Loopt ons kindje iets achter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tweekids, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hallo Allemaal,

Ons zoontje is nu 5 maand 1 week en 3 dagen oud.
    Omrollen doet hij al sinds een maand. Vorige maand waren wij ook bij de KA en die vroeg of hij al speelgoed over pakte van z'n ene naar de andere hand. Wij zeiden nee met de gedachte dat dat wel vaker voorkwam alleen nu nog steeds heb ik niet echt het idee dat hij bewust speelgoed pakt. Als we de baby gym erboven zetten pakt hij wel gericht naar het hangende speelgoed maar voor de rest niets.
    Geef ik hem een rammelaar dan laat hij m gelijk weer los en kijkt er nog niet eens naar. Is dit normaal of loopt hij echt wat achter? Ook kijkt hij pas sinds 2 weken naar z'n handjes en heeft hij nog heel vaak van die stuip bewegingen met z'n handen.

2. Koon

Koon Niet meer actief

Geen paniek.
    Ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen tempo en loopt niet zomaar 'achter in de ontwikkeling'.

Mijn zoontje rolt nog niet en pakt ook nog zeker geen speelgoed over, hij heeft de puckababy nog steeds hard nodig anders dan wordt hij steeds wakker van zijn rondmaaiende armpjes. Hij is nu net zo oud als jouw zoontje een maand terug. Vandaag op de CB geweest en zijn ontwikkeling was prima.

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Zou me er inderdaad niet druk over maken. Ieder kind ontwikkeld zich in zijn eigen tempo.
    En vind het vreemd dat de gyn vraagt naar het overpakken. Dat is iets wat ze ongeveer met 9 a 11 maanden geacht worden te kunnen.
    Hier worden de rammelaars nu pas boeiend.

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Mag ik in dit topic even tussendoor vragen wanneer jullie kindjes speeltjes leuk gingen vinden? Dus pakken en schudden met een rammelaar zeg maar....

5. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van ons doet dat ook nog niet. Ze rolt ook nog niet om. Draait nu wel naar een speeltje toe om het te pakken. Maar meer dan het in haar mond stoppen, doet ze er niet mee. :) Ik neem aan dat het vanzelf komt.. Lachen deed ze ook niet met 6 weken en nu volop.

6. Koon

Koon Niet meer actief

Doet hij nog niet. Hij kan wel iets vasthouden, maar zelf pakken nog niet.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
  8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Als je gaat googlen op van wiechenschema krijg je het schema dat het cb aanhoudt. Erg handig vind ik zelf

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.976
    113
    Mijn dochtertje is ongeveer net zo oud. Sinds een week of twee/drie pakt ze bewust speeltjes (daarvoor pakte ze wat toevallig tegen haar handje aan kwam). Ze doet het zowel op haar rug als op haar buik. Ze pakt wel dingetjes met 1 hand en ook wel met 2 handjes beet. Maar echt overpakken? geloof het nog niet...

Volgens mij valt het wel wat mee met je zoontje hoor! De ene gaat gewoon wat sneller dan de andere toch? Als hij ook pas zijn handjes ontdekt heeft is het toch logisch dat hij het bewust pakken ook iets later doet?

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier grijpt ze vanaf 3 maanden bewust naar de babygym en pakt ze ook speeltjes vast.
    Ik heb een speeltje van Lamaze en sinds 2-3 weken speelt ze daar echt mee. Overpakken zou ik niet weten.
    Maar rollen doet ze hier nog niet en zie dat ook niet 1,2,3 gebeuren.
    M'n oudste rolde met 4,5 maand. M'n jongste is veel drukker met geluid maken, proberen te kletsen, etc.

11. misa

misa Niet meer actief

Och meid, maak je niet duk! De ene is sneller dan de ander en voorlopig kun je over zulke kleine verschillen echt niets zinnigs zeggen hoor. Komt goed!

Justy: mijn dochtertje vind speeltjes erg leuk, sinds een maandje vooral. Maar mijn zoontje was ook veel langzamer en rolde bijv pas rond 6 maand en dan nog bijna nooit.
    Zoek op google eens op O ball. Beetje duur, maar supergaaf en goed te gebruiken voor de kleinsten!

12. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Denk dat er veel verschillende van zijn. Jij zegt duur maar ik vind er net een voor 5 euro, haha.

Hij vind alles al erg interessant en zo een babygym is nu leuk want daar slaat hij tegen. Hij kijkt veel naar zn handjes en ik probeer het pakken te stimuleren al heb ik niet het idee dat hij het zelf door heeft alsnhij iets vast heeft. Wel heb ik het idee dat hij hetndoor heeft als hij tegen iets van de babygym aan slaat. Ik ben zo een type dat al het speelgoed van de wereld wel zou kunnen kopen omdat ik alles zo leuk vind dus ik ben mega nieuwschierig wanneer hij dinen zelf gaat pakken en of hijknuffels leuk gaat vinden of juist van die doekjes bijv.

13. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik zou me maar niet druk maken. Dan zou mijn dochter al helemaal vreselijk achterlopen namelijk:D

Ik hoor dat andere kindjes van haar leeftijd al aan de hand stappen en mama zeggen, nou dat zal hier nog wel even duren:D
    In het begin trok ik het me allemaal heel erg aan maar inmiddels heb ik zo iets van het komt allemaal van zelf! Mevrouw is heel vrolijk en gelukkig en daar gaat het voor mij om!

Deel Deze Pagina