Oud en nieuw hoofdgerecht

Discussie in 'De lounge' gestart door Love21, 27 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love21

Love21 Bekend lid

27 jun 2016
    511
    135
    43
    Daar was ik inderdaad ook mee bezig, misschien is dat een beter idee! Maar ben alle opties nog aan het uitvogelen. Ergens vind ik het leuker om zelf wat te maken. Er zijn zojuist 8 mensen afgehaakt, dus is het ineens nog “maar” voor 32 personen..

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Om het extra speciaal te maken zou ik goulash van wild maken.
    Dat kan in 2 grote pannen al van te voren thuis worden gemaakt. Net als de aardappelpuree. Die aardappelpuree in de oven verwarmen.

Groenten zitten natuurlijk ook al in de goulash maar voor als fris erbij zou ik rode en groene rauwe paprika erbij doen.

Love21 vindt dit leuk.
  3. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik opper bakery burgers. De "beef wellington" onder de hamburgers :roflmao:.

Die doet het hier altijd supergoed op feestjes, kun je vtv hekemaal voorbereiden en hoeft op t moment suprême alleen nog 35 minuten de oven in.

Makkelijk, lekker en van te voren voor te bereiden! (Wel goed gehakt pakken, ik maak ze meestal met kalfsgehakt van de lokale boer hier.)

https://www.24kitchen.nl/recepten/bakery-burgers

Love21, bosi333 en Caithy vinden dit leuk.
  4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Boeuf bourguignon. Kun je van te voren maken in een hele grote pan. Daarbij kun je een paar flinke ovenschalen gratin dauphinois maken (is ook heel makkelijk zelf te maken). Grote pan rijst erbij(veel mensen vinden het lekkerder met rijst), en stokbrood met eventueel wat kruidenboter erbij.

Sperciebonen kun je eventueel erbij serveren of al meekoken met de boeuf bourguignon zelf.

Gegarandeerd succes!:thumup:

Love21 en bosi333 vinden dit leuk.
  5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dit zou ik ook doen, gegarandeerd succes. Eventueel wij doen er ook nog wel eens stoofeertjes bij.

En een puree van aardappel/knolselderij (50/50) met wat slagroom, peper, zout, nootmuskaat erdoor. Net wat luxer dan gewone puree.

Love21, Caithy en Whysteria vinden dit leuk.
  6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Tja, ik zou dan toch voor curry’s gaan. Van tevoren te maken dus alleen maar opwarmen later en de volgende dagen zijn ze toch lekkerder. Van mild naar vrij pittig. Pan rijst erbij en salade van komkommer/rode ui. Naan brood en papadums.
    Maar dit moet natuurlijk wel bij de gerechten passen die de anderen maken.
    Weet je al wat zij doen? Hebben jullie een thema?

Love21 vindt dit leuk.
  7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.068
    113
    Wat een werk voor zoveel man haha
    Succes ;)

Ik zou wat oven schotels maken, daarbij nog wat aardappels, lekker vlees en groenten/salade.

Kunnen ze kiezen wat ze willen :)
    Soort buffet achtig.

Love21 vindt dit leuk.
  8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Brenham is heel simpel ik zet het altijd in de oven met een thermometer erin. Is gewoon een tijd braden op 170 graden.

Love21 vindt dit leuk.
  9. K00

K00 Niet meer actief

Wij hebben ook een keer luxe hamburgers geserveerd met truffelmayo. Vielen erg in de smaak! Boeren of Vlaamse friet erbij. Evt een lekkere salade en klaar

Iertje81, Love21 en bosi333 vinden dit leuk.
  10. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik had een pan bami en een pan nasi gemaakt met stukjes kipfilet in satésaus gemaakt. Kroepoek erbij en klaar.

Love21 vindt dit leuk.
  11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik lees dat jullie dus luxe dineren, daar hoort geen nasi of bami, soep bij.
    Beenham is goede optie en recept hierboven met knolpuree heerlijk!!

Love21 vindt dit leuk.
  12. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wat wij altijd doen is dat iedereen eten meeneemt al dan niet voorgegaard thuis. De hoeveelheid die je zelf als gezin zou eten. Iedereen neemt dus vanalles mee waar we dan een buffet van maken. Je kan het zo duur maken als je zelf wil, alles is altijd op en iedereen lust altijd iets.

Love21 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina