Oud en zwanger!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Eefia, 14 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3rdwish

    3rdwish Actief lid

    31 jul 2020
    274
    124
    43
    Vrouw
    Wat leuk! Hier ook n oude moeder. 1e op mn 39ste. 2e op mn 41ste. Een 3e is ons helaas nog niet gegund.
    Ervaring met leeftijdsverschil wel. Onze bonuszoon van toen 8 bij de 1e.. Nu 11 vond het prachtig.
     
    Sjanani vindt dit leuk.
  2. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    473
    260
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat je zo snel gewend bent aan het idee. Ik heb echt nog even tijd nodig denk ik. Ik ben er wel redelijk rustig onder en vind het wel leuk hoor, maar wat een verandering van m'n leven, dat had ik echt niet zien aankomen. Ik denk dat wij het ook wel oppervlakkig houden voor de omgeving. Ik ben nu nog in het stadium dat ik er niet over wil praten. Morgen ga ik het m'n beste vriendin vertellen, hopelijk helpt het als ik er wel over heb gepraat met iemand die snapt wat voor impact dit heeft.
    Oja, ik ben nu trouwens 40 en 41 als de kleine geboren wordt, ben nog een beetje in de war van alles:rolleyes:. Zaterdag hebben we de 1e echo. Ik denk dat ik dan 6,5 week ben, vind het echt heel spannend.
    En ik zou het de kids ook dolgraag zo snel mogelijk willen vertellen, maar inderdaad misschien eerst de onderzoeken afwachten. Eerst maar zorgen dat het zaterdag wordt....

    Hebben jullie al last van kwaaltjes?

    @3rdwish , zijn jullie al lang bezig voor een 3e?
     
  3. 3rdwish

    3rdwish Actief lid

    31 jul 2020
    274
    124
    43
    Vrouw
    Direct na de geboorte van de 2e.. ( nou ja.. Direct... Vanaf dat het weer kon) de jongste is nu 1 jaar en 7 maanden.
     
  4. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    473
    260
    63
    Vrouw
    Oh dat is al lang! Blijven jullie zelf proberen of sta je wel open voor de mmm? Wij zijn toen we 1,5 jaar bezig waren in het zkh geweest en na precies 2 jaar proberen hadden we alle onderzoeken gehad en zijn we gestart met iui. Het is wel heftig de mmm, maar ik ben altijd wel blij geweest dat ik het idee had dat we alles geprobeerd hadden.
     
  5. Geriatertje

    Geriatertje Actief lid

    26 okt 2020
    432
    415
    63
    Vrouw
    Wat een fijn topic
    Gefeliciteerd zwangeren!!
    Afgelopen zondag hier positief getest.. en ik ben 43.. dus wat nou oud??!!
    Ik ben nog erg voorzichtig omdat ik al meerdere miskramen heb gehad (was wel met andere partner dus vind gewoon dat dit goed moet gaan), probeer het een beetje dag voor dag te bekijken, maar ontzettend fijn om te lezen dat er meer ladies zijn!
     
    AmberB vindt dit leuk.
  6. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    473
    260
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! Wat fijn dat het redelijk snel gelukt is. En wat leuk dat jullie bewust ervoor kiezen. Hier was het niet (meer) gepland dus, ik ben ook nog niet helemaal aan het idee gewend hoor.
    Vind je het spannend hoe de omgeving zal reageren?

    Krijg je een vroege echo vanwege je eerder miskramen? Zal nu een spannende tijd voor je zijn!
     
  7. Geriatertje

    Geriatertje Actief lid

    26 okt 2020
    432
    415
    63
    Vrouw
    Dank je!
    Ik snap helemaal dat je moet wennen aan het idee. Gelukkig hebben we daar ook even de tijd voor!
    Ik vind het ook wennen, ondanks dat het zeer gewenst is. Ik wist niet of het nog kon.. dus wel echt een super verrassing.
    Ik ben inderdaad wel benieuwd naar de reacties. Ik verwacht van de belangrijke mensen in mijn leven positief, en de rest maakt me eigenlijk niet zoveel uit (ook een voordeel van ouder zijn misschien..)
    Waarschijnlijk wordt het een echo met iets van 7 weken, zo was het in ieder geval de vorige keren. Dus nog effe afwachten..!
    Nu nog niet super zenuwachtig, dat komt tegen die tijd wel...
     
    Sjanani vindt dit leuk.
  8. AmberB

    AmberB Lid

    17 apr 2021
    27
    16
    3
    Vrouw
    @Geriatertje Gefeliciteerd en wat spannend!!

    Onze echo staat volgende week vrijdag gepland, zou dan +/- 6w6d moeten zijn. VK stelde dat voor, gezien mijn geschiedenis met miskramen. Nou, graag! En dan met 8w3d de eerste afspraak bij de VK.

    Ik ben ook heel benieuwd naar de reacties van de omgeving. Ik ben vooral 'bang' voor ongepaste vragen.
     
    Sjanani en Geriatertje vinden dit leuk.
  9. 3rdwish

    3rdwish Actief lid

    31 jul 2020
    274
    124
    43
    Vrouw
    Ik ga geen traject meer in. Dat vind ik te zwaar met al 2 kindjes en mijn leeftijd. Als het nu nog zo zou mogen zijn.. Dan is het een bijzonder geschenk.
     
    Sjanani en Geriatertje vinden dit leuk.
  10. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    473
    260
    63
    Vrouw
    Snap ik helemaal. Daarom hebben wij toen alleen iui gedaan en zijn we niet verder gegaan met ivf. Ik duim voor je dat het snel raak mag zijn!

    Hier gisteravond en vanmorgen een klein beetje oud bloed bij afvegen. Phoe, dat geeft toch ook wel stress dat het misschien niet goed zou gaan. Ik begin toch wel een beetje aan het idee te wennen.

    Zaterdagmorgen 1e echo, dan ben ik denk ik 6+4, ben heel benieuwd of er dan al wat te zien is op de echo!
     
    Geriatertje vindt dit leuk.
  11. AmberB

    AmberB Lid

    17 apr 2021
    27
    16
    3
    Vrouw
    Oh pfff, ik voel de stress @Sjanani. Hopelijk overmogen een mooie echo.
    Bij mijn eerste dochter had ik met 10 wkn ook wat bloedverlies. Ik zat toen notabene in het buitenland. Volop stress, maar uiteindelijk is toch alles goed gegaan.
     
    Sjanani vindt dit leuk.
  12. Geriatertje

    Geriatertje Actief lid

    26 okt 2020
    432
    415
    63
    Vrouw
    Ja echt vervelend, bloedverlies, bij mijn eerste ook gehad met 7 weken, echt helderrood en is toch goed gegaan, maar helaas inderdaad ook wel eens niet goed. Voor mij was de combi krampen en bloedverlies geen goed teken.
    Konden we de tijd maar even vooruit spoelen..
     
    Sjanani vindt dit leuk.
  13. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! En helemaal niet gek om van slag te zijn. Ik werd voor het eerst zwanger toen ik 37 was. Al jaren niet aan de pil dus dacht dat het niet ging gebeuren en ineens was het daar. Ik was zo van slag dat ik eerst niet eens meer wist of ik het wel wilde haha. Was snel gewend aan het idee hoor. Ging helaas mis maar 3 maanden later weer zwanger en moeder geworden op mijn 38e :).
     
  14. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Hier ook een "oudje", ben 41 (maandag 42) en positief getest voor een 1e kindje.
     
    Geriatertje en mamavantwee37 vinden dit leuk.
  15. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Wat mooi! Gefeliciteerd!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  16. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Bij de eerste was ik 31, de tweede 38 en bij de 3de zal ik net 39 zijn. Ik blijf in lijn met mijn moeder. Die was ook 39 bij haar vierde (was wel 2de leg). Wij hadden niet meer verwacht dat het zou lukken, zeker omdat we over onze tweede ruim 2,5 jaar hebben gedaan. En mmm zou geen optie geweest zijn meer vanwege leeftijd, onze levens en het feit dat we er al twee hebben.

    En wat is oud? Ik ben iets meer bezorgd rondom de onderzoeken en laat dus ook wel alles testen, maar iemand van 50 komt tegenwoordig net kijken en ook als onze derde het huis uit gaat, moet ik nog steeds zo'n 9/10 jaar werken denk ik dan maar ;)

    Gefeliciteerd met je zwangerschap (ook voor de andere dames) en ik hoop dat het de dames die nog bezig zijn gegund is om nog (een keer) op een leeftijd met veel levenservaring moeder te worden.
     
  17. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    473
    260
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd @Kramertje! Wat fijn na zo'n ontzettend lamge weg!

    @Linnidee, willen jullie nog meer kinderen denk je?

    Hier gaat het echt niet goed denk ik. Bloed is nu wel echt rood en net bij plassen echt een plasje bloed. En al een poosje dat het een beetje blijft druppelen. Geen kramp, maar voel me ook niet meer zwanger (was gister al iets minder). Phoe, wat een lange dag wordt dit:cry:
     
  18. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Nee, we houden het bij 1. Voelt voor ons al compleet en lichamelijk vond ik het best heftig, de zwangerschap en bevalling.
    Wat naar dat je aan het bloeden bent zeg :(. Heb je nog iemand gebeld? Huisarts of verloskundige ofzo?
     
    Sjanani vindt dit leuk.
  19. AmberB

    AmberB Lid

    17 apr 2021
    27
    16
    3
    Vrouw
    Sjanani vindt dit leuk.
  20. AmberB

    AmberB Lid

    17 apr 2021
    27
    16
    3
    Vrouw
    Gefeliciteerd @Kramertje! De aanhouder wint!!
     
    mariska165 en Kramertje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina