Hallo dames, Ben vandaag precies 37 weken en heb al geruime tijd veel last van harde buiken en een onrustig gevoel. Vanmiddag naar verlos geweest en ze raadde me acupunctuur aan omdat ik zoveel last van die harde buiken heb. Ze vertelde dat daardoor de bevalling wat beter op gang kan komen.. Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik ben namelijk benieuwd of het daadwerkelijk zal helpen. A.s vrijdag moet ik voor het eerst daar naar toe. Groetjes Wendy
Nog geen ervaring mee, maar ik ga het tegen die tijd zeker doen. Heb op andere gebieden namelijk heel goede ervaringen met acupunctuur! beter dan met de reguliere zorg. Gewoon proberen?
Ik vind het bijzonder dat de verloskundige je een alternatieve wijze aan raadt. Ik doe het persoonlijk niet.
Mijn moeder is accupuncturist en bij mijn eerste zwangerschap was het de bedoeling dat we tegen de tijd dat ik uitgerekend zou zijn, zij mij zou prikken om de bevalling op te wekken. Ik wilde namelijk niet bevallen op de uitgerekende datum. Maar helaas beviel ik te vroeg dus hebben we het niet uit kunnen proberen, maar we gaan er nu weer voor.
geen ervaring met acupunctuur, maar wel 'beetje met voetreflex'.. denk dat je dat wel een beetje in dezelfde richting kan 'zoeken'. het is allebei stimuleren van je meridianen. toch ?? (tijdje terug was hier ook iemand die dus met voetreflex de bevalling wou opwekken, heb daar ook gepost: http://www.zwangerschapspagina.nl/12116341-post19.html) alleen zullen ze bij acupunctuur mss elders in het lichaam, die 'banen' zoeken. iig succes !
Hoezo is dat bijzonder? Toen mijn gyn hoorde dat acupunctuur goed geholpen had bij mijn bi, was ze zo enthousiast dat ze het sindsdien elke zwangere met bi aanraadt. Omdat ze er in de moderne medische wereld niks aan kunnen doen. Ja, lullige oefeningen geven die geen zier helpen. Dankzij acupunctuur zit ik nu niet meer de hele dag in de rolstoel en ben ik niet meer bedlegerig. Dat was de vorige zwangerschap wel anders en toen heb ik tig moderne westerse therapeuten gezien. Acupunctuur rocks
Gisteren inderdaad geweest.. kreeg naaldjes in mijn handen, voeten en benen.. Moest 20 minuten blijven liggen. Daarna ontzettend moe rest van de dag, maar daar had ze me al voor gewaarschuwd. Vanacht behoorlijke krampen gehad wat doorstraalde naar mijn rug maar het heeft helaas niet doorgezet. Volgende week vrijdag ga ik weer. Groetjes