Oud en zwanger!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Eefia, 14 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geriatertje

    Geriatertje Actief lid

    26 okt 2020
    432
    415
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  2. Geriatertje

    Geriatertje Actief lid

    26 okt 2020
    432
    415
    63
    Vrouw
    Heh bah wat naar, sterkte ❤️
     
    Sjanani vindt dit leuk.
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nog niet eens 40:rolleyes::roflmao:
    Ik was 37 en 40 no problemo, alleen heb ik het idee dat die slapeloze nachten er veel meer inhakken dan op je 30e..
     
    Geriatertje en Vero0504 vinden dit leuk.
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Hangt er vanaf hoe lang ze aanhouden is mijn ervaring...Een week gebroken nachten mag je van mij een maand veroudering voor schrijven. Afgelopen 1.5 jaar voel ik me in elk geval 15 jaar ouder geworden. :| (was ook wel een hefitge rollercoaster)

    Helaas rekenen ze dat nou niet door met je pensioen, zo flauw. :roflmao:
     
    vlinderCN en Geriatertje vinden dit leuk.
  5. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    474
    260
    63
    Vrouw
    Hier dus een miskraam gehad:cry:. Op de echo was al niks meer te zien. Ik heb vooral hoofdpijn van alle emoties. Ineens toch nog onverwacht zwanger en toen ik aan het idee begon te wennen en steeds blijer werd ging het mis...

    Nu de vraag of we weer gaan proberen. Het is dus wel gelukt om zwanger te worden, hoe groot zou de kans zijn dat het binnen een paar maanden nog een keer lukt. Durf ik het aan om het nog een keer te proberen en weer iedere maand verdrietig als het niet gelukt is. Maar misschien krijg ik ook wel spijt als we niet proberen. Ik weet het niet meer. Ik wil terug naar een week geleden toen ik nog zwanger was:cry:
     
  6. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Hè, wat rot zeg :(. Sterkte!
     
    Sjanani vindt dit leuk.
  7. Geriatertje

    Geriatertje Actief lid

    26 okt 2020
    432
    415
    63
    Vrouw
    Ach wat verdrietig, sterkte, ook met het dilemma nog door voor een derde of niet.. blijven gewoon hele lastige en persoonlijke keuzes!
     
    Sjanani vindt dit leuk.
  8. Geriatertje

    Geriatertje Actief lid

    26 okt 2020
    432
    415
    63
    Vrouw
    Hier hadden ze me in t ziekenhuis een afspraak gegeven als ik 8,5 week ben.. toch maar even gebeld dat ik eerder wil. Na 3x een missed abortion dat met 6 weken was gestopt vind ik een wat eerdere echo wel terecht.. nu eentje met 7,5 week, gosj, was even vergeten hoe zwaar dat wachten is..
     
  9. AmberB

    AmberB Lid

    17 apr 2021
    27
    16
    3
    Vrouw
    Sterkte @Sjanani. Een vriend van ons zegt vaak 'count your blessings', en ik ben het nog steeds met hem eens. Maar je hebt nu even het idee gehad dat je misschien wel een derde kindje krijgt... geef het tijd, en dwing jezelf niet binnen een paar dagen die keus te maken.
     
    Sjanani vindt dit leuk.
  10. AmberB

    AmberB Lid

    17 apr 2021
    27
    16
    3
    Vrouw
    Oh vreselijk he, dat wachten @Geriatertje? Wij hebben a.s. vrijdag de eerste echo, met 6w6d. Ik ben zoooo benieuwd, maar de zenuwen beginnen nu toch wel toe te slaan en ik merk dat ik wat chagrijniger word en een korter lontje begin te krijgen.
     
    Geriatertje vindt dit leuk.
  11. Geriatertje

    Geriatertje Actief lid

    26 okt 2020
    432
    415
    63
    Vrouw
    Ja echt, kunnen we even fast forward..
    wel fijn dat je bijna de echo hebt, superspannend..!
     
  12. Geriatertje

    Geriatertje Actief lid

    26 okt 2020
    432
    415
    63
    Vrouw
    Hoe was je echo?
     
  13. AmberB

    AmberB Lid

    17 apr 2021
    27
    16
    3
    Vrouw
    Jaaa, goed!! Van te voren een hele preek van de echoscopist dat we toch wel heel vroeg waren en dat de afwezigheid van een kloppend hartje nog niets hoefde te zeggen. Cyclus, bla bla bla, wanneer positief getest, bla bla bla, oh, klopt het dan allemaal wel??? Pfff, jazeker klopte het, er zaten 4 weken en 2 dagen tussen eerste dag laatste menstruatie en positieve test. Daar werd ik dus een beetje pinnig van.
    Maar toen ze uiteindelijk ging kijken, was ze heel meelevend en zelfs zij was opgelucht dat we een kloppend hartje zagen. Volgens de meting was ik toen 6w4d, volgens mijn eigen berekening 6w6d, maar goed, daar maak ik me niet druk om. Ik kan toch een dag of 2 er naast zitten, en de meting is ook niet mega nauwkeurig.
    Over 1,5 wk intake bij de verloskundige en zij gaat ook nog een keer kijken. En de echoscopist gaf al aan dat ik niet tot 11-12 wkn hoefde te wachten op een nieuwe echo 'gezien mijn verleden'. Dus dat is ook wel fijn.

    Hoe is het met jou @Geriatertje?
     
    Joy20 vindt dit leuk.
  14. Geriatertje

    Geriatertje Actief lid

    26 okt 2020
    432
    415
    63
    Vrouw
    Ooohh wat fijn zeg!!! Echt mooi nieuws.
    Nee die meting is inderdaad niet heel nauwkeurig, ben ooit bijna een week teruggezet, meteen stress natuurlijk, maar daarna weer een week vooruit!

    Hier best goed, maar daarom toch ook wel zorgen of het wel goed zit. Ben nog nauwelijks misselijk, wel wat brakkig, en mijn clear blue test blijft al 9 dagen hangen op 2-3 weken.. dus heb er niet heel veel vertrouwen in.. maar goed, wachten tot de echo, nog 1,5 week!
     
  15. Joy20

    Joy20 Fanatiek lid

    1 mei 2021
    1.033
    989
    113
    Vrouw
    Hallo dames.
    Gefeliciteerd voor de dames die zwanger zijn. En Sjananie... heel veel sterkte.
    Ik zou ook graag willen aanhaken.
    Ik ben 42 jaar, en heb afgelopen week positief getest. Ben nu 4wk3dgn. Dus nog heel pril.
    Wij zijn sinds vorig jaar weer begonnen met onze wens. Helaas heeft dat vorig jaar tot 3 miskramen geleid.
    Het zwanger worden is dus ook niet ons probleem, alleen zorgen dat we zwanger blijven.
    De vk zegt ook, dat we echt heel erge pech hebben gehad.
    Mijn echo staat 20 mei gepland. Dan ben ik net 7 weken geweest.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Sjanani, Geriatertje en Asil vinden dit leuk.
  16. Geriatertje

    Geriatertje Actief lid

    26 okt 2020
    432
    415
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Heel logisch dat het nog superspannend is...
    Vreselijk om 3 miskramen na elkaar te moeten meemaken, ik begrijp je gevoel. De onzekerheid terwijl je er niks aan kan doen om iets te veranderen, echt killing.
    Ik duim met je mee voor 20 mei!
     
    Joy20 vindt dit leuk.
  17. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    474
    260
    63
    Vrouw
    Dank je. Mag ik vragen wat jullie verhaal/reden is om een kindje te mogen krijgen (sorry, dat het onvriendelijk klinkt, maar ik ben voor mezelf heel erg op zoek wat ik er van vind om op " latere " leeftijd nog een kindje te mogen krijgen). Ik duim voor jullie dat alles goed gaat!!
     
  18. Joy20

    Joy20 Fanatiek lid

    1 mei 2021
    1.033
    989
    113
    Vrouw
    Dank je wel en natuurlijk mag je dat vragen.
    Wij vinden nog steeds dat wij niet te "oud" zijn. Want wat is oud? Wie heeft bedacht, dat je ineens te "oud" zou zijn, om kinderen te mogen krijgen?
    Soms kom je "de ware" ook wat later tegen in je leven. Ik vind dan ook... je bent oud en wijs genoeg, om die beslissing te maken. En tuurlijk weet ik, dat sommige mensen zullen zeggen van: ,, Dat is zielig voor het kind, want dan is ie straks al heel jong wees."
    Maar wanneer je jong aan kinderen begint... biedt dat natuurlijk ook geen garanties voor de toekomst.
     
    Sjanani vindt dit leuk.
  19. Joy20

    Joy20 Fanatiek lid

    1 mei 2021
    1.033
    989
    113
    Vrouw
    Dank je wel
    Ik lees dat het voor jou ook nog spannend is? Je moet je niet meteen zo druk maken hè. Sommige vrouwen maken echt minder snel HCG aan, waardoor je dus bij de clearblue een andere uitslag kunt krijgen, dan je misschien had verwacht.
    Hoever ben je? En wanneer heb je je echo?
    Ik ga in ieder geval ook heel hard voor jou duimen!!
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Wat hebben jullie allemaal vroeg je echo's?!? Ik mag pas bij 10 weken komen bij de vk! :eek:

    Nou ook niet bepaald van onbesproken gedrag na 3 x achter elkaar mis. Dit is de 5e zwangerschap en slechts 1 bedje is hier gevuld. De eerste kostte dik 2.5 jaar dedicated mikken en een jaar "ik hang de plannen maar in de wilgen".

    (dat werd dus een "vroege pretecho" met 7+1 je geloofd toch zeker niet dat ik een maand ga zitten wachten...Dat trekt mijn geduld en gemoedsrust dus écht niet. Vond 7+1 al heel wat)
     

Deel Deze Pagina