Hallo Mama's ik vroeg me af of jullie mij een beetje kunnen helpen. Mijn zoontje is nu bijna 14 weken. Hij krijgt flesjes van 5x 200 en deze dronk hij eerder ook goed leeg.. Of hij liet soms tussen 20/40 staan. Hij begint nu zijn flesje al anderhalve week steeds slechter te drinken en laat steeds vaker meer staan zo tussen de 80 en 100 hij loopt ook bij de ka en die heeft hem nexium gegeven voor zijn verdenking verborgen reflux.. Alleen heb ik zelf niet het idee dat het dat is.. Of dat hij dat mischien wel heeft maar dan juist door de Kma.. Mijn zoontje heeft vanaf het begin al de hele dag hazenslaapjes nu nog steeds hij slaapt overdag heel weinig en als hij net even lekker ligt te slapen word hij weer huilend wakker..Zo zielig want hij is wel echt moe.Hij maakt ook een klokkend geluid onder de fles. (Alsof het te snel gaat maar dat gaat het niet want hij heeft deze speen altijd gehad en was altijd goed) Hij heeft verder geen eczeem. En groeit ook goed(Zal deze maand wel minder zijn nadat hij nu zo slecht drinkt) Maar ik was benieuwd of er ook mama's zijn waarbij het kindje verder wel goed groeide en of kma zonder eczeem kan?. Hij heeft verder wel elke dag de hik. Er komen nog lang na de voeding mondjes omhoog. Of lang na de voeding bij het oppakken nog een boertje. Hij hoest en niest veel. En ligt in bedje ook vaak te kreunen alsof hij buikpijn heeft. Verder is hij opzich wel vrolijk maar de laatste week is het met flessen dus echt een drama. hij begint halverwege te huilen en krijg er niks meer in. heel enkele flessen gaan dan wel goed. Kan iemand mij helpen
Mijn zoontje groeide goed totdat hij 6 maanden was. Toen begon zijn gewicht aardig af te buigen. Eczeem had hij wel. Dochter groeit als kool en eczeem kreeg zij pas met 5 maanden. Zij kreeg wel, nadat bv niet lukte, direct hypoallergene voeding en met ongeveer 10 weekjes zat zij al op voeding voor kma, wel niet de juiste voeding, want zijn met de lichtste begonnen. Wellicht dat daarom het eczeem pas later kwam. Maar niet ieder kindje met kma krijgt eczeem. Eczeem is erfelijk bepaald en wordt getriggerd / verergerd door bijv allergie en ook niet ieder kindje met kma groeit slecht. De symptomen die je beschrijft passen wel in het beeld van reflux. Maar kma en reflux gaat wel vaak samen of dat kma de oorzaak van reflux is. Bij mijn beiden kids het geval. Bij mijn dochter dachten we eerst ook aan reflux, vertoonde er veel symptomen van. Echter kreeg zij ook hevige buikpijnen en poepte zij moeizaam al voordat er andere symptomen waren. Hierdoor wisten wij dat reflux niet de boosdoener was. Ik weet niet hoe nexium werkt en hoe lang je zoiets de tijd moet geven. Maar als je het idee hebt dat er toch meer aan de hand is, zou ik dit bespreken met de ka en zeggen dat je kma wilt uit sluiten. Dat je wil elimineren / provoceren.
Aan jou verhaal te lezen is er wel degelijk sprake van reflux hoor De hik is een symtoon, kreunen en mondjes teruggeven. Heb je het bedje al iets schuin staan? Laat je hem al na de voeding even rechtop? evt wipstoel of in je handen. Heb je de voeding al iets ingedikt? Hoeveel en hoelang gebruik je nexium? Hoesten en niezen evenal slecht drinken en reflux zijn allemaal symptonen van KMA idd, maar bij de een is dus reflux een symptoon en bij de andere baby gaat dit samen met KMA zoals bij mijn zoontje. Dan zou de reden van het slechte drinken dus komen van geirriteerde slokdarm, drinken verzacht dit maar kan dus ook weer last veroorzaken. Nu is het ook zo dat de nexium even zijn tijd moet geven net zoals de dieetvoeding. Eczeem had mijn zoontje ook is nu helemaal weg maar dit duurde dus wel eventjes.
klinkt inderdaad wel erg als verborgen reflux. Wij hebben ook nexium gebruikt, maar dat duurde toch wel bijna een week voordat ik verschil ging merken. weet ook niet of je 5 of 10mg geeft? De tips die hierboven beschreven staan zijn inderdaad goed. Ons zoontje heeft geen eczeem gehad, wel een beetje pukkeltjes, maar bleek uiteindelijk wel kma te hebben. hij is een flinke jongen, dus betreft groei zit het ook wel snor! (CB wilde daardoor ook niet echt geloven dat hij KMA heeft, maar dat is hun probleem)
Hier een beetje hetzelfde verhaal als bij jou en wel koemelkallergie. In het begin alleen veel spugen en onrustig/weinig slapen. Toen klachten erger werden nexium gekregen voor reflux. Spugen werd minder maar huilen/onrustig na voeding niet. Verder weinig slapen, krampjes en ook pukkeltjes/uitslag. Eczeem had ze niet en ze groeide goed. Overgegaan op pepti voeding en na 2 dagen alle uitslag weg, huilt niet meer na voeding en slaapt overdag na haar voeding! Ik zou het goed in de gaten houden en als nexium niet voldoende geeft zeker weer naar de huisarts gaan!
Hier waren symptomen: veel huilen, flesweigeren tijdens drinken en veel huilen tijdens de fles (bij zo'n 6 weken al), heel veel hikken, verborgen reflux, winderig, buikkrampen, constante verstopte neus, dikke oogjes, ontstoken oogjes, slecht en onrustig slapen maar GEEN eczeem
Hoi, Mijn zoontje heeft die klachten ook heel erg gehad en dat bleek uiteindelijk alleen verborgen reflux te zijn. Hij kreeg ook melk tegen kma, maar dat heeft hij niet. Bij ons verdwenen de meeste klachten nadat hij de juiste dosering nexium kreeg. Hoeveel krijgt hij nu?
Wij hebben dit ook gehad bij ons zoontje. Geen eczeem en groeide ook goed, maar had wel KMA. Bij ons bleek de voeding niet "sterk" genoeg. We zijn toen van Pepti naar Nutramigen gegaan en uiteindelijk naar Neocate! Vanaf toen dronk hij zijn flessen weer leeg en ging een stuk beter slapen etc...
Hoi mama's erg bedankt voor al jullie reacties herken er wel veel in hij heeft wel wat rode pukkeltjes op zijn wangen,en een beetje droge huid. Dat word soms minder en soms meer.. Hij krijgt 1x per dag 10 mg nexium nu het voeding wat omhoog komt is wel wat minder zuur. Maar hij is nog steeds zo onrustig en slaapt nog steeds niet. Hij huilt niet de hele dag heeft er echt periodes op de dag van dat hij ook meer last lijkt te hebben. Heb een ieder geval veel aan jullie berichtjes weet dan ook een beetje waar ik op moet blijven letten. Hij heeft trouwens wel slechte poepluiers hij poepte vanaf het begin al 1x in de 3 dagen ongeveer alleen nu is het steed heel weinig.. Is er iemand wie dit herkent. Zeg maar 1x in de 2/3 dagen en dan heel weinig. Het is verder niet hard ofzo.. Maar geen goede poepluier wat hij eerder had dan liep het er zelfs langsop zoveel was het Nu heel weinig herkenbaar??
Zijn bedje staat idd al scheef en houd het ook lang omhoog na de voeding. en ik geef al 4 weken nutriton door de fles 3 scheppen.. dus het is haast net pap.. en nog komen er mondjes
Aha. Wij zijn toen op eigen initiatief overgestapt op Pepti en al aguw dronk hij zijn flessen netjes leeg! Ook een stuk rustiger en beter slapen enzo. Maar na 5 dagen werd dit weer erger en kwamen alle klachten weer terug. Toen zijn we dus doorverwezen naar een KA en die schreef uiteindelijk na veel moeite Nutramigen voor. Dit ging ook al weer een heel stuk beter, maar nog niet hoe het "hoort". Dus daarna Neocate gekregen en vanaf toen ging het echt super! Hij dronk alle flessen leeg, ondanks dat dat spul echt stinkt!!
Ja met de ontlasting herken ik ook. Ook hier weinig ontlasting en niet hard. Maar als we dan bij de osteopaat waren geweest (masseerde zijn buik) kwam er daarna wel veel en harde ontlasting. De osteopaat zei dat de dunne ontlasting waarschijnlijk langs de dikke harde ontlasting liep. De verstoppingen kwamen hier ook door de KMA, want na die andere voeding werd de ontlasting al gauw gewoon.
Ik herken niet het weinig ontlasting in de zin van 1 keer per 2/3 dagen. Dochter poepte wel steeds beetjes en deed dan totaal een uur erover om alles kwijt te komen. Waren dan 3 tot 4 poepluiers in een uur, met wel steeds een beetje dan. Ontlasting was niet hard, maar ze had er wel veel moeite mee en deed haar ook pijn. Bij de friso allergy care had ze juist het tegenovergestelde, meerdere spuitluiers per dag. Sinds de nutramigen AA is de ontlasting beter.
Hoi dames vannacht rond 4 uur werd mijn zoontje kreunend en huilend wakker (slaapt normaal door van 23.00 tot 07.00) Zo zielig hij lag helemaal in elkaar te krimpen. En kreunachtig huilen.. Zeker 10 minuten zo gegaan. Toen heb ik hem uit bedje gehaald en de thermometer tussen zijn billetjes gedaan. En daar kwam het heel veel dunne poep en tussendoor wat dikkere "stukjes"heel appart leek een beetje op dikke zalf maar dan echt stukjes.. tussen het dunne ontlasting door.. ( Sorry beetje onsmakelijk ) Maar is dit misschien herkenbaar?