Hoi allemaal, Vorig jaar ben ik mijn zoontje verloren door een vroeggeboorte na 24 weken zwangerschap. Nu krijg bij 13 weken een preventieve cerclage, omdat de gynaecoloog al had gezien dat de baarmoeder mond een stukje open staat. Ik ben zo bang voor de ingreep en de ruggenprik en zou graag ervaringen willen horen van andere. ❤️
Hoi, Verschrikkelijk dat jij ook je zoontje moest verliezen zo... Hoe voel je je nu, bij de nieuwe zwangerschap? Ik ben in oktober 2019 mijn tweelingjongens verloren op 22w4d en nu inmiddels hoogzwanger van een derde zoontje. Bij mij is er ook rond de 13 weken een cerclage geplaatst. Ik was erg angstig voor de plaatsing en vooral voor de epidurale verdoving, maar het is me echt 100% meegevallen. De epidurale plaatsen was zo goed als pijnloos en ik denk dat de hele procedure van epidurale + cerclage misschien een dik halfuur geduurd heeft. Voordien en nadien een echo gehad en kleine heeft er helemaal geen last van gehad, gelukkig! Na het plaatsen kan je even wat bloedverlies hebben, maar dat was bij mij heel weinig. Ik mocht dezelfde dag gewoon weer naar huis. Daarna enkele dagen platte rust gehouden zodat de boel goed kon herstellen (ik voelde de cerclage ook echt zitten de eerste dagen, raar gevoel!) maar daarna ben ik gewoon rustigaan weer alles beginnen doen. De hele zwangerschap heb ik tweewekelijks controles gehad en uiteindelijk is mijn baarmoederhals weer beginnen inkorten tot op het punt dat er behoorlijk wat druk op de cerclage kwam. Daardoor platte rust van 28 tot 34 weken. De cerclage is verwijderd aan 37.6 en nu 38.4 en nog geen baby te bespeuren. Bij mij was het dus echt wel dé oplossing! Hopelijk mag het bij jou even goed helpen en kan je deze baby tot een mooie termijn in je buik dragen!
Mijn eerste is geboren met 21 weken, daarna dus zwangerschappen met preventieve cerclages. 3 maal ruim voorbij de 37 weken bevallen. De ingreep is niet leuk, maar het werkt echt.
Hoi, bedankt voor je bericht, het heeft mij gerust gesteld. Wat vervelend dat je ook je zoontjes moest verliezen . maar wat fijn om te horen dat je nu al zo ver bent in de zwangerschap! Alvast succes gewenst met de laatste loodjes. Gister heb ik de cerclage gehad en vond het inderdaad mee vallen achteraf. Het was een hele ervaring! Ik vond het infuus pijnlijker als de ruggenprik haha. Ik voel de cerclage inderdaad ook echt zitten, wanneer stopte dat buikpijn gevoel bij jou? Ik probeer maar veel te rusten en hopen dat het snel hersteld.