Mijn man en ik gaan binnenkort een nachtje in een hotel in Groningen. Ik vroeg me af wat een leuk restaurant is en moet je er reserveren, want het is wel voor de zaterdagavond dan...... En waar kan je daarna evt. leuk nog wat drinken? groetjes mutsie
Mijn favoriet is "the four roses" heerlijk en betaalbaar mexicaans restaurant. Zit aan het zuiderdiep, rand winkelcemtrum. Reserveren is niet nodig,maar soms moet je wel even wachten op een plaatsje. Iets drinken, ikzelf vind het newscafe wel leuk. Maar rond de grote markt, de straatjes er omheen en ook op het zuiderdiep zitten ontelbaar veel leuke cafeetjes.
Hiert een paar hotels: Booking.com: 17 hotels in Groningen, Nederland. Reserveer nu uw hotel! Geen ervaring daar mee. Bed & Breakfast Groningen - logies en ontbijt Groningen ttp://www.alternatiefgenieten.nl/lokatie/Groningen/Weekend+Groningen Groningen actief ontdekken | Fietsen | Wandelen | Attracties | Inline skaten | Varen | Golfen Wok Euroborg Chinees Buffet Restaurant Groningen Wegrestaurant in de Klaver – Niebert Veel plezier hier in mooi Groningen !
Dat is inderdaad een goed restaurant. En dan heb je nog 'De Apendans' weet alleen even niet meer waar die precies zit, woon zelf in Limburg en kom maar 1 keer in de 2 jaar in Groningen, vandaar En wat café's betreft, ik kan me altijd wel vinden bij de 'Drie Gezusters' een gezellig studenten cafe met terras buiten en genoeg ruimte binnen. Drie Gezusters Groningen
bedankt voor de tips sofar, zal zo even kijken. Een hotel hebben we al, het Martinihotel. Mijn man is een Groninger, maar komt uit Bellingwolde dus is niet zo heel erg bekend in de stad Groningen... We komen wel heel af en toe eens in de stad Groningen (2 keer per jaar ofzo) maar dan alleen overdag en even winkelen....
Ook lekker, maar niet heel sjiek oid, is het satehuis. Zulke lekkere saté. Qua kroegjes ed aan de grote markt zit van alles, maar eigenlijk vind je door heel Groningen wel leuke barretjes/kroegen.
Dit is ook leuk om te doen: Restaurants in Groningen met high-tea Hier ben ik geweest was lekker en heel gezellig : Feith-Huis Groningen
the four roses is inderdaad goed, maar is vaak héél lang wachten. de apedans zit op de rademarkt, is ook goed, maar aan de prijs. cantina mexicana zit op de vismarkt, leuke tent. cave o porto (spaans) is een eetkeldertje met heerlijk eten. zit aan de a-weg, naast de Aa kerk. restaurant groningen Stadscafé Restaurant 't Feithhuis restaurants Groningen heeft ook lekker eten. in de folkingestraat zitten ook leuke tentjes om te lunchen. de kroegen aan de zuidzijde van de grote markt zijn voornamelijk studentenkroegen, ben er zelf niet meer geweest sinds ik mama ben haha ik vind zelf O'ceallaigh Irish Pub - Crew, OMalleys en sally o'Briens leuke pubs (jaja, ik hou van ierse pubs ) en als je van te voren niks vind, hoef je alleen maar een rondje te lopen om een leuk restaurant of een gezellig kroegje te vinden, 'we' zitten er vol mee!
tapas bij cervantes (ook vlakbij je hotel)of anders in een van de restaurantjes er naast. tapas bij el txoako ook lekker. mister mfongo zijn mensen trouwens ook enthousiast over maar moet ik zelf nog uitproberen. Wat drinken in de poelestraat of anders schuitendiep waar overigens ook leuke eetcafés zitten. Folkingestraat om lekker rond te kijken, overheerlijke tapenade meenemen naar huis van Ariola. Misschien nog een borrel in de Kromme Elleboog? Dat is een wijkje bij het centrum. Lunchen bij Bagel en Beans in de Zwanestraat (vlakbij de Kromme Elleboog) Je hotel zit volgens mij aan het Zuiderdiep, aan dezelfde straat zit café Roezemoes, niet te druk maar wel gezellig. Veel plezier in ieder geval!
Ik ken een heerlijk wokrestaurant. Daar gaan wij meerdere keren per jaar heen. Echt genieten daar van lekker eten. Het heet Shufu State. Restaurant Shufu State Groningen
ik weet niet hoe het heet, maar ik weet wel dat er veel studenten eten omdat het goedkoop is. een pizzaria maar hebben ook pasta gerechten en hij zit vlaak bij het scheepsmuseum (vismark?? ik loop er zo heen als ik er ben)
De pizzeria die dennemarkw bedoelt is Napoli, is inderdaad goedkoop maar zit meestal vol met studenten. Dan zou ik eerder voor de italiaan aan het zuiderdiep gaan. Four roses is leuk, maar zou dan persoonlijk toch voor de mexicaan aan de vismarkt gaan is toch wat lekkerder maar misschien heb ik dat idee ook wel omdat ik weet dat veel bij de four roses niet vers is. Verder kun je leuk eten bij boven jan! Daar is het wel handig om te reserveren.
Als die er nog is , zit die boven de trap in de buurt van de nadepasage! Of ie daar blijft weet ik niet . ze zijn aan het slopen op de grote markt nu
Volgens mij zit bovenjan daar nog steeds, zou er morgen eens op letten. Jantje zag eens pruimen hangen in het plantsoen is ook leuk en lekker!
Jantje zag eens pruimen hangen in het Noorderplantsoen. Daar kun je lekker eten en heeft een erg mooie locatie. Ik verwacht wel dat je daar moet reserveren.
De restaurants van Via Romanica zijn erg goed! Restaurants in Groningen van de Via Romanica Horecagroep Hebben veel sfeer en het eten is erg goed. Ligt op 3 passen lopen van het martinihotel (ok 10 stappen dan ) Persoonlijk vind ik Four Roses niet heel erg goed... Boven Jan op de grote markt hebben we laatst nog gegeten, is een goed restaurant maar je moet er zeker reserveren, en de kaart is niet heel uitgebreid. De laatste keer was mijn vis wat droog, dat was wel jammer. Jantje zag eens Pruimen hangen is super, maar vrij prijzig en ligt als je moet lopen wel ver weg uit het centrum (voor de keuzes die je verder hebt iig...) D'oude Brandweer is ook erg goed en lekker (tegenover Pathé) Ben'z is idd ook erg lekker en goed, dat zit in de peperstraat (uitgaansstraat) Het is in Groningen op zich aan te raden te reserveren, maar als je vroeg op de avond bent kan je ook wel aanschuiven, maar je kan net pech hebben. Voor cafétjes, er zit zoveel leuks in de stad Het is maar net waar je van houdt De meeste Groningers beginnen bij de drie gezusters op de grote markt, maar in de poelestraat zitten ook leuke cafétjes. Of in de kromme elleboog. Ik zou gewoon eens rondlopen en kijken wat je aantrekt. Er zijn er zoveel in het centrum je komt er een heleboel tegen als je rondloopt.