Ik heb nog maar een paar dagen terug positief getest maar zit nu al te stressen om naam hihi. Ik heb meerdere leuke namen in gedachten maar over een ding ben ik een beetje radeloos. Ik ben nu zwanger van de derde. De oudste twee hebben puur toeval dezelfde voorletter. Nu weet ik niet of ik voor de derde ook diezelfde beginletter zou moeten kiezen. Aan de ene kant wil ik dat niet omdat de namen die ik mooi vind met een andere beginletter beginnen. Aan de andere kant vind het dan weer niet passen bij de namen van de oudste twee, wat ik ook belangrijk vind. Wat moeilijk !!
Hier twee kinderen met dezelfde letter en een met een andere letter. Wij hebben gewoon gekozen op klank etc. Wat wij mooi vinden. Dus ik zou daar niet teveel wakker van liggen en doen wat goed bij jullie past.
Persoonlijk vind ik het zelfs mooier als je nu voor een andere letter kiest. Ik heb er helemaal niks mee om maar krampachtig aan dezelfde voorletter vast te houden terwijl je andere namen mooier vindt. En bij mij gaat het zelfs zover dat ik eigenlijk vind dat je puur een naam moet kiezen omdat je dat de allermooiste naam vindt en niet omdat die goed bij de namen van je andere kinderen past. Meestal is dat wel zo, omdat je vaak geneigd bent naar hetzelfde "genre", maar wat mij betreft hoeft dat dus niet eens.
Ik heb eigenlijk ook niks met drie x dezelfde voorletter. Maar soms vind ik dat dat ook wel wat heeft. Eerst wil ik voor mezelf besluiten of ik dat nou wel wil of niet en dan op zoek gaan naar de mooiste naam. Jullie reacties zullen me daarbij heel goed helpen