Ik doe altijd wel gezellig mee met oud en nieuw. Ik heb net een paar minuten terug nog een ovutest gedaan en LH piek afgelezen!!! Dat wordt dus klussen vandaag en morgen. Weet dus niet of ik wel mee kan doen morgen avond.
Gewoon drinken (met mate) Zowiezo is er in het begin geen bloed contact met je kindje dus als je een positieve test in handen hebt is het ECHT vroeg genoeg om te stoppen!
Dit hoeft echt niet dus.... Er is geen bloedcontact met je kindje dus drink maar lekker een glas champagne..
Hoi dames, Hier dan ook mijn vraag. Ik ben in september gestopt met de pil, 2 cyclussen gehad van 30 en 32, nu in de derde cyclus, en zit nu al op dag 37. Heb 2x getest (met kerst, negatief) en vanochtend, wederom negatief. Snap dat mijn lichaam hoogdstwaarschijnlijk nog aant ontpillen is, maar ergens houd ik toch hoop dat t raak is.. Met oud en nieuw zijn we bij mn schoonouders, en ik drink daar altijd gezellig een rose'tje mee... Weet niet of t wijs is om dit nu te doen. Wat zouden jullie doen?
Ik vind dat je enorm overdrijft. Het is bewezig dat het bloedcontact pas begint pas bij de vorming van de placenta. Zie ook dit stukje: Waar ik mijn informatie vandaan heb is van de beste gynaecologen van Nederland, waar ik mee samen werk op de operatiekamers. Mijn informatie klopt dus wel degelijk! Geen enkele vrouw weet de eerste 2 weken (of zelfs langer) dat ze zwanger is. De kans dat er gerookt of gedronken wordt is dus zeer aanwezig. Zoals ik al eerder zei is dit niet schadelijk omdat er nog geen placenta gevormd is, en er dus nog geen bloedcontact is tussen de moeder en het vruchtje. Er vinden enkel celdelingen plaats. In een wat later stadium is het zeker belangrijk om gezond te leven omdat in de eerste 3 maanden alle organen worden aangelegd. Ik heb het enkel over de eerste paar weken! En natuurlijk staat er op die informatieve sites dat het beter is om niet te drinken en te roken. Dit is zowiezo beter voor iedereen, en zeker ook als je zwanger probeert te worden. Ik geef puur de echte feiten om vrouwen niet onnodig ongerust te maken die (per ongeluk) wel hebben gedronken of gerookt in de eerste paar weken van een zwangerschap.
Dat het geen kwaad kan voor het kindje is duidelijk na jouw verhaal, maar zal het ook geen invloed hebben op de kans om zwanger te raken tijdens je ei of innesteling. Dat is wat ik me afvraag nu. Weet iemand dat?
Maar let wel, als je een glaasje champagne drinkt heeft het echt geen directe gevolgen voor je fertiliteit hoor Je moet jezelf gewoon niet volgieten. 1 glaasje en daarna gewoon wat fris kan geen kwaad
Ik zou het gewoon doen, zolang ik nog geen positieve test in handen had gehad. Ik wist niet dat ik zwanger was en ben het weekend voor ik erachter kwam nog behoorlijk los gegaan. Mijn vk zei ook dat dit dus geenm kwaad kon, omdat er nog geen bloedband is. Ohja en ze is zelfs verwekt terwijl zowel mijn vriend als ik behoorlijk wat drankjes op hadden.
vis mag je juist wel eten hoor Vis zit boordevol vitamines. Er zit namelijk volop vitamine A, D en B12 in vis, waarbij vitamine A en D vooral in vette vis zitten. Vitamine A is belangrijk voor de ogen, een gezonde huid, de groei en de weerstand. Vitamine D zorgt voor stevige botten en tanden en speelt ook een rol bij de ontwikkeling en het functioneren van de hersenen en het voorkomen van een depressie. Vitamine B12 is nodig voor de aanmaak van rode bloedcellen en voor een goede werking van het zenuwstelsel.
Ik heb nergens rekening mee gehouden. De eerste periode wel natuurlijk, maar het duurde bij ons uiteindelijk 2 jaar voor ik zwanger werd. Ik vind het flauwekul om nu al overal rekening mee te houden, voor het zelfde duurt het heel lang. Hoop het natuurlijk niet
Ach een glaasje kan echt geen kwaad. Er is ook nog geen bloedband...ik zou het gewoon doen, maar je moet het helemaal zelf weten natuurlijk.
Mij is verteld dat de baby (voor zovel je het al baby mag noemen) de eerste 6 weken nog voeding uit eigen vruchtzakje haalt en pas na 6 weken via de navelstreng. Dan is alcohol ook pas echt niet goed. Je kunt toch ook beperken tot 2-3 glazen?
Misschien helpt mijn verhaal? Het weekend van 17 december zijn wij met vrienden een weekendje naar Valkenburg geweest, nadat we de hele avond van terras naar terras zijn gehopt met de nodige bier, wijn en boswandeling, zijn we flink aangeschoten in onze aftandse hotelkamer, achterop de parkeerplaats van hotel palanka, aangekomen. Hier hebben we dronken seks gehad en weliswaar ben ik toen toch echt in verwachting geraakt! Dus ik zou zeggen, last je niet beïnvloeden zolang je nog niet zwanger bent. Ik was waarschijnlijk juist meer ontspannen door de drankjes
Haha zo leuk dotjes! Nou misschien heb je wel gelijk! Ik zie wel morgem misschien heb ik helemaal geem zin om te drinken we vieren t bij ons in ons nieuwe huisje dus wil graag dat alles heel blijft! maar vind t ergens wel heel logisch klinken wat je zegt dat je dan veel ontspannener bent en er helemaal niet bij nadenkt haha