Oud en nieuw katten alleen thuis of niet..

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 20 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.100
    113
    Kunnen ze een nachtje in de kamer?
    Gewoon water, voer en kattenbak neerzetten en evt een doos of 2 om in te schuilen?
    Mocht je bang zijn dat ze de boel onder poepen/plassen kunnen ze misschien in de badkamer? Zo hebben wij het altijd gedaan. Ging erg goed. Een angstige kat wil graag ergens onder weg kruipen.
    De bank of een kast oid.

2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Bedankt voor al jullie reacties.
    Het moet dus wel gewoon kunnen om ze alleen te laten. Ik denk dat ze dan de meeste rust hebben, ipv 10 man om hun heen en dan ook nog vuurwerk.
    Als wij snachts naar bed gaan, dan gaan de katten sowieso in de grote woonkeuken. Daar hebben ze een flinke klim en krabpaal met slaapmandjes. Ook slapen ze vaak onder de grote klepbank. In een aangrenzend halletje staat de kattenbak en een grote wandkast. Daar ga ik even een plekje vrij maken en een dekentje inleggen waar ze lekker in kunnen.
    We hebben ook nu, altijd iets van een kartonnen doos staan met een zacht kussen, waar ze heerlijk in kunnen liggen samen. Vaak vinden ze die plekjes nog lekkerder dan een plek in hun klimpaal:thumup:
    Met de gordijnen dicht en een klein lichtje aan moet het dan vast goedkomen. De woonkeuken grenst aan de tuinkant dus dat is sowieso de rustigste ruimte voor hun op dat moment.
    Wij kunnen dan oud en nieuw vieren met de familie en hoeven dan niet om 23;30 weg. Toch gezellig als je om 00:00 elkaar gelukkig nieuwjaar kunt wensen..
    Als ik het hier zo lees komt het wel goed met de katten rond oud en nieuw, je kunt ook niet echt iets voor ze doen als je erbij bent. Want ze gaan waarschijnlijk toch wegkruipen en verstoppen.

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Precies dit. Katten trekken zich vaak terug met oud op nieuw. Als ze binnen zitten is dat prima, en is het juist fijn als ze de rust kunnen pakken. Ik zou dus zeker niet gaan voor bezoek in huis, maar liever zelf weggaan. Dan kan je kat de rust pakken, en op 1 januari is alles weer achter de rug.

siriel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina