat je niet met de fiets terug wilde, et is dus maar een klein stukje, dan neem je toch een taxi?!
    Het heeft wat voeten in de aarde maarja...je moet ook zelf wat doen om niet alleen thuis te blijven.

Maar je moeder wil maar op 1 kindje passen als je naar je vader wil?
    Dan kun je 3 dingen doen; niet gaan, gaan met twee kids of gaan met de jongste.
    Zelf zou ik zoiets hebben, ma......ik zal jou eens laten zien dat ik je niet nodig heb en gewoon gaan met twee kids al is het maar even. Maargoed ik ben meer het type van aanpakken en anders niet zeuren.....

10. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    @Twinkelstar, ik had jouw reactie niet gezien. Allereerst vind ik dat jij wel heel makkelijk denkt. Dan neem je toch een taxi.... Ik mocht willen dat ik dat geld zomaar over had. Ik draai elke cent 3 keer om om mijn kinderen alles te kunnen geven wat ze nodig hebben.

Gisteren heb ik mijn zus alsnog gesmst om te vragen of wij ook daar mochten komen. En helaas wist ik het antwoord allang. Er wordt gewoon letterlijk gezegd dat de kinderen te lastig zijn met hun plannen. Wat overigens bullshit is want de kinderen slapen savonds.

Wat betreft het feest van mijn vader.. Mijn ex gaat proberen of hij ons zoontje een extra nachtje kan nemen. Mijn dochter gaat niet naar mijn moeder, maar wellicht kan ik daar iemand anders voor regelen. Denk dat dat uiteindelijk wel goed gaat komen.

11. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kwam er 2 dagen geleden ook achter dat ik het helaas alleen moet gaan vieren...

ik vermaak me wel hoor maar voel me vooral rot omdat ik het met bepaalde mensen zou gaan gaan vieren die plotseling toch ineens plannen hebben.. en met een klein beebje in een dorpje zonder auto omdat manlief een extra lange dienst pakt zodat hij in 1 nacht een week geld verdiend... ga je ook niet even ergens heen want zou wel welkom zijn bij mn schoonouders...

leuk is anders maar ja

12. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik ben ook alleen dit jaar.. finn is ziek en ik ben ook niet echt lekker in orde, maar toch wel jammer. Maargoed.. op tijd naar bed dan maar!

13. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik vind het heel rot voor je.
    Dit is in mijn ogen geen familie!

Helaas heb je je familieleden niet zelf voor het uitkiezen, maar je hoeft je ook niet te laten behandelen als minderwaardig, lastig of niet leuk genoeg!
    Dan is er altijd nog vriendschap, wat soms meer brengt dan (dit soort) familieleden.

het spijt me dat ik negatief praat over jouw familie, dat is vast niet leuk, maar ik gun je beter dan dit, een moeder en zussen die jou en je kindjes met open armen ontvangen, "gewoon" omdat jullie erbij horen!!

Veel sterkte, maak er wat van vanavond..

14. bo2008

bo2008 Niet meer actief

kan je ze niet bij jouw thuis uitnodigen?

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    #75 Lovely83, 31 dec 2011
    Laatst bewerkt: 31 dec 2011
    Ik zou het naast me leggen en er een heerlijke avond van maken met je kinderen. Hun zijn het belangrijkste in je leven en zij zijn bij je!

16. bo2008

bo2008 Niet meer actief

lovley83 ben het helemaal met je eens!

17. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Was jij dat nou ook die rond kerst iets had met een autostoeltje of haal ik nu iets door elkaar?

Jammer dat je moeder daar zo mee om gaat. Lijkt me ook heel pijnlijk. Heb je niet iemand in de omgeving die het gezellig vind om bij jou gewoon lekker spelletjes te komen doen en lekkere hapjes te eten?

18. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Iedereen in mijn omgeving heeft al plannen.
    En nee ik had niks met kerst en een autostoeltje. Denk dat dat iemand anders was.

Gezellig maken met de kids.. die slapen gewoon. Ja iets voor 12 uur maak ik mijn dochter wakker. Verder hoop ik dat ze de hele avond zullen slapen, dat vind ik wel belangrijk voor ze. Anders zijn ze morgen helemaal gebroken.

19. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Ik zit ook alleen vanaaf.
    Manlief heeft nachtsiens en ik kruip om 22.30 lekker vroeg het bed in. Gaat eigenlijk elk jaar zo. Alleen vorig jaar was per toeval een uitzondering.

20. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

oh, ok, er zijn er ook best veel die zo'n hartje als advatar gebruiken, ik merk dat ik mensen 'herken' daaraan:D Maar goed, dan gaat het dus mis als de advatar wijzigd of meerdere dezelfde hebben.

Hey, maar tis hoe dan ook niet leuk, ik zou ook verdrietig zijn. Ik vier al in geen jaren meer o/n met mijn familie. Heeft ook zo zijn redenen. Nu heb ik mijn partner, maar zoals het vroeger ging, zo lekker 'spetterend' dat is voorbij... Je bent niet alleen, we delen het gevoel met elkaar en anderen.

Deel Deze Pagina