Ik zie een beetje tegen oud en nieuw op, ik krijg nu best wel een buikje en in mijn dorp wordt tijdens oud en nieuw nog met melkbussen geschoten, die deksels vliegen altijd alle kanten op met een vaart van tig kilometer per uur, ik ben zooo bang dat er een tegen mijn buik aankomt of dat er van die dronkenlappen niet uitkijken met vuurwerk waardoor ook daarmee alle kanten opgeschoten wordt. er gebeuren ook elk jaar ongelukken met die melkbussen, zo is er 2 jaar geleden een jongetje onthoofd door zo'n deksel. Nu hebben we met vrienden afgesproken dus ik zal er aan moeten geloven, in mijn eentje binnen blijven is geen optie omdat we vanaf daar de stad inlopen en iedereen gelukkig nieuwjaar wensen. hoe doen jullie dat? gaan jullie er op uit? of blijf je ook eigenlijk liever binnen net als ik?
Met me 2 kind was ik 38 weken zwanger met oud en nieuw en ik stond gewoon buiten, en nu dus ook ga ik vanuit, maar wel een beetje op afstand...En heb niks vreemd meegemaakt. Liefs Jeanney
Ik blijf vaak tot een uurtje of 1 binnen en sta als een angsthaas achter het raam naar het vuurwerk te loeren Ben er echt heel erg bang voor. Na een uurtje of 1 is het meeste vuurwerk wel afgestoken.
hahah dat is echt heel herkenbaar! soms wou ik dat ik me niet zo bewust was van alles dat fout kan gaan, dat staat in de weg van genieten
Ben ik niet de enige gelukkig heb er trouwens nog niet bij stil gestaan dat ik zwanger ben dan, maar doe het ieder jaar standaard....zo bang dat er vuurwerk tegen me aangeschoten wordt
Ow dat gaat er ook lekker aan toe daar haha. Hier ook een dorp waar de ME altijd standaard aanwezig is... Het gaat er hier ook altijd heftig aan toe. Maar ik heb er nog niet over nagedacht eigenlijk...
hahahaha hier ook een angsthaas voor vuurwerk... en aangezien ik officieel 1-1 ben uitgerekend.... blijf ik zeker binnen....! Dat van die melkbussen... doen ze hier gelukkig niet.... (omgeving Rotterdam ) Ze mogen daar eigenlijk toch helemaal geen deksels meer voor gebruiken... dacht dat het al jaaaren met ballen gebeurden.... Echt erg van dat jongetje trouwens.....! Het zal je kind maar wezen!
@ Ramona0309: ja hier gebruiken ze nog steeds deksels terwijl het eigenlijk niet meer mag maar de politie laat het gaan, ongelukken of niet, dat is echt jammer anders moet ik maar een jaartje overslaan, ik heb liever een gezond kindje en 1 keer oud en nieuw binnen dan 1 spetterend oud en nieuw en veel stress door mogelijke ongelukjes
Tja als je daar met stress gaat staan dan is het sowieso niet gezond... niet voor je kind.. en voor jou! Ach binnen kan het ook gezellig zijn hoor.... en iig een stuk warmer!
hoi ik ben niet zo heel bang voor vuurwerk maar wij gaan nooit hier verder het dorp in alleen even bij de buren nieuwjaar wensen hier doen ze ook wel melkbussen afschieten maar hier doen ze het met een plasticzak ipv deksel wel herrie maar iedergeval veilig
Als je jezelf er niet goed bij voelt zou ik toch binnen blijven! Lijkt me ook niet prettig als zo'n deksel tegen je buik schiet! Hopelijk ben ik dan bevallen, anders ben ik 10 dagen overtijd!
Ik heb met oud&nieuw voor het derde jaar achtereen nachtdienst .. zit binnen dus heb nergens last van..
Mwah ben niet bang voor vuurwerk maar zie het nut van in de kou staan sowieso niet in... Dus blijf lekker binnen. Afgelopen jaar waren mn vriend en ik om 0:00 op de dam, dus dit jaar keertje rustig aan vind ik ook wel prima.
Ik ben ook niet zo'n held met vuurwerk. Vooral de dagen ervoor, als die kleine jongetjes stoer vanalles rond aan t gooien zijn. Vreselijk, rij daar altijd voor om met de fiets. Kan me voorstellen dat je schrik hebt voor die melkbussen, helemaal nu je zwanger bent. Zoveel mogelijk lekker binnen blijven dus !
Zwanger of niet: als ze met deksels in de rondte schieten zou ik sowiezo binnen blijven. Zeker na je verhaal over het onthoofde jongetje.. Echt erg! Ik snap niet dat dat niet verboden wordt bij jullie.
helemaal mee eens! dat het nu nog niet verboden is daar begrijp ik ook geen snars van wordt inderdaad maar binnen blijven dit jaar,