Goh wat balen joh. Niet leuk dat je moeder dan ineens dr plannen omgooit en je zus jou en de kids er niet bij wil hebben. Ik baalde al dat wij gewoon met zn tweetjes thuis zijn maar alleen is helemaal niks zeg. Hopelijk heb je toch een beetje een fijne avond. Een mooie film in de dvdspeler misschien?
Mijn zus komt hierheen en daarna gaan ze naar haar schoonmoeder. Mijn moeder is met vakantie.. en ik ben ziek geworden. Nou ik ben dadelijk na 00.00 uur ook alleen.. jij bent niet de enige.
Dat jullie het allemaal zo dramtisch vinden haha.. Ik ben al jaren alleen met oud en nieuw, kan me echt niks schelen eigenlijk.
mijn ook nie hoor. ben wel niet alleen maar mn vent komt misschien om een uur of 9 es binnenrollen van de zaak, is bezig met de boekhouding. waarschijnlijk dondert tie dan na een fles fanta leeggezopen te hebben op de bank in slaap en ronkt ie tot ik om 12 uur zeg, eh joh tis 12 uur. nou hup kusje effe naar buiten kijken en dan hup onder de wol.
ik snap je reactie niet helemaal. Ik ben helemaal niet alleen, laat staan dat ik heb gedacht dat ik de enige ben
Het gaat denk ik vooral om het feit dat je je niet gewenst voelt denk ik? Dat voelt niet prettig hé. Maar denk je niet dat je het te negatief ziet omdat je inderdaad ook pas vers bij je ex weg bent? Misschien denken ze wel dat jij zelf liever thuis bent met de kinderen omdat het voor jou ook een gedoe is. Anders bel je zus eens! Gewoon op de man af vragen waarom ze je niet uitgenodigd heeft. Misschien is het wel veel minder erg dan je denkt. Ik kan me voorstellen dat de reden waarom je alleen bent met de kindjes, je meer dwars zit. Ik ben zelf vanavond ook alleen met de kinderen omdat mijn man nachtdienst heeft. Nu heb ik net mijn zoon op bed gelegd en houd ik hem vanavond lekker bij me tot hij zelf moe wordt. Heerlijk, Ik heb het gevoel dat ik thuis ben met de allerbelangrijkste persoontjes uit mijn leven en ondanks dat ze nog niet zo bewust mee kunnen "vieren" voel ik me zo rijk. Hopelijk kun je er toch wat nuchterder over denken vanavond. Sterkte hoor.
maar echt meid.. probeer er boven te staan want eigenlijk doe je jezelf ook alleen maar pijn op deze manier. Je hebt je kindjes en probeer het gewoon overdag gezellig te maken, ik ben sinds jaren met iedere feestdag alleen. Reden: mijn familie viert andere feestdagen als dat ik doe, bij mijn schoonfamilie ben ik met mijn kids niet welkom maar ze verwachten wel dat mijn man er komt (ja veel discussies over, maar hoop dat we daar een keer uitkomen). Ik ga het niet meer voor mezelf verpesten en doe wat gezelligs met mn kindjes, het is even omschakelen maar vertik het gewoon om anderen mijn dagen te laten verpesten!
Nou weet je, 'vroeger' toen ons gezin nog een gezin was vierde we dit samen. Dat was altijd heel gezellig. Er zijn nare dingen gebeurd en de verhoudingen zijn soms op gespannen voet. Ik ben verder weg gaan wonen, werk 'werkt' niet mee. Dat maakt soms dat ik het mis, die oude kneuterige gezelligheid. Daardat ergens in mijn hoofd het idee zit dat iedereen gezellig samen is met o&n benadrukt dat dat gevoel. Als ik voor mezelf spreek geen drama hoor, ik zet me daar wel overheen. Maar ik kan dus het gemis en verdriet van sommige wel begrijpen.
Herken dit ook wel hoor, en inderdaad is het moeilijk om je daar overheen te zetten.. snap ik dondersgoed.
oja ik begrijp het ook zeker wel hoor. maar aan de andere kant hoe meer je er dan over nadenkt hoe meer medelijden je met jezelf krijgt ik liet mn familie het verder lekker bekijken en dronk lekker een fles wijn leeg helemaal voor mij alleen hahaha met een hele schaal met toastjes met file
ja, maar wel het enige 'slimme' om te doen. Wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens. Gewoon 'vertikken' om jouw leuke avond/gezellige tijd te laten verpesten door wat er ooit is gebeurd en door hoe anderen doen. Hoe beter ze zien dat je gewoon blij bent, hoe kleiner ook het drama en hoe eerder mensen anders tegen je gaan doen. Blijft wel een proces trouwens. Het heeft mij best wat jaren gekost om hier zo in te staan.
O ik lees nu even verder en zie dat je je zus al gevraagd had of je mocht komen. Maar ga je nu zelf dan weg? Of wat is de reden dat de kinderen ondergebracht worden?
Nee dat van de kinderen onderbrengen ging over een feest later in januari. Ik ga de avond voor de tv doorbrengen. Met haarverf, maskertjes, lekkers enzo. Alcohol drinken doe ik niet. Ik ben alleen met de kids en dan drink ik echt niet. Maar dat mag de 'pret' niet drukken. Ik heb er ook aan gedacht mijn dochter gewoon wakker te houden tot ze moe is, maar ze wilt er ook graag bij zijn om 12 uur. Dus dan gaat ze straks naar bed en dan maak ik haar voor die tijd wakker. Mijn zoontje heeft vandaag 1 uur geslapen dus die gaat straks naar bed en hopelijk slaapt hij door. Ik ga me zeker wel redden vanavond. Niet zoals ik gehoopt had, maar het is niet zo dat ik verdrietig ga zitten wezen. Ik baal heel erg, maar goed. Oh en ik ben gisteren begonnen met alle shit van de afgelopen jaren van mij af te schrijven. Dit wil ik vanavond afmaken. Gewoon alles eruit gooien (waar ik eigenlijk bijna nooit over praat) en dan volledig met een nieuwe start het nieuwe jaar in.
Ik zit ook home alone (en zonder kids...) . Ik heb al 3/4de van een taart naar binnen gespeeld. Ik zou een stukje overlaten voor mijn mannetje, maar dat stukje wordt kleiner en kleiner (hij moet me maar niet alleen laten, nah!! ) Ik vind het knap van je dat je niet verdrietig gaat zitten wezen. Leuk is het niet hé, ik weet het. Maar je laat je hoofd niet hangen en dat vind ik sterk van je. En wat een goed plan om alles van je af te schrijven. 2012 zal gewoon een beter jaar voor je worden. Dat moet gewoon!
heb niet alles gelezen maar wil je toch een fijne avond toewensen en alvast de allerbeste wensen, hopelijk meer geluk (wat liefde betreft). veel liefs
Ik heb niet alles gelezen maar ik snap echt niet dat je fam. geen rekening houdt met jou en je kleine kindjes! Ik hoop dat je ondanks dat toch een fijne avond hebt met je 2 lieve kleine wondertjes! Geniet van hen en gooi inderdaad nog even alles eruit zodat je vol frisse moed 2012 kunt starten! Fijne jaarwisseling meis en de allerbeste wensen!!